VolksMachine Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 (edited) Varaston perukoita kaivaessa löytyi yksi lohko, jonka jostain aikanaan olen hankkinut. Katselin, jotta saiskohan tuosta vielä tehtyä johonkin koneeseen lohkon vai laittaako suoraan metallin kierrätykseen.. Koodilla F on tuo lohko. Laakerin päätylaippa näytti olevan kunnossa ei ollut ainakaan hakkaumia, koneistettu 20mm. Muuta en vielä mittaillut. Tuossa lohkossa on tehty aukko öljypohjaan moottorin etupuolelle, onko tuo tehtaalta lähtiessä ollut? Vai onko tuo tehty jälkikäteen Full Flow käyttöön vai mikä tarkotus tuolla "ylimääräisellä" reiällä on? Lohkosta oli korkannut alimman moottorin kiinnitys pinna pultin kierteet. Saisikohan nuo vielä korjattu Helicoil kierteellä? Onko kokemuksia noiden kiinnityspinnapulttien korjauksesta, saako kestämään. Edited December 1, 2018 by VolksMachine Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 (edited) Laita tuohon yläkuvan reikään laippa. Lohko ns universal. Helicoil pysyy noissa hyvin Edited December 1, 2018 by P_Valtonen Quote Link to comment
Tanhis Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Tuo reikä öljypohjan kupeessa on type 3 öljyntäytön/tikun paikka. Ja kuten Petteri jo totesikin niin on universaalilohko. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Siis mikä on Universal lohko? Onko jossain ollut tuollainen tehdaslähtöisesti? Eihän type 3 lohkossa ole numeroa tuossa kohtaa eikä öljytikunaukkoa Quote Link to comment
Tanhis Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Universaalilohko on vw tehtaan vaihto kampikammio missä on niinsanotusti universaalit kiinnikkeet. Eli ns type1 lohko missä kuplan öljytikun paikka. Type 3 öljytikun/täytön paikka ja yleensä myös takakannakepaikat type 2 käyttöön. Eli sama kampikammio voidaan rakentaa kuplaan kolkkiin tai bussiin. Quote Link to comment
VolksMachine Posted December 3, 2018 Author Share Posted December 3, 2018 Lohkon päätylaippa olikin tasan 21mm, kun tarkemmin nyt mittasin. Runkolaakerin halkaisia pitää mitata jonkun mittatulkin avulla. Ei ole itellä sisäpuolisen laakerin mittaamiseen mikrometriruuvia, eikä työntömitan leuat yllä tarpeeksi syvälle. Sittenhän selviää onko koneistettu 0,5mm vai 1mm ylikokoon eli halkaisija pitäisi olla 65,5mm tai 65mm. Mikä pitäisi olla nokka-akselin laakeripesän koko lohkossa vakiomitalla, oliko ulkomitta 27,5mm? Nokan lohkon ylikokolaakerithan lähtee 0,25mm välein milliin asti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.