mick Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 Johan tuota infoa on tullut kerättyä monessa (laina) threadissa, mutta aina on jotain lisäkysyttävää. Pakkohan se oli oma threadi perustaa tälle. Eli nyt kun kyseessä on -68 1200 kupla, niin: - Mikä on suurin moottori, jonka tuohon saa kivuttomasti katsastettua? Tilavuus ja teho, meneekö 1680cc 60hp tekemättä muutoksia autolle? - Jarruosat mietityttää... Onko ne samat kuin 1300 kuplassa, vai heikompitehoiset tai jotain? - Onkos tuo -68 jo 12V järjestelmällä? Meneekö (lähes) mikä tahansa 12 volttinen kuplan kone tuohon heittämällä? - Onko konehuoneessa tilaa saman verran kuin 1300 kuplassa on, vai pitääkö laittaa nurkkakaasareitten tilalle keskikaasari? - Vaihdelaatikoissa eroa 1200 ja 1300? - Onko moottoritilan peltiin samanlaista mallinumeroa, kuin 1300 mallissa on? Vai pitääkö tehdä itse? :D Lisäilen näitä kysymyksiä aina kun taas jokin polttelee mieltä :) Kiitokset kaikille jotka jaksaa vaivautua vastaamaan, toivottavasti on jollekkin muullekkin tästä hyötyä. Quote
Racing Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 Johan tuota infoa on tullut kerättyä monessa (laina) threadissa, mutta aina on jotain lisäkysyttävää. Pakkohan se oli oma threadi perustaa tälle. Eli nyt kun kyseessä on -68 1200 kupla, niin: - Mikä on suurin moottori, jonka tuohon saa kivuttomasti katsastettua? Tilavuus ja teho, meneekö 1680cc 60hp tekemättä muutoksia autolle? 1980cm3 / 60hp teholapulla. 1835 pitäis saada vakiokunnossa ilman teholappuja,taakse pitää asentaa ilmeisesti Z vakaaja 13/1500 ehkä. Paikat on sille myös 1200 korissa. 1584 = 1600 seksi kun katsastat saat laittaa 1680 käsittääkseni suoraan kiinni koska 10% saa muuttaa ilman muutoskatsastusta. - Jarruosat mietityttää... Onko ne samat kuin 1300 kuplassa, vai heikompitehoiset tai jotain? Samat kun 1300. - Onkos tuo -68 jo 12V järjestelmällä? Meneekö (lähes) mikä tahansa 12 volttinen kuplan kone tuohon heittämällä? Stanu -68 on ilmeisesti vielä 6V...jos muutat 12V= kannattavaa niin menee. Kytkinasetelmat -70 ja 71- ja erilaiset koneenympäryspellit ja laturit huomioon ottaen. Ja startti on 6V erilainen ellei sinne oli laitettu 67 starttia jossa 12V hammaskehä ja 6v jännite. - Onko konehuoneessa tilaa saman verran kuin 1300 kuplassa on, vai pitääkö laittaa nurkkakaasareitten tilalle keskikaasari? On saman verran. - Vaihdelaatikoissa eroa 1200 ja 1300? Samat laatikot,vuosimallieroja jonkin verran. - Onko moottoritilan peltiin samanlaista mallinumeroa, kuin 1300 mallissa on? Vai pitääkö tehdä itse? :D Stanussa ei ole 1200 merkkiä ainakaan 68-> mulla ollut 3kpl sellaista olen paalannut. Lisäilen näitä kysymyksiä aina kun taas jokin polttelee mieltä :) Kiitokset kaikille jotka jaksaa vaivautua vastaamaan, toivottavasti on jollekkin muullekkin tästä hyötyä. Quote
DOODAH Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 1200cc 68 takajarru on se kapeempi sama kun 1500cc 67 Quote
Racing Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 Ootko ihan varma asiasta? kaksi 68 1200 ja yksi 69 1200 on ollut ja kaikissa on kyllä ollut se 40mm kengälle oleva uudempi 4 pulttirumpu takana. Onhan se toki voinut päivittyä aikojen saatossa uudempaan. Quote
metake Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 Naapurilla on -69 1200 Standard orkkis kunnossa ja siinä on ainakin 4-p vanteet/rummut. Vai oliko noita 4-pulttisiakin kapeilla hihnoilla? Quote
mick Posted August 24, 2006 Author Posted August 24, 2006 4 pulttiset tuossa on jokanurkalla, ja jarruremppa taitaa olla ajankohtainen. Ei taida auttaa kuin purkaa ja katsoa? Mikä se toinen koko on 40mm lisäksi? Quote
Racing Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 jos ne on ne kapeammat niin rummut on vähän erikoisen näköiset päältä ja 30mm takakengät. nelipulttiset ne jokatapauksessa kuuluukin olla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.