iiroh Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 Muutama tyhmä kysymys. Miksi kutsutaan tuollaista jäykän metalliputken, yleensä polttoaineputken päähän tulevaa "laajennusta" joka parantaa tuohon liittyvän kumiletkun tiiveyttä ? Siis kun letkunkiristimelle liitetään. Entä onko tähän jotain kohtuuhintaista prässäystyökalua tms ? Tai paikkaa pääkaupunkiseudulla jossa tälläisen saa teetettyä ? Oon kyselly hydrauliikkaliikkeistä tuloksetta. Mulla ainakin useammassa vanhassa autossa ohjaustehostimen paluuputki vain tällä lailla kiinni, mutta hydrauliikkamiehet sanoo ettei tollasia käytetä kun ei tietenkään juuri painetta kestä... Minulla tarve 5/16" eli about 8mm sinkittyyn teräsputkeen saada tuollainen tehtyä.... aika ohutseinämäistä eli aika helposti kyllä muokkautuu. Tuota syvemmällä olevaa letkun pysäytysrengasta ei tarvita. Kiitos. Iiro Quote
Guest Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 Ihan vaikka kaksoiskartiotyökalulla. Löytyy esim. Sepänkadulta. Quote
iiroh Posted April 20, 2018 Author Posted April 20, 2018 Kiitos Tomi, mutta en mä ainakaan saanut omalla tuollaista tehtyä.... jarruputkityökalulla tulee semmonen terävämpi pelkkä kartio tai sitten semmonen "double flare" joka sekin aika teräväreunainen kun on tarkoitettu prässäytymään kasaan putken kierreholkin kiristyksessä. Tämmösen löysin mutta ei ois intressiä 200eur työkaluun kun just nyt vain yhden putken pään tarve.... http://www.grahamtool.com/smalltubebeadingtool.aspx Quote
tolvana Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 Hienostelija laittaa millin seinällä putkenpätkän toisen päälle ja vaikka tinaa,liimaa tai tigittää kiinni ja viilaa mielensä mukaiseksi. Quote
wp Posted April 20, 2018 Posted April 20, 2018 (edited) Löytyisikö tuohon helmiliitin ja sille pariksi prässiletkun pyälletty kara hytikkakaupoista ? Koetan katsoa onko hyllyssä sopivaa liitintä josta napata kuva Tuollaiselle helmi + mutteri pariksi Edited April 20, 2018 by wp Quote
x-pj Posted April 23, 2018 Posted April 23, 2018 Minä olen myös käyttänyt "jarruputkityökalua" ja pitävän letku liitoksen sillä saa aikaiseksi. Pieni pullistus letkun päässä riittää, jos letku on oikean kokoinen. Quote
Recommended Posts