Jump to content

Typ 126A moottori


Recommended Posts

Posted

Yleensä noissa teollisuuskoneissa ei ole takakannattimen paikkoja joten asennus voi siltäosin olla haastavaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Teollisuuskonetta en tunne.

Tällä http://www.aircooled.fi/tuote/3892/moottorin-takakannakesarja-kuplan-moottori-bussiin

saa kuplan koneen kampikammion kiinni bussin takakanakkeeseen. Joutuu kyllä öljypumpun pinnapultit koville.

15 minutes ago, Pastori said:

Onnistuuko niiden tekeminen ns. Kotikonstein? Alkaa jo epätoivo hiipiä kun ei löydy kokonaista konetta Pallikseen.

Kampikammioita on erilaisia kaikissa ei ole edes paikkoja. Jos paikat on, niin voi porata ja kierteyttää reijät.

 

Tossa kuvassa takakannakkeen kiinnitysreijät merkitty A:lla

engcase2.jpg

Posted

Tuo aircooledin tarjoama kiinnike vaikuttaa viisaalta ratkaisulta. Eikös nuo originel kiinnikkeen pultit ole samaa 8mm tavaraa mitä pinnapultit? Silloinhan tuo paino jakaantuu tasaisemmin noitten 4 pinnapultin kesken kuin alkuperäisessä vain kahdelle pultille. Noita pinnapulttejahan saa useampaa vahvuutta, se on sitten eri asia miten metalli reagoi jos laittaa esim mustarauta pultit.

Posted

On nuo alkuperäiset kiinnityspaikat merkittävästi tukevammat. Noi kaksi pulttia on paksumat, alin taitaa olla 8 mm, mutta kaikissa reijät syvemmät ja paljon enemmän materiaalia reikien ympärillä.

Posted
1 hour ago, Pastori said:

Kai tuo kuitenkin on ihan toimiva ratkaisu, vai möisivätkö muuten?

Kyllähän se toimii, mutta vähän sellainen halpa ja helppo ratkaisu, jota ei ole ehkä täysin loppuun asti mietitty.

 

Volkkareihin vaan myydään kaikkea mikä käy kaupaksi katteella.  Todella harva myy Gene Berg tyyliin jossa osia ei myydä / tehdä pelkästään voiton saamiseksi.

 

 

http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=26

  • Like 2
Posted

Verrokkina itsellä harraste 240z, missä vaihdelaatikko tuettu takaa, käytännössä valurautalohko ja loota neljän 8mm pultin varassa moottoritilan keskellä. Painoa pelkällä moottorilla on 192 kiloa plus vaihdelaatikko noin 40kg.  Tehoja on noin 200 heppaa ja väännöistä en tiedä, mutta kovasti repii. Jos tuo adapterin metallilaatu on lähelläkään standardilaatua, uskoisin että tuo välttää asian aivan hyvin.

Posted

Moni tuollaista palikkaa varmaan käyttää ilman ongelmia. Joskus netistä lukenut, että joku olisi saanut kierteet korkkaamaan. Ajotyylillä ja konetehoilla varmaan suuri merkitys. Vakio koneessa normaalissa ajossa varmaan riittävä.

  • Like 1
Posted

Kyllä se varmaan vakiokoneessa tai rauhallisessa ajossa kestää.  Enemmän varmaan rasitusta tulee lohkoon kuin tuohon kiinnikkeeseen.

Posted

Joo, tuskin tulee tehohirmua konetta tuommoiseen kesäpallikseen :) Ne moottorin ympärille tulevat levyt mulla onkin, mutta muuta osaa saapi tarjota ja ehdottaa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...