Pastori Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Käykö Typ126a pallikseen ja jos niin millä modifikaatioilla? Lämpöpellit of course. Anteeksi tyhmä kysymys. Quote Link to comment
metake Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Yleensä noissa teollisuuskoneissa ei ole takakannattimen paikkoja joten asennus voi siltäosin olla haastavaa.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Pastori Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 Onnistuuko niiden tekeminen ns. Kotikonstein? Alkaa jo epätoivo hiipiä kun ei löydy kokonaista konetta Pallikseen. Quote Link to comment
x-pj Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Teollisuuskonetta en tunne. Tällä http://www.aircooled.fi/tuote/3892/moottorin-takakannakesarja-kuplan-moottori-bussiin saa kuplan koneen kampikammion kiinni bussin takakanakkeeseen. Joutuu kyllä öljypumpun pinnapultit koville. 15 minutes ago, Pastori said: Onnistuuko niiden tekeminen ns. Kotikonstein? Alkaa jo epätoivo hiipiä kun ei löydy kokonaista konetta Pallikseen. Kampikammioita on erilaisia kaikissa ei ole edes paikkoja. Jos paikat on, niin voi porata ja kierteyttää reijät. Tossa kuvassa takakannakkeen kiinnitysreijät merkitty A:lla Quote Link to comment
Pastori Posted January 8, 2019 Author Share Posted January 8, 2019 Tuo aircooledin tarjoama kiinnike vaikuttaa viisaalta ratkaisulta. Eikös nuo originel kiinnikkeen pultit ole samaa 8mm tavaraa mitä pinnapultit? Silloinhan tuo paino jakaantuu tasaisemmin noitten 4 pinnapultin kesken kuin alkuperäisessä vain kahdelle pultille. Noita pinnapulttejahan saa useampaa vahvuutta, se on sitten eri asia miten metalli reagoi jos laittaa esim mustarauta pultit. Quote Link to comment
x-pj Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 On nuo alkuperäiset kiinnityspaikat merkittävästi tukevammat. Noi kaksi pulttia on paksumat, alin taitaa olla 8 mm, mutta kaikissa reijät syvemmät ja paljon enemmän materiaalia reikien ympärillä. Quote Link to comment
Pastori Posted January 8, 2019 Author Share Posted January 8, 2019 Kai tuo kuitenkin on ihan toimiva ratkaisu, vai möisivätkö muuten? Quote Link to comment
-Alex- Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 1 hour ago, Pastori said: Kai tuo kuitenkin on ihan toimiva ratkaisu, vai möisivätkö muuten? Kyllähän se toimii, mutta vähän sellainen halpa ja helppo ratkaisu, jota ei ole ehkä täysin loppuun asti mietitty. Volkkareihin vaan myydään kaikkea mikä käy kaupaksi katteella. Todella harva myy Gene Berg tyyliin jossa osia ei myydä / tehdä pelkästään voiton saamiseksi. http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=26 2 Quote Link to comment
Pastori Posted January 8, 2019 Author Share Posted January 8, 2019 Verrokkina itsellä harraste 240z, missä vaihdelaatikko tuettu takaa, käytännössä valurautalohko ja loota neljän 8mm pultin varassa moottoritilan keskellä. Painoa pelkällä moottorilla on 192 kiloa plus vaihdelaatikko noin 40kg. Tehoja on noin 200 heppaa ja väännöistä en tiedä, mutta kovasti repii. Jos tuo adapterin metallilaatu on lähelläkään standardilaatua, uskoisin että tuo välttää asian aivan hyvin. Quote Link to comment
x-pj Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Moni tuollaista palikkaa varmaan käyttää ilman ongelmia. Joskus netistä lukenut, että joku olisi saanut kierteet korkkaamaan. Ajotyylillä ja konetehoilla varmaan suuri merkitys. Vakio koneessa normaalissa ajossa varmaan riittävä. 1 Quote Link to comment
-Alex- Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Kyllä se varmaan vakiokoneessa tai rauhallisessa ajossa kestää. Enemmän varmaan rasitusta tulee lohkoon kuin tuohon kiinnikkeeseen. Quote Link to comment
Pastori Posted January 8, 2019 Author Share Posted January 8, 2019 Joo, tuskin tulee tehohirmua konetta tuommoiseen kesäpallikseen :) Ne moottorin ympärille tulevat levyt mulla onkin, mutta muuta osaa saapi tarjota ja ehdottaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.