Ardi Posted May 2, 2020 Author Share Posted May 2, 2020 (edited) Tuntuu, että suurin ja inhottavin osa tässä projektissa on vanhojen osien putsaus. Jokainen pienikin osa mitä autosta irti lähtee on joko öljyn tai muun paskan peitossa joka pitää eri aineilla putsata tai tyytyä teräsharjaan. Mahdollisimman paljon yritän käyttää auton alkuperäisiä osia ja entisöidä niitä parhaani mukaan. Aikamonta lihalaatikollista osia on käynyt jo puhalluksen ja pulverimaalauksen kautta ja aina tuntuu kuormasta jotain jäävän. * Vaihteston laipat tuli putsattua ja maalattua, mutta tajusin tässä kirjottaessa että ne ovat väärän väriset jos vaihteisto on musta 😵. * Vaihdesiirtäjä tanko tuli maalattua ja siihen hankittu uusi puslasarja odottamaan asennusta. * Moottorin tukikumit uusin ja kiinnikkeet kävi pulverissa. * Ilmansuojatin kotelon ja putken vedin reilulla silikonilla ja laitoin pussiin jos vaikka saisi palautettua mustan värin takaisin ja kumin notkistumaan hieman. * Startti tuli myös entisöityä, Startti on todettu toimivaksi joten toistaseksi ei vaihdeta. * Uusi imusarja. Leikkasin tuon pienen alipaine lähdön pois ja tein toiselle puolelle uuden vastaavan niinkuin alkuperäisessä imusarjassa oli. Tässähän on jarrutehostin joten varmaa sen takia myös isompi lähtö. Valmiista tuotteesta ei valitettavasti ole nyt kuvaa ja pitää vielä käyttää pulverimaalauksen kautta. Loppuun vielä välikysymys, onko kuvat liian isoja? 😀 Edited May 2, 2020 by Ardi 3 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 On 5/2/2020 at 5:08 PM, Ardi said: Olen yrittäny tutkia räjäytyskuvia ympäri autoa enkä ole mistään löytänyt mihin tämä pelti kuuluu vai kuuluuko edes tähän autoon?. Koetappa sopisko tuo etupenkkien väliin takatilan puolelle lattiasta ylöspäin. Quote Link to comment
Ardi Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 13 hours ago, Tanhis said: Koetappa sopisko tuo etupenkkien väliin takatilan puolelle lattiasta ylöspäin. Kiitos vinkistä!. Sinnehän se sopii täydellisesti. Alareunaan myös kuuluu myös toinenkin osa mikä löysi paikkansa 👍 Quote Link to comment
Ardi Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 (edited) Ovet ja luukut tulivat myös kokonaisuudessaan purettua tyhjiksi. Jäin vain pohtimaan minkä värisiä lukkomekanismit ja niiden vastakappaleet ovat olleet alkuperäisinä? Tuntuisivat olleen keltapassivoituja?. Liukuovien saranat ovat taitaneet olla alunperin mustia ja rollerit keltapassivoituja?. Entä liukuovien ala ohjuri? Mistä ihmiset yleensä ovat tilanneet nuo liukuovien rullat? Suhteellisen hintasen olosia laakereita ovat 😣. Edited May 4, 2020 by Ardi Quote Link to comment
Tanhis Posted May 5, 2020 Share Posted May 5, 2020 https://www.customandcommercial.com/vw-baywindow/baywindow_door_tailgate_engine_lid--and--pick_up_parts/baywindow_slide_door_parts/ Täältä itse lähtisin noita liukuoven mekanismiosia tilailemaan. Quote Link to comment
Kharon Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Aiempiin ihmettelyihin viitaten: Vasemman takalokarin vieressä oleva suorakaidereikä on (tehdas-) Ebersprächerin sisääntuloputken reikä. Se kannattaa jättää auki niin saa uuden paikalleen vaivatta. Palliksen(kaan) lämmitys ei ole mikään maailman paras. ilmeisesti sellainen autossa on ollut, jolloin pitäisi olla myös Eberin kumitassujen reiät (4*6mm reikää nelikulmiomuodostelmassa) koneen vasemmalla puolella (takaa katsottuna) lokarin takana olevassa pohjapellissä ja todennäköisesti myös Eberin pakoputken ~30mm reikä, samassa pellissä tai jossain lähellä ainakin. Quote Link to comment
Ardi Posted May 29, 2020 Author Share Posted May 29, 2020 (edited) On 5/17/2020 at 12:47 AM, Kharon said: Aiempiin ihmettelyihin viitaten: Vasemman takalokarin vieressä oleva suorakaidereikä on (tehdas-) Ebersprächerin sisääntuloputken reikä. Se kannattaa jättää auki niin saa uuden paikalleen vaivatta. Palliksen(kaan) lämmitys ei ole mikään maailman paras. ilmeisesti sellainen autossa on ollut, jolloin pitäisi olla myös Eberin kumitassujen reiät (4*6mm reikää nelikulmiomuodostelmassa) koneen vasemmalla puolella (takaa katsottuna) lokarin takana olevassa pohjapellissä ja todennäköisesti myös Eberin pakoputken ~30mm reikä, samassa pellissä tai jossain lähellä ainakin. Mahtavuutta!. Juuri tuota "pakoputkea" olen ihmetellut monesti, että mikähän mahtaa olla. Jos nuo reiät ovat tehdastekoisia niin olivat kyllä hurjannäköisiä saumoista. Satutko tietämään eberin mallia tai vielä parempi jos jostain löytyisi kuvia millainen näissä kuuluisi olla. Sellaista saa tarjota jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä. Edit: Googletuksella löytyi tälläinen malli ja uskoisin olevan suurinpiirtein samanlainen mitä tässä on joskus ollut myös. Alla vanha kuva arkistostani missä näkyy tukirauta ja pakoputken reikä. Putki tuli otettua pois puhallusta varten. Edited May 29, 2020 by Ardi Quote Link to comment
x-pj Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 Tuolla paljon tarinaa ja kuvia pallon ebereistä https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=614419&postdays=0&postorder=asc&start=0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.