Jump to content

Paras VWn boxer lohko (?)


Recommended Posts

Posted (edited)

Alunperin:

AS21

8mm pinnapultit

Takakannake

Ja huomaa; nelosen kolmosen vahvikkeella

 

Limbach'in pojat muokkas uutta lohkoa oheisesti:

- tehty L2000E0/EC tyyppinen ilmailu VW boxer 

- sisältä avarrettu, kun koneessa ollut 78.4mm kampura ja possun kiertokangat (+90mm männät)

- hihniksen pää aukaistu 5mm lisää potkurin takia. Tähän löytyy pienennysholkki

- lohko läpipultattu keskipukistaan 

- sylinteri aukot kasvatettu d94mm kokoon, eli voit tehdä 90.5-92-94 sylinterisen koneen

- virranjakajan pesään tehty kierre. Tähän mulla on korjausosa.  Kierre on vain jakajan jalan kohdalla. Apuakselin ylä- ja ala-liukupinnat on koskemattomat. Eli kierteen sisään holkki lukkoliiman kera ja sitten viimenen kymppi pois sisähalkaisijasta  virsikirjalla. Toimii tää tapa, testattu jo

- bensapumppu siirretty FF liittimen yläpuolelle. Tähän mulla on antaa peitelaippa mukaan. Ja halutessa myös alkuperäiseen paikkaan

- lohkoa on lisäksi koneistettu mm vauhtikset ja hihniksen päästä (ks kuvat)

 

Nyt

1000h ajettu ilmailukäytössä. Ei kelpaa enää sinne

Puhallettu ja puunattu työpaikkani kaapissa viime viikolla

Lohko 100% räpeltämätön, tee siitä itse mieleinen 

Runkolaakeri koko std/22 (laitan tähän pukkikohtaiset mitat kohta)


Sikamainen hinta 500e

Vapaasti tallissani

tai +15e kuluilla kotimaahan rahtivapaasti 

 

Ja tällä takuu, jos teet särötarkastukset ja jos niitä säröjä sattuu löytyy,  saat lohkosta maksamasi rahat takas. (en maksa Rahtia, en maksa testausta. Maksan vain lohkon hinnan) 

Edited by P_Valtonen
Posted

Tässä lisä härpäkkeet ilmalohkosta takasi katulaitteeksi muokkaamista varten

 

Vasen...hihniksen aukon sovitin

Keski.....virranjakajan holkki

Oikea..bensapumpun laipa(t)

1562499181606440178896.jpg

Posted (edited)

Niin ja löytyy vain tää yksilö. Muissa lohkoissa ei ollu vahvistusta

 

Ja tein vastaavaan (vahvistamattomaan ilmailu) lohkoon 94x76 moottorin. Typ1 55mm kaukaisen AAn kiertokangen alalenkin ja katon välii  jäi 0.7mm ilmarakoa. Siis ilman että koneistin lisää tilaa. Eli toimii noinkin pikku kampiakseleilla. Pidemmät iskut sitten vaatii lisäkoneistamista sisäpintoihin

Edited by P_Valtonen
Posted
19 minutes ago, Tutkija said:

Lentokonemoottorissa nelosen,muissa kolmosen...

 

Mitä hittoa? Miten se noin voi olla, onko näissä jotenkin erilainen sytytysjärjestyskin?

Posted (edited)

Sama sytty järjestys fyysisesti, mutta sylinterit nimetty vaan eritavalla.

Ilmapuolelle numerointi lähtee hihniksestä, niin että lähin on "1" (VWssä "2") ja kauimmaisin on "4" (VWssä "3"). 

 

Juu ja Ååkke kuitenkin oikeessa, eli tarkotin että kolmos-syltyssä vahvistus www.aivopieru.com

 

Edited by P_Valtonen
Posted (edited)

Edit 

 

Pakun lohko myyty ja tiedot poistettu

 

Ilmoituksen ilmalohko yltä myymättä

.

.

.

 

Edited by P_Valtonen
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...