Guest kemikaali-ali Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Monen vuoden odotuksen jälkeen sain tänään ostettua vm -74 kuplan. Auton pohja oli jo etukäteen levytetty ja massattu kokonaan uudestaan. Pientä ruostetta löytyy vielä helmoista ja ovien alareunoista. Helmat on tarkotus tehdä uudestaan, ja etsiä ehjät ovat tilalle. Peltilokarit vaihtuvat muovisiin, listat poistetaan ja takavaloiksi tietysti Tear Dropit. Koneeksi tulee vuonna 1984 saksasta uutena haettu 1.3 litranen, johon on myöhemmin asennettu 1643cc sylinterit. Jostain pitäisi vielä etsiä kannet, kireempi nokka, tuplat ja putkisto. Tarkoitus olisi saada auto kesäksi ajoon, ja vetää joku perus teollisuusväri pintaan. Talven aikana piilotellaan sitten kahvat pois näkyviltä, customoidaan vähän peltejä ja vedetään kunnon väri pintaan. Minkä vuosimallin osat käy tuohon seiskaneloseen? Kone on seissyt vuoden päivät, ja ajattelin ottaa siitä öljypohjan irti, ja pestä koko motin ultraäänipesurissa. Pitäis tulla puhdasta. Olisi kiva kuulla mitä kannattaa huomioida ennen katsastusta jos leiman haluaa saada. Pahoittelen mahdollisia asiavirheitä, mutta eiköhän niistäkin ajan kanssa päästä eroon. Neuvoja ja vinkkejä otetaan ilomielin vastaamn!!! Quote Link to comment
Racing Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Monen vuoden odotuksen jälkeen sain tänään ostettua vm -74 kuplan. Auton pohja oli jo etukäteen levytetty ja massattu kokonaan uudestaan. Pientä ruostetta löytyy vielä helmoista ja ovien alareunoista. Helmat on tarkotus tehdä uudestaan, ja etsiä ehjät ovat tilalle. Peltilokarit vaihtuvat muovisiin, listat poistetaan ja takavaloiksi tietysti Tear Dropit. Koneeksi tulee vuonna 1984 saksasta uutena haettu 1.3 litranen, johon on myöhemmin asennettu 1643cc sylinterit. Jostain pitäisi vielä etsiä kannet, kireempi nokka, tuplat ja putkisto. Tarkoitus olisi saada auto kesäksi ajoon, ja vetää joku perus teollisuusväri pintaan. Talven aikana piilotellaan sitten kahvat pois näkyviltä, customoidaan vähän peltejä ja vedetään kunnon väri pintaan. Minkä vuosimallin osat käy tuohon seiskaneloseen? Kone on seissyt vuoden päivät, ja ajattelin ottaa siitä öljypohjan irti, ja pestä koko motin ultraäänipesurissa. Pitäis tulla puhdasta. Olisi kiva kuulla mitä kannattaa huomioida ennen katsastusta jos leiman haluaa saada. Pahoittelen mahdollisia asiavirheitä, mutta eiköhän niistäkin ajan kanssa päästä eroon. Neuvoja ja vinkkejä otetaan ilomielin vastaamn!!! Lähinnä tuon sopii heittämällä 68 ja uudemman osat varauksella,tietysti vanhemmatkin sopii väjän laaja kysymys. Moottorin öljypohjan kannen irrotus varmaan ok,mutta en suosittele pestä sitä kuitenkaan kansi irti... Muovilokarit ja teardropit on OUT. Quote Link to comment
Guest Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Ostitko joensuusta kyseisen kuplan? Jos ostit ni kato tarkkaan miten ne ruostekorjaukset on tehty! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Muovilokarit ja teardropit on OUT. Onhan ne ollu pitkään jo out, mutta jokaisen on pakko vuorollaan kokeilla silti. Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Muovilokarit ja teardropit on OUT. Onhan ne ollu pitkään jo out, mutta jokaisen on pakko vuorollaan kokeilla silti. Viimeksi kun ne oli oikeesti IN tais olla joskus -84..? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 No jos vähänkin customoi, noi dropit on kyllä mielestäni paikallaan. Kaunis muotoilu ja pikkasen perinteitä. Quote Link to comment
GT78 Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Dropit on komiat mutta herää kysymys miksei kuplaväki arvosta omia alkupään takavalojaan? Ainakin allekirjoittaneesta ensimmäiset kissansilmät on hyvännäköisiä kustomeissa. Mielipiteitä on tietysti yhtä monta ku on kustomiheepojakin mutta silti. Kissansilmät kunniaan! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 miksei kuplaväki arvosta omia alkupään takavalojaan? Johtuiskohan siintä, että yleensä sillä, joka droppeja asentaa, ei ole havaintoja kun ämpärin pohjista tai kirkon ikkunoista. Quote Link to comment
Tomppa Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Ennen kuin tekee yhtään mitään, niin kannattaa hankkia jonkinlaista tyyliopusta kuplan rakentamisesta yleensä. Jos kolmas kotimainen taipuu edes jollakin tavalla niin suosittelen tutustumaan sellaisiin kirjoihin, kuin Keith Seumen Custom Handbook: Tai Performance Handbook: Kummassakin on paljon kuvia rakennelluista autoista yleensä ja tuossa Performance Handbookissa on lisäksi moottorin, voimansiirron, alustan sekä jarrujen rakentamisesta todella paljon arvokasta informaatiota. Kumpaakin saa osaavista VW-osaliikkeistä. Ketuttaa vähemmän sitten, kun huomaa auton rakennettuaan, että se on kaikkea muuta kuin sitä, mitä sen haluaisi olevan. Nimimerkillä, gällookkeri -aloittelijasta valitettavan myöhään hifistynyt harrastaja. Quote Link to comment
Kape77 Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Itse lätkäsin dropit kiinni tänävuonna. Olin "aina" sellaiset halunnut ja ne oli omassa hyllyssä valmiina. Lokareissa oli valmiina reijät ja paikalla oli vanhat polkupyörän takaheijastimet, joiden valoteho oli hengenvaarallisen huono. Vähän ajattelin, että mitä helv olen tekemässä, mutta nyt mulla on tollaset ollu =) Ei ne nyt niin pahalta näytä imho tänäkään päivänä. Toinen samansarjan "aina halunnu" perversio itsellä olisi rossi etuvalot, mutta ne jää kyllä laittamatta, ovat sen verran hirvittävät nykysilmääni =) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.