Jump to content

-73 kuplan viiksien vaihto


Recommended Posts

Kupla 1,3/-73,vilkun-ja pyyhkijöiden viiksien vaihto.

Miten saa purettua sen metallikuoren,jossa on virtalukko?

Vaatis kätilön sormet,joita minulla ei ole,saada johdot ujutettua liittimelle.

Ihmettelin kauan,miksei vilkut ja pyyhkijät ei toimi niin kuin on tarkoitus...syy löytyi kun otin ratin irti...muovit,joissa viikset on

kiinni,oli kummatkin halki(???)

Nooh,helppoa oli tilata uudet aircooled´ilta,mutta nyt tekee kiusaa saada uudet kiinni.

Uusissa viiksissä on (ylimääräinen)musta maajohto...mihis se tökätään?Johto ei ole paketissa muiden kanssa.

Vanhassa viiksessä ei moista ollut.

Mahdollisimman nopeata vastausta toivon!

                                                                                                   KIITOS!

Link to comment

Onkohan näitä useampaakin mallia?

omassa autossa laitetaan vain viikset paikalleen ja tökätään johdot takakautta kiinni.

 

tulee siis viiksipaketin liitin näkyville rattiputken alapuolelle kun kurkistaa kuskin jalkotilasta ylöspäin.

 

 

Edited by peruskallio
Link to comment

Kuulemma on...

Johdot on viiksissä melko lyhyet,eikä montaa kautta edes mahdu kulkemaan pelti"putkessa"

Näkyy nippanappa alapuolelta,muttei tarpeeksi että sais liittimet kiinni.

Helpottais paljon,jos sais peltihäkkyrän irti.Sauma siinä näkyy olevan,mutta ruuveja ei ole näkyvillä...

Virtalukon päällä oleva pikku peltipala kyllä lähtee kahdella ruuvilla,muttei paljon auta.

Link to comment

Niin onko "ohjaustanko" otettava irti?Ei kai?

Jos niin työläs,niin täytyy keksiä joku muu keino saada johdot paikoilleen.

 

Siitä mustasta johdosta Aircooledilla sanoivat,että kaikissa sitä ei ole.

Vanhassa paketissa ei ollut.Pissapoika toimii viiksestä,vararenkaasta paineet.

Eli ilmeisesti ei tartte laittaa mustaa mihinkään?

 

Link to comment

Yläosa irtoaa rattiputkesta ja rattiakselista. Yläosa on yhtenäinen valukappale jossa on vilkun/valonvaihtajan ja pyyhkijöiden viikset ja rattiakselin laakerointi. Yläosa on kiinni kojelaudassa ja rattiputkessa pulteilla ja muistaakseni lukkorengas rattiakselilla minkä joutuu poistamaan yläosaa irrotettaessa. 10min homma kun oivaltaa miten se irtoaa. 

Link to comment

Tänään viimeksi omasta irroitin, -73:nen sekin.

 

1. Liittimet irti viiksipaketista, rattiakselin alaosassa, lähtee ihan vetämällä.

2. Töötti irti, lähtee vetämällä reunuksen takaa, saa käyttää kohtalaisesti voimaa. Myöskin 1 liitin irroitettava töötin takaa kun se on irti ratista.

3. Ratista 27mm pultti irti + prikka sen takaa, muista merkata ratti että saat samoille booreille!

4. Löysää rattiakselin alla olevaa pulttia hieman, löytyy vasemmalta puolelta, ilmeisesti jokin kiristin.

5. Irroita 4 talttaruuvia viiksipaketin reunoilta ja nitkuttele ulos varovasti vetämällä viiksien juuresta paketti ulos.

 

Siinäpä lyhykäisyydessään.

 

Tuo yksi musta johto on tosiaan ylimääräinen, voi jättää pois. Itse vedin kylmästi sivuleikkureilla pois.

 

Uuden tarvikeviikset ovat sitten ihan perseestä, oli sitten se 30€ osa tai 80€ osa, täys susia. Itsellä tuo "laadukkaampi" osa, mutta aivan muovinen ja tuntuu että menee poikki joka kerta kun sitä vääntää, heiluukin vähä joka suuntaan.

Edited by Kraft
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...