Kharon Posted July 17, 2019 Posted July 17, 2019 Vähän viriteltiin 1200-kuutioista 34-heppaista 1384-kuutioiseksi isommilla pytyillä ja eipä tullut siinä rakennellessa mieleen että eihän sen PICT28:n vakiosuuttimet päästä tarpeeksi bensaa läpi kierroksilla kun tilavuus kasvoi melkein 20% ja kone siis käy laihalla. Ihan päättelyn tulos, ei ole mitään takuuta siitä että asia todella on niin. Vielä ei ole mitattu, mutta aika nuhaisen tuntuinen se on vielä 700km sisäänajonkin jäljiltä ja liian laihaa seosta nyt epäillään, kun sytytys on olevinaan kohdalla (kosketuskulma mitattu mittarilla ja sytytys olevinaan kohdallaan stroboskoopilla). Tosin sytytyksen säädössä on pientä ongelmaa kun hihnapyörässä on vain kaksi pientä lovea, ei lainkaan yläkuolokohdan merkkiä ja nämä on nyt vähän arvattu a) yläkuolokohdaksi, b) 7,5 ja 10 astetta eykk, c) jotain muuta, mitä? Mutta isompi pääsuutin voisi siis auttaa ja siihen kohtaan joku jo varmaan on kokeillut ja osaa sanoa että minkäkokoisesta lähdetään arpomaan? Kun joka pajalla on nykyisin lambda-anturit, niin ei ole tietty iso juttu käydä mittaamassa, vaan jos on tietoa niin saa jo ennen ensimmäistä kierrosta lähemmäs oikeata ja säästää vähän rahaa. Quote
pahanapuhallin Posted July 17, 2019 Posted July 17, 2019 (edited) Mulla oli sama big bore 28 solexilla vakio suuttimilla, säädettiin vaan seos tyhjäkäynnillä niin ylös että riitti yläkierroksillakin (muistaakseni 4 tai vähän päälle) Eikä ollu koskaan mitään ongelmia, pelasko junan vessa. Edited July 17, 2019 by pahanapuhallin Quote
NO H2O Posted July 18, 2019 Posted July 18, 2019 9 hours ago, pahanapuhallin said: Mulla oli sama big bore 28 solexilla vakio suuttimilla, säädettiin vaan seos tyhjäkäynnillä niin ylös että riitti yläkierroksillakin (muistaakseni 4 tai vähän päälle) Eikä ollu koskaan mitään ongelmia, pelasko junan vessa. Samanlaisia kokemuksia itsellänikin, ei vaadi mitään ylimääräisiä kikkailuja pelaa ihan hyvin vakiollakin. Jos jotain haluaa tehdä niin etsi jostain pict 30 runko ja vaihda se käyttöön... Quote
ajomies Posted July 18, 2019 Posted July 18, 2019 Vasen merkki 7,5 astetta ja oikea 10 astetta alipaineletku irrotettuna ja tukittuna. 7,5 astetta vakioennakko. Quote
Kharon Posted July 26, 2019 Author Posted July 26, 2019 Kiitämme, pitääpä kokeilla. Tätä mietittiinkin, mutta tosiaan tuo alipaineletkun irroitus ja tukkiminen jäi tekemättä ja sillälaillahan ei ainakaan oikeata tulosta saa. Voipi hyvinkin olla poskellaan oleva sytytys joka tuota puhdittomuutta tekee. Quote
Kharon Posted July 26, 2019 Author Posted July 26, 2019 Aika lähellä oli jo valmiiksi, vähän hierottu lähemmäs kymmentä astetta (kun 95e:llä ajetaan), katsotaan josko vaikuttaa jotain. Toki 98-oktaanistakin voisi kokeilla, vähemmän viinaa (ehkä) seassa joten seokset on paremmat. BIFfiin lähdössä että matkaa on, tuleepa kokeiltua sekin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.