Jump to content

Venttiilinjousien mittaustulokset.


Guest Keiteleen Kone

Recommended Posts

Guest Keiteleen Kone

"Tompan" agentit ovat toimineet kehnosti kun itse "johtaja" kirjoitti tällä palstalla ettei astu KK:n tiloihin hakemaan venttiilinjousia testausta varten, vaikka tarjosin siihen mahdollisuutta.

 

Testit voitaneen suorittaa ilman ylimääräisiä tietoja , mittauksissa keskityttäneen teknisesti itse jouseen eikä muuhun.

 

KK:n venttiilinjouset ovat ulkonäöltään erilaiset kuin muiden valmistajien joten ne tunnistaa vaikka mittaus tehtäisiin "hämärähallissa".

 

Jouset ovat vapaasti testattavissa ja testitulokset voivat olla julkisia.

 

Itse tiedän kaikkien Suomen markkinoilla olevien vastaavanlaisten jousten arvot monella eri mittaustavalla suoritettuna, mutta olisi kiinnostavaa tietää mitä tuloksia "puolueeton" mittaaja saa ja miten mitattuna.

Link to comment

Kiitos kommenteista, hyvä juttu, että tämäkin asia taas edes hieman etenee.

 

Testit voitaneen suorittaa ilman ylimääräisiä tietoja , mittauksissa keskityttäneen teknisesti itse jouseen eikä muuhun.

 

Jokainen yhdenkin testin ikinä lukenut tietää, että tuotteiden vertailu ja lopullinen arvio tehdään aina tuotteen laadun ja hinnan välisen korrelaation välillä. Näin on tarkoitus tehdä myös tässä testissä.

 

Eikö mielestäsi hintavertailu enää olekaan niin tavoiteltava ja tärkeä asia?

 

Eikö "Keiteleen koneen" venttiilijousien hinta / laatusuhde olekaan julkisesti arvioitavissa?

 

Kun ilmoitat yksinkertaisten ja tuplajousten hinnat täällä niin lupaan laittaa jonkun "apupojistani" asialle ja ostamaan sinulta jouset testiin.

 

KK:n venttiilinjouset ovat ulkonäöltään erilaiset kuin muiden valmistajien joten ne tunnistaa vaikka mittaus tehtäisiin "hämärähallissa".

 

Testijoukkoon on tähän mennessä saatu 7 erilaista jousiratkaisua, joten niissäkin on joukko variaatioita. Testaaja ei keskity jousten ulkonäköön vaan niiden mittaamiseen. Ja jos ulkonäköseikalla tarkoitat maaliläikkiä, mitä "Keiteleen koneen" jousiin on töhritty niin ne saa poistettua helposti, joten mittaaja ei voi niiden perusteella jousia tunnistaa.

 

Itse tiedän kaikkien Suomen markkinoilla olevien vastaavanlaisten jousten arvot monella eri mittaustavalla suoritettuna, mutta olisi kiinnostavaa tietää mitä tuloksia "puolueeton" mittaaja saa ja miten mitattuna

 

Siis sinulla on tiedossasi kaikkien jousten mittaustulokset monella eri tavalla mitattuna, muttet kuitenkaan julkista niitä täällä? Se on hienoa, harvoin on harrastajaa näin ystävällisesti ja hienosti palveltu...

 

Lopuksi, ellet laita venttiilijousien hintoja näkyviin, niin tähän viestiin on aivan turha kommentoida yhtään mitään. Kiitos.

Link to comment

Voin ottaa syksyn 'Olariin' jousivaa'an mukaan, jos paikalle löytyy puolueeton testin suorittaja. Tästä tapahtumaan mukava hyötypainotteinen ohjelmanlisä?

 

Itse mittailin taannoin käytettyjä vakiojousia ja parinkymmenen jousen erästä löytyi vain kaksi (2) autonvalmistajan arvojen mukaan käyttökelpoista jousta. Tästä voitaneen päätellä, että uudet jouset, vaikka vakiomallisetkin, on useimmiten syytä remontissa asentaa, myös vakiokäyttöön.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...