Jump to content

82 kampi ja pienet männät


Guest Mikko Laakso

Recommended Posts

Mikä on pienin mäntäputkisetti jonka voi laittaa 82 kampiakselin kanssa pyörimään ilman männän, putkien, veivien tai muiden osasten (lohko poislukien) muokkaamista?

 

Onko mahdollista tehdä esim. 85.5*82 strokeri "järkevästi"?

 

Mielenkiinnosta tämä topicci.

Link to comment

85.5 Mäntiä ei tietääkseni vw:hen ole kovinkaa saatavana eri korkeudella kuten 90,5 ja suurempia,tämä taas vaikuttaa siihen että koneenleveys kasvaa kun joutuu laittaan paljon levyä pyttyjen alle ja tämä taas vaikuttaa siihen että joutuu muuttaan X määrän osia aivan turhaan.

Vastaus on mielestäni voiko sen tehdä järkevästi? EI. Jos et löydä jonkun muun auton matalia mäntiä. Tosin en ymmärrä mitä järkeä tuollainen kokoonpano olisi edes tehdä kun fiksumpiakin on,Mielummin sitten vaikka 69 x 90.5 ,tai 78 x 90.5 matalilla männillä ja 5.5 veiveillä.

Link to comment

GB tyylisellä semihemi-leikkauksella kannessa voisi varmaan tehdä kapeamman koneen kun palotilaa olisi reilusti, mutta eipä tuossa kyllä kovin järkeä ole.

 

Sen sijaan esimerkiksi machine-in 88 pitkällä iskulla voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen, sellaisen pitäisi olla melkolailla kestävä seinämävahvuuksien ym. kannalta, siihen sitten vaikka vähän ahtoja ja...

 

Puavo @ dwl

Link to comment
Guest ritariässä

kyl tollanen kone on tullut tehtyä, männiksi orkkis KS monttupäiset joista voi ottaa lastua päältä useamman millin. sit esim orkkiskansista se reunapykälä matalaksi. puristukset palotilan ja dekkikorkeuden kikkailulla. konen leveyskään ei kasva juuri yhtään. nii ja männistä pitää ottaa tavaraa helmoista. sopivilla palikoilla varsin mainio vääntömyllyraskaampaan ilmajäähyyn eikä tartte kairailla lohkoja/kansia isommiksi. kun tietää mitä tekee ja hakee, ei mikään tyhmä koneidea!

Link to comment
Guest Tuoppi

olen miettinyt kans minkälainen kone tommonen "pieni" mäntänen ja pitkäiskunen olisi ajossa ja siihen kun lisäis remmiahtimen niin avot!?!

Olen jostain kuullut et vääntö paranis kun on pienemmät venttiilit (vakio kansi) eli toi perustuu kai suureen virtausnopeuteen...? sais matala ja keskialue koneen ja runsaasti vääntöö...?

 

Olisi kyllä mielenkiintoinen kokeilla moista konetta mut rahaa saattais mennä kankkulan kaivoon. Moni on varmaan sitä mieltä et ei välttämättä moinen kone kannata mut ainahan sitä voi miettiä mitä hyvää ja huonoa koneessa olisi verrattuna esim pitkäiskuiseen 90,5 koneeseen.

 

Ymmärsinkö oikein et jotkut 88 männät sopii pitkälle iskulle? löytyiskö viä pienempiä? Onko jossain listaa mistä näkee minkä kokonen kone tulee milläkin iskulla ja mäntä yhdistelmällä ja minkä mittasia mäntiä pitäis milloinkin käyttää?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...