MS940 Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 Hei, Käyköhän näistä sarjoista kumpikaan https://tinyurl.com/yxebc9bx vai https://tinyurl.com/y3rdyd8o vivustojen/imusarjan osalta tuon liitteenä olevan uudemman doghouse-puhallinkopan kanssa? Jos ei, onko edes imusarjaa, jolla asennus onnistuu tuon kopan kanssa? Haluan säilyttää lämmityksen. Ei kiinnostaisi muutenkaan alkaa leikellä tai vaihtaa puhallinkoppaa. Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 12, 2019 Share Posted August 12, 2019 (edited) Edit: Hanki mielummin tällä vivustolla; https://tinyurl.com/yxebc9bx Mulla on tuo CSP bellcrank Dellorto nurkkakaasareiden kanssa (vastaavat yks kurkkuset) Ei voi kun kehua ja ei takertele kaasu. Edited August 12, 2019 by Paussi11 Quote Link to comment
MS940 Posted August 12, 2019 Author Share Posted August 12, 2019 1 hour ago, Paussi11 said: Edit: Hanki mielummin tällä vivustolla; https://tinyurl.com/yxebc9bx Mulla on tuo CSP bellcrank Dellorto nurkkakaasareiden kanssa (vastaavat yks kurkkuset) Ei voi kun kehua ja ei takertele kaasu. Kiitos! Vivusto ilmeisesti jää just noiden putkien alle ja näyttäs vähän tältä. Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 13, 2019 Share Posted August 13, 2019 5 hours ago, MS940 said: Kiitos! Vivusto ilmeisesti jää just noiden putkien alle ja näyttäs vähän tältä. Kyllä vaan. Nätisti menee putkien alta mihinkään ei ota kiinni. Kaasua kun painaa, toinen tanko työntää ja toinen vetää. Osta tuo valmis sarja, on kaikki varmasti yhteensopivia. Bellcrankkia saa myös kaks kurkkusille, tangot on niissä ainakin erilaiset. Mitä muuta kokemusta vastaavasta paketista, tosiaan mulla on 1600, 34mm ykskurkkuisilla nurkkakaasareilla (Dellorto 34FRD), vähän kireempi nokka W100 ja kansia laskettu 1,5mm On sopivan pirtee ja kevyt menemään, kulutus on maantieajossa n. 7,5l/100km Luulin että tuplakaasarit alkais nostaa kulutusta. Quote Link to comment
MS940 Posted August 14, 2019 Author Share Posted August 14, 2019 Jees, laitoin tilauksen vetämään samasta setistä classiccarbs putiikin omilta sivuilta. Oli hieman halvempi kuin Ebayn kautta, rahteineen 513e. https://classiccarbs.co.uk/product/vw-aircooled-type-1-engine-dual-weber-34-ict-carburettor-kit-csp?attribute_your-engine-size=1600cc Suutinvaihtoehdot oli 1600, 1600+ ja 1800+, joista tähän pienin. Itelläni oli nyt viime kulutus enimmäkseen matka-ajossa, mukana oli tosin hiukan kaupunkiakin 31Pictillä 9,45 l/100km. Siinä 90-95km/h pyöri nopeus. Kannattaako muuten laittaa tasapainotuslinja imusarjojen välille? Aikeissa sellainen olisi. Nokka olis kiva, mutta sen vaihto on näissä sen verran rasittava homma, etten taida tällä hetkellä alkaa. Keinuvipuvaihdon voisin tehdä, jos sillä on mitään vaikutusta sen lisäksi, että osat kuluvat nopeammin. Tietäisi, mitkä ovat asiallisia osia. Quote Link to comment
JM Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Se linja kannattaa laittaa. Tein yhden koneen vakionokalla+38 putki+1.4 keinut+34 ykskurrkuset kaaasarit. Tuli vaja 80 hv koneteho. Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Hyvään hintaan löysit. Toi suutin valikko on hyvä juttu, toivottavasti tulee kerralla oikeat. Voi olla että joutuu joitain suuttimia vaihtaa pykälää isommaksi tai pienemmäksi. Tapaus kohtaista. Kannattaa se tasapainotuslinja laittaa. Joo, mulla vaihtu nokka kun joutu avaamaan koneen laakeri vian takia. Vakiokeinut menee käytössäsi ihan hyvin vielä. Keinuissa on se mitä olen ymmärtänyt, jos on oikeen viriviri kone niin vakiot ei tahdo kestää korkeita kierroksia. Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 (edited) Tässä on vähän juttua jos kiinnostaa, näitä löytyy aika paljon hakemalla. http://www.veewee.net/Ohjeet/Weber_kaasutinsarja.htm Edited August 15, 2019 by Paussi11 Quote Link to comment
MS940 Posted August 16, 2019 Author Share Posted August 16, 2019 On 8/15/2019 at 6:28 AM, Paussi11 said: Tässä on vähän juttua jos kiinnostaa, näitä löytyy aika paljon hakemalla. http://www.veewee.net/Ohjeet/Weber_kaasutinsarja.htm Kiitti, kiinnostaa kyllä, hyvä kertomus. Omaa pakettia odotellessa👍 Oli taas tänään pitkääkin pitempi käynnistys lämpimänä. Jätin auton loivaan alamäkeen, tuntui ettei sitä saa enää millään käyntiin. Sahauksien sahaus siitä tuli, mutta lopulta lähti, kuten aina. Onko sulla muuten virranjakajalle alipaineohjaus vai käytätkö 009 jakajaa tms. Itelläni on alipaine ja keskipakosäätöinen jakaja ilmeisesti 205. Sen toimintaan oon tähän asti ollut tyytyväinen. Kannattaakohan jakajalle ottaa ohjaus yhdestä vai molemmista kaasareista? Vingutitko imusarjoja muttereiden ympäriltä kuten tuossa jutussa. Ilmeisesti tasapainotuslähdöt kannattaa tehdä noiden imusarjan nystyröiden kohdalle ja että ne jää moottorin etupuolelle. Tulevissa imusarjoissa ei ole valmiita reikiä lähdöille. Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 17, 2019 Share Posted August 17, 2019 Joo, nurkkisten kanssa on ollut vähemmän käynnistys ongelmia. Yks on tietysti mikä myös vaikuttaa jos on orkkis mekaaninen pumppu. Sähköpumppu täyttäis kaasarit ennen itse moottorin käynnistystä. Mulla on 123 kärjetön jakaja, alipaine lähdöllä jonka olen kokeilujen jälkeen tulpannut. Näissä mun dellortoissa on alipaine paikat molemmissa kaasareissa. Alipaine letkun olen vetänyt vaan kaasarista kaasariin. Suosittelen tuota 123 jakajaa, huippu vehje. (Mulla on ilman Bluetooth härpäkettä) Mulla on imareista tulpattu nuo alipaine lähdöt. Edellinen omistaja näin tehnyt (tuo mun sarja on käytetty jonka olen perus korjannut) Alipaine asiaan liittyen en ole huomannut mitään erityistä, ehkä voi olla kovassa ryntäyksessä pieni viive kaasussa mut se on niin pieni. Näistä imareista en joutunut vinguttaa lihaa pois. Kokeile ensin miten istuu. http://aircooled.fi/tuote/873/virranjakaja-123-vw-vwrv-alipaine http://aircooled.suomalainenverkkokauppa.fi/doc/781/ignitions_compaired_15MB.mov 1 Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 17, 2019 Share Posted August 17, 2019 Toki 205 kannattaa pitää jos ei ole ongelmia. Mulla oli orkkis joka oli jo kulunut niin vaihtu tuohon. 1 Quote Link to comment
MS940 Posted August 22, 2019 Author Share Posted August 22, 2019 Sarja tuli tänään ja sitä vähän kerkisin ihmetellä. Kaikki oli mukana ja paketti oli selvinnyt matkasta. Hyvänoloista tavaraa kaasarit ja vivusto. Oikeen Weberin pahvilaatikotkin, ai ai. Imusarjat oli aika perus Kiinan kuraa. Yhdessä kanavassa oli hirveät valujäännökset. M8 kierteet vedetty melko väljäksi alusta ja toisessa yläpään laippa (käsinhiottu sekin) hieman kupera. Voi olla että tiiviste riittää korjaamaan tuon. Joudun jotkut kierrelähdöt niihin kuitenkin tekemään. Parempi näin. Imusarjat saa sentään hieromalla kuntoon. Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Kaasarit ja vivustot on varmasti huippuluokkaa. Yllätyin kyllä että imarit on tommoset, no nimenomaan onneks ne eikä toistepäin 😄 Jäysteet pois ja kierteiden korjausta nii se siitä. Toiseen harrasteautoon tuli tilattua kans uus Weberi, jäi paketti mieleen hyvin joo. Minkä kokoisilla suurttimilla tuli kun tilasit 1600, vakioon? Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 22, 2019 Share Posted August 22, 2019 Jos ei tiivisteet korjaa tilannetta, ja osoittautuu mahdottomaksi. Reklamaatioo ja tilaat kunnon imarit, muistaakseni tuolta sai imareita erikseenkin. Hintavaa tietty lähtee vielä tilailee Quote Link to comment
Henkar Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 Nii oliko sarja juurikin tämä "VWK15"? Itse en nimittäin ainakaan "VWK18" kanssa moisia laatu ongelmia huomannut, toki voihan tuo olla jo kahdessa vuodessa tavara muuttunut. Pehmeetä materiaalia työstää röpelöt sisältä ja laippaa vähän hioo hiekkapaperi lasilevyllä (tai muulla edes lähelle tasaisella) niin eiköhän niistä vielä hyvät tule. Kierteet jos kenkkuilee niin hurauttaa porakoneella sileeksi ja laittaa irtokierteet. Quote Link to comment
MS940 Posted August 23, 2019 Author Share Posted August 23, 2019 7 hours ago, Henkar said: Nii oliko sarja juurikin tämä "VWK15"? Itse en nimittäin ainakaan "VWK18" kanssa moisia laatu ongelmia huomannut, toki voihan tuo olla jo kahdessa vuodessa tavara muuttunut. Pehmeetä materiaalia työstää röpelöt sisältä ja laippaa vähän hioo hiekkapaperi lasilevyllä (tai muulla edes lähelle tasaisella) niin eiköhän niistä vielä hyvät tule. Kierteet jos kenkkuilee niin hurauttaa porakoneella sileeksi ja laittaa irtokierteet. Oli tuo setti K15:a vastaava. Sarjat näyttääkin jonkun verran erilaisilta laadultaan. K18 sarjassa lukee USA, mitä minulla ei varmasti lue. Toisessa oli selkeä valmistusvirhe. Olisi sen varmaan saanut vaihdettua, mutta kuten sanottu helppo korjata. Isommat otin jo eilen. Quote Link to comment
MS940 Posted August 30, 2019 Author Share Posted August 30, 2019 Alotttelin asennushommia. Imusarjojen vingutus onnistui hyvin, mutta tasauslinjan lähtöjen kanssa kävi pikku kämmi. Miten yleensä jyrsimen kanssa käy.. Imusarja pääsi tekemään liikkeitä ja siihen tuli ylimääräinen pikkureikä. Haluaisin korjata metallilla, mutta itellä ei ole migissä al mahdollisuutta. Jos Treen lähellä olisi mahd. heittää pikku palko sen päälle, hyvä homma. Voin maksaa jonkun kympin, ennen kun alan etsiä jotain vanhoja puikkoja.. Purin aikalailla kaiken vanhan pois koneen päältä. Oli yllätys, että oikein puhallinpyöränkin joutui irrottamaan, että sai imusarjan keskiosan pois. Quote Link to comment
JTG Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Käyköhän tämä kaasarisetti CSP Bellcrank vivustolla ongelmitta 36hp tuuletinkopan kanssa, jossa on lämpöputket? Pitääkö hommata esim. 009-jakaja? Nyt on kärjetön alipaineella paikallaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.