hanski. Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 paljonko kuplan vakiolaatikko kestää vääntöä jossa on superdiffi tasauspyörästönä..??? repimällä saa tietty kaiken rikki, mutta jos jättää sen kuminpolttamisyrittämisen pois... ja keskitytään vaan väännön aiheuttamaan rasitukseen, missä kohtaa menee raja..?? 1380 kg painavasta TDI IV golffista saa 400nm vääntöä ulos ja sillä menee ohi jo vaikka mistä... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 3,78 ykkösvälitteiset kestää ainakin kahdella ekalla varsin suuria vääntöjä, 3 ja 4 sitten jo aivan toinen juttu. se mitä ajan takaa, kaikki kuplan laatikot ei oo samanlaisia kestolimiteiltään. Quote Link to comment
hanski. Posted September 7, 2006 Author Share Posted September 7, 2006 perämurikka on 3:88 eli se kaikista pisin... vaihteiden välityksistä ei ihan tarkkaa tietoa ole...mutta pitäis olla vakioita... Quote Link to comment
hanski. Posted September 7, 2006 Author Share Posted September 7, 2006 jep jep...soittelin laatikon tekijälle...niin laatikosta löytyy terässiirtäjät ja hitsausvahvistettu 3 ja 4 vaihde... vääntökysymykseen ei oikein osannut vastata... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 väännöstähän se teho syntyy.. Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 koiviston mikko ois varmaan oikea mies vastaamaan tohon vääntö-kysymykseen...??? Quote Link to comment
Guest Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Mun krossiautossa tapahtuu lähtö niin että 7700rpm tauluun ja kytkin ylös, synkroja ei ole koko laatikossa,suorakytkentäkin ainoastaan 1 -> 2... :) Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 jep jep...mulla on takana 10" levee vanne 255 läskeillä...eli pito on varmasti aika hurja..tuskimpa tyhjää lyö... vääntö siis pikkasen huolettaa ton turbokoneen kanssa miten pitkälle sillä pärjää... Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 kuplasta tuskin tällästä saa...mutta tää 400nm golffi...2 päälle ja kaasuun ei kosketa..tyhjäkäynnillä mennään...ja pikanen polkasu kaasupolkimeen...niin nakki sulaa ihan tajuttomasti!!! tää vaan kertoo millanen on vääntö kun sitä on 400nm... joo ei vesilaitoksista sen enempää.. Quote Link to comment
Racing Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 kuplasta tuskin tällästä saa...mutta tää 400nm golffi...2 päälle ja kaasuun ei kosketa..tyhjäkäynnillä mennään...ja pikanen polkasu kaasupolkimeen...niin nakki sulaa ihan tajuttomasti!!! tää vaan kertoo millanen on vääntö kun sitä on 400nm... joo ei vesilaitoksista sen enempää.. menee jo offtopic kaverin ex cossusierra 483hv ja 640nm vääntöä ja pelkkä takaveto hieman lipoista menoa kanssa...noh siinä turbokin oli aika julman kokonen... Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 640nm....se kuulostaa jo todella rajulta!!!! ja niiku ritari sanoi..se vääntö on sitä tehoa!!! Quote Link to comment
Guest migi Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Bemarifoorumilla on kanssa mitattu ihan kivoja lukuja, 5.0l V12 tuplaturpo, 640 hv ja 803 Nm vääntöä, tämä E30 korissa.... Tatsun cherry 1.5 turpo, 394 hv ja 490 Nm, kirsikka varmaan jaksaa sutasta muuallakin kuin hiekalla näillä tehoilla :) http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... 8&p=690362 Quote Link to comment
Racing Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Bemarifoorumilla on kanssa mitattu ihan kivoja lukuja, 5.0l V12 tuplaturpo, 640 hv ja 803 Nm vääntöä, tämä E30 korissa.... Tatsun cherry 1.5 turpo, 394 hv ja 490 Nm, kirsikka varmaan jaksaa sutasta muuallakin kuin hiekalla näillä tehoilla :) http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... 8&p=690362 Niin tuo E30 316 on ainakin ollut 3.6L M5 moottorilla ja kahdella turbolla ja haltecin ruiskulla. Kilpien välissä kuitenkin. tosin ei tuolle moottorille... Mutta sierrasta on nuo tehot 2L 16V omasta cossun koneesta ja täysin laillisesti. Siihen oli tosin paasattu rahaa tonnitolkulla. Quote Link to comment
Guest DaFox Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 OT. Eikös se Ritolan 316 (m5 tt tekniikkainen) ole vielä hengissä ja toi 316 (5.0 tt) on ihan eriprojekti ja koppa :) ..sama sälli vaan taas vauhdissa :D Quote Link to comment
Guest Raggare Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 http://www.rmotorsport.com/2003/?sx=frontpage onhan niitä monemoisii kossuriesoi, mut mites sellanen linkkuperä esim toimii vartilla.. sutiminen ei kai ole kuin pikkupojille, kovat jätkät yrittää päästä lujaa ilman :D (tietty se 7% suttaaminen tais olla tehokkain tapa) Quote Link to comment
Guest migi Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 OT. Eikös se Ritolan 316 (m5 tt tekniikkainen) ole vielä hengissä ja toi 316 (5.0 tt) on ihan eriprojekti ja koppa :) ..sama sälli vaan taas vauhdissa :D OT jatkuu: Jep, maintut tehot on mitattu tuosta 5.0 tt aparaatista, tässä toisessa lienee enemmän tehoa :) Vartilla mennyt 9.6 sek, 0-200 km/h 6.9 sek. Kauniisti piirtää... Quote Link to comment
Lasse Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 No kuinkas se kuplan laatikko noissa bemuissa kestää ? Nimim. mun veljen kummin kälyn kaimalla on ainaski tuhat heppanen mosse Quote Link to comment
Guest migi Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 No kuinkas se kuplan laatikko noissa bemuissa kestää ? Tämä topic on ollut off-topic kolmannesta postauksesta lähtien... Alkuperäiseen kysymykseen on melko mahdotonta vastata, mutta eikös sulla nyt olisi tähän antaa sitä kokemuspohjaista tietoa, jota kaipasit tuolla toisessa topicissa? Ensikäden tietoa vieläpä :) Nimim. mun veljen kummin kälyn kaimalla on ainaski tuhat heppanen mosse Kerro ihmeessä lisää? Quote Link to comment
Guest Toni I Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Nimim. mun veljen kummin kälyn kaimalla on ainaski tuhat heppanen mosse Tämäkö ;-) http://www.riversidecruisers.fi/index.p ... itemId=622 Quote Link to comment
Lasse Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 No kuinkas se kuplan laatikko noissa bemuissa kestää ? Tämä topic on ollut off-topic kolmannesta postauksesta lähtien... Alkuperäiseen kysymykseen on melko mahdotonta vastata, mutta eikös sulla nyt olisi tähän antaa sitä kokemuspohjaista tietoa, jota kaipasit tuolla toisessa topicissa? Ensikäden tietoa vieläpä :) No joo on. Eipä laatikkokaan ollu ihan timmissä kunnossa aiemminkaan. Aattelin vaan, että jos jollakin vieläkin parempaa tietoa aiheesta. No jatkakaa vaan bemun laatikkopohdintaa ihan vapaasti. Yleensä täällä vaan tullu aika älämölöä, jos on alkanut vihjata vesijäähdytteisistä polttomoottoreista. Nimim. mun veljen kummin kälyn kaimalla on ainaski tuhat heppanen mosse Kerro ihmeessä lisää? Eiku niiku isot pojat esson paarissa semmosia puhu. Mullon vaan 45 heppanen fiesta. Senkin leima on loppu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.