Guest olli lammi Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Tarkoitus olisi kasata ihan rauhalliseen ajeluun 1600:nen 2-reikäkantinen kone. Kaasarina olisi 34 PICT-3. Nokka-akselia puuttuu. Onko suosituksia, että mennäänkö vakionokalla 1600:seen vai olisiko joku parempi. Tavoitteena olisi saada enemmänkin vääntöä alakierroksille ja nöyryyttä kaupunkiajoon kuin paljon tehoa kierroksilla. Vakiokeinuvivut oli myös tulossa. Quote Link to comment
Guest olli lammi Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Mitä eroa noilla on vakioon? Jotain arvoja voin toki löytää vepistä, mutta mitä oikeasti ne tarkoittaa tässä tapauksessa (tahtoo tietää, mitä ostaa ;) Quote Link to comment
-MITO- Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Käytännön kokemusta itsellä on 1835cc moottoreissa kummastakin nokasta ja aivan liian mietoja :) Mutta käyttötarkoitukseesi tuo W100 toisi hieman lisää puhtia koko kierrosalueelle. Quote Link to comment
Guest olli lammi Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Vaatiikos tuollainen "liian mieto" extra nostimet vai meneekö vakioilla? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Vakioilla menee. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=842 Quote Link to comment
Racing Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Vakioilla menee. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=842 "Vakioilla" tarvikenostajilla siis: Ei vaan mene ilman alapinnan sorvausta. Tästä oli jo yhden harrastajan kanssa puhetta kun myyty vakionostajat englen nokan kanssa ja sanottu että mahtuu niillä ja ei vaan mahtunut vaan joutui sorvaamaan lautasen alta tavaraa pois,ei paljoa mutta aavistuksen verran. tarvikevakionostajissa on hieman alapinnan muoto lautasen alla erilainen kun kuplan omissa Oem tuotteissa... Ainakaan Englen nokista 110 tai 120 ei sovi ilman sorvausta,kokeiltu juttu. (Mahle) tarvikenostajilla. Englen 100 nokkaa en ole kokeillut. Muuten se toimii täysin vakionostajilla (uusilla tietysti.) Ainakin keiteleen koneesta on voinut ostaa valmiiksi sorvatut nostajat. Quote Link to comment
Guest olli lammi Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Mitkäs sitten menisi sorvaamatta? Quote Link to comment
Racing Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Ainakin vakio D: Osta suosista valmiiksi sorvatut tuolta,niin ei tarvitse miettiä että sopiiko,jos isompinostoisen nokan laitat. Voihan olla että joihinkin lohkoihin menee ilman sorvausta,koska se on tosi pienestä kiinni. Sorvattuja ei kannata pelätä sen kummemmin ei vaikuta nostajan tai nokan kestoikään,toimii vakiolla tai virinokalla jne. se ainamäärä joka niistä poistetaan on minimaalisen pieni. Noista kahdesta englestä varmaan W-100 on järkevempi laittaa vakiokaasarin kanssa,sitten on vaan pakoputkisto syytä vaihtaa myös käärmeenpesään,samalla puristussuhdetta pikkasen nostaa ja pykälän kylmemmät tulpat ja seos tarkistaa ettei käy laihalla kun saa nippuun. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Mulla toimi käytetyt orkkis nostajat W110 kanssa. Nokan takuuhan siinä menee jos ei uusi nostajia samalla, mutta eipä noita taida nokka ongelmia muutenkaan saada valmistajan kontolle todistettua. Kone toimi kuitenkin mulla n.40tkm ja siirtyi sen jälkeen uudelle omistajalle. Uustuotantonostajista en tiedä. Ja nyt kun sain rähmät silmistäni, niin näinhän Kyösti taitaa tuossa edellä kertoakin. Huomenta kaikille... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Lohkoissa lienee eroja kuten viineissä (Jörn Donnerin äänellä), uustuotanto-brassilohkoon mahtui W-125 Mahlen uusilla vakionostajilla ihan ilman ongelmia ja toleranssitkin hyvin riittävät. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.