Guest Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Mikä on pienin mäntäputkisetti jonka voi laittaa 82 kampiakselin kanssa pyörimään ilman männän, putkien, veivien tai muiden osasten (lohko poislukien) muokkaamista? Onko mahdollista tehdä esim. 85.5*82 strokeri "järkevästi"? Mielenkiinnosta tämä topicci. Quote Link to comment
Racing Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 85.5 Mäntiä ei tietääkseni vw:hen ole kovinkaa saatavana eri korkeudella kuten 90,5 ja suurempia,tämä taas vaikuttaa siihen että koneenleveys kasvaa kun joutuu laittaan paljon levyä pyttyjen alle ja tämä taas vaikuttaa siihen että joutuu muuttaan X määrän osia aivan turhaan. Vastaus on mielestäni voiko sen tehdä järkevästi? EI. Jos et löydä jonkun muun auton matalia mäntiä. Tosin en ymmärrä mitä järkeä tuollainen kokoonpano olisi edes tehdä kun fiksumpiakin on,Mielummin sitten vaikka 69 x 90.5 ,tai 78 x 90.5 matalilla männillä ja 5.5 veiveillä. Quote Link to comment
Guest Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Eipä tällasta olla tekemässäkään. : ) Ihan uteliaisuuttani kyselen. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 GB tyylisellä semihemi-leikkauksella kannessa voisi varmaan tehdä kapeamman koneen kun palotilaa olisi reilusti, mutta eipä tuossa kyllä kovin järkeä ole. Sen sijaan esimerkiksi machine-in 88 pitkällä iskulla voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen, sellaisen pitäisi olla melkolailla kestävä seinämävahvuuksien ym. kannalta, siihen sitten vaikka vähän ahtoja ja... Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 kyl tollanen kone on tullut tehtyä, männiksi orkkis KS monttupäiset joista voi ottaa lastua päältä useamman millin. sit esim orkkiskansista se reunapykälä matalaksi. puristukset palotilan ja dekkikorkeuden kikkailulla. konen leveyskään ei kasva juuri yhtään. nii ja männistä pitää ottaa tavaraa helmoista. sopivilla palikoilla varsin mainio vääntömyllyraskaampaan ilmajäähyyn eikä tartte kairailla lohkoja/kansia isommiksi. kun tietää mitä tekee ja hakee, ei mikään tyhmä koneidea! Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 olen miettinyt kans minkälainen kone tommonen "pieni" mäntänen ja pitkäiskunen olisi ajossa ja siihen kun lisäis remmiahtimen niin avot!?! Olen jostain kuullut et vääntö paranis kun on pienemmät venttiilit (vakio kansi) eli toi perustuu kai suureen virtausnopeuteen...? sais matala ja keskialue koneen ja runsaasti vääntöö...? Olisi kyllä mielenkiintoinen kokeilla moista konetta mut rahaa saattais mennä kankkulan kaivoon. Moni on varmaan sitä mieltä et ei välttämättä moinen kone kannata mut ainahan sitä voi miettiä mitä hyvää ja huonoa koneessa olisi verrattuna esim pitkäiskuiseen 90,5 koneeseen. Ymmärsinkö oikein et jotkut 88 männät sopii pitkälle iskulle? löytyiskö viä pienempiä? Onko jossain listaa mistä näkee minkä kokonen kone tulee milläkin iskulla ja mäntä yhdistelmällä ja minkä mittasia mäntiä pitäis milloinkin käyttää? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Jotain matalia 86mm piimarin mäntiä kaveri joskus esitteli ja suunnitteli kuplaan (roskapönttö) laittavansa. Olisko ollut jostain hartsport (tjms.) virityssarjasta ne männät. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.