Jump to content

Tulpanjohtojen teko


Recommended Posts

Kupla -66 6v . en ole 15 vuoteen vaihtant tulpanjohtoja, kun ovat hyvin toimineet. voiko johtoja jotenkin testata onko ne vielä hyväkuntoiset. haluaisin säilyttää alkuperäiset pakeliittiset tulpanhatut ( muistaakseni on sellaiset jotka kierretään johtoon kiinni)onko johdon vaihtamisessa otettava jotakin erikoista huomioon ,esim johdon paksuus tai jotakin muuta ?.katsoin että ainakin 7 ja 8mm on myytävänä metritavarana. ja pystyykö yleensä virranjakajaan tulevat päät irroittamaan ja kiinnittämään uudestaan

Link to comment

Johdon vastuksen voinee mitata... En nyt ulkoa muista mitä sen pitäisi olla mutta jos se kaikissa johdoissa on osapuilleen sama lienee se hyvä.

 

Itse olen elvyttänyt vanhoja johtoja antamalla niille hieman lämmintä kuumailmapuhaltimella ja pätkäisemällä pienen pätkän pois siitä tulpanhatun puoleisesta päästä. Tietysti samalla voi pestä vaikkapa tinnerillä johdon jotta siitä tulee pikkaisen nätimpi.

 

En ole ostanut uusia tulpanjohtoja vuosiin vaan käyttänyt niitä roskakorista poimittuja johtoja...

Link to comment

http://aircooled.fi/tuote/45/sytytysjohdot-premium-09001-bosch-t12

 

Metritavarana löytyy vielä johtoa kohtuu helpolla. Mutta itse kun koetin omaani johdot tehdä niin kokoajan tuntui olevan jossain ongelmaa. Nyt on menty ylläoleva linkin mukaisella orkkisnäköisellä sarjalla 2011 lähtien ja vielä ei ole mitään johtoihin tai löysiin liitoksiin liittyviä ongelmia ollut. Eli harkitsisin kahdesti haluaako säilyttää just oikeanlaiset johdot ja mahdollisen sytkän pätkimiset tai panostaa kunnon johtoihin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...