Jarmo Lummi Posted December 11, 2019 Share Posted December 11, 2019 48mm IDF tuollaisessa noin 150hv moottorissa, 44/38 tai 48/38 venoilla hyvin virtaavilla kansilla . Minkä kokoiset sisäkurkut sopii max ( 38 tietty tuohon teholuokkaan ), mitkä seosputket katumoottoriin, suuttimet yms? Quote Link to comment
-Alex- Posted December 11, 2019 Share Posted December 11, 2019 36mm sisäkurkuilla aloittaisin, penkittäjä sääti aikoinaan 122hp takapyörätehoa 2x48drla kaasarein stroker koneesta, oli erittäin alavääntöinen ja herkästi reagoiva kone jossa toki oli yksi imunokka kulunut noin 5mm. 48x38 kannet ovat vaan vähän turhat jos tavoite vain ja tasan 150hp. Quote Link to comment
mikko k Posted December 12, 2019 Share Posted December 12, 2019 48x38 venakoot on oikeassa suhteessa. Suurin kurkku kaasareihin mitkä saa. Joutavaa tuollainen keinotekoinen rajoittaminen, pienillä kurkulla siis.. Seosputket ja suuttimet riippuu sitten nokasta, koneen koosta, puristussuhteesta, jne. Mutta senhän sä Jamppa tiedätkin.. 😊 Quote Link to comment
mikko k Posted December 12, 2019 Share Posted December 12, 2019 Tuli tuossa vastaan dynolappu vuodelta -97. Silloin mulla on ollut 2,3L:n kone jossa on ollut 195hv. Tässä on ollut jostain syystä 48 tellervot kiinni, kun on mulla ollut 48 idf webrutkin jossain vaiheessa. Menee tuosta 150hv tavoitteesta hieman ohi, mutta tässä kuitenkin speksit: 94x82, 10,8:1 puristussuhde, nokka-akseli jäänyt merkkaamatta, 1,25:1 keinut, dellut 48(40 kurkut, pääsuutin 205, ilmasuutin 120, seosputki nro 3), sytkä mallory 32 asteen ennakolla, pakosarja 40mm/60mm kollektorilla ja stingerillä. Niin ja hyvät kannet 46/37. Tämä kombo siis 195hv/5900rpm Matalamäen Bosch penkissä. Bensa lienee ollut 99/98 ja nokka-akseli tasolla Scat C55/C65. Quote Link to comment
Lasse Posted December 19, 2019 Share Posted December 19, 2019 135 hv saatiin ulos 36 sisäkurkuilla 2,1 koneesta. Kaasarit 44 idf, pikkuvena kannet. Mukava katukone. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 25, 2019 Share Posted December 25, 2019 On 12/12/2019 at 7:46 AM, mikko k said: 48x38 venakoot on oikeassa suhteessa. Suurin kurkku kaasareihin mitkä saa. Joutavaa tuollainen keinotekoinen rajoittaminen, pienillä kurkulla siis.. Seosputket ja suuttimet riippuu sitten nokasta, koneen koosta, puristussuhteesta, jne. Mutta senhän sä Jamppa tiedätkin.. 😊 Niin, puhuttiin 150 hepan koneesta, aivan eri asia jos tavoitteena kaikki mitä löytyy ilman että ajomukavuus kärsii liikaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.