Jump to content

Kaasuttimista ??


Guest Metu2

Recommended Posts

On kokemusta, miun mielipide on että ei anna rahaa varten vastinetta. Tehohyöty aika marginaalinen, hankalampi säätää (ts. kaipaa säätöä), vie enemmän tilaa, imusarjaa ei välttämättä ole esilämmitetty jolloin viimeistään syö helkutisti gasoa.

 

En lähtisi itse toimivan kaasarin tilalle vaihtamaan, paskan vakiokaasarin sillä voisi toki jo korvata jos halwalla sais. Omasta mielestäni vakiosta seuraava ensimmäinen "kannattava" kaasarinvaihdos on nurkkiin 1-kurkkuset brosolit, keskikaasari-vaihdoksilla ei miun omasta mielestäni saa rahalleen niin paljoa hyötyä, varsinkin kun bensatalous yleensä kärsii reilusti.

 

Puavo @ dwl

 

(...toivottavasti korostin nyt riittämiin että kyse on vaan miun mielipiteestä joka ei tod ole absoluuttinen totuus vaikka ihan pirun vierestä toki liippaa :)

Link to comment

Joo ja mulla on ihan päinvastainen kokemus.

Mulla oli 1,8 l, Englen W100 tai 110 nokalla(en muista) ja noin 8 puristuksilla oleva kone. Ostin uuden progressiivi Weberin siihen. Toimi pirun hyvin. Yksi suutin piti muuttaa, en muista mikä. Valuimusarjassa on esilämmitys.

Minusta sen suurin huonous on ryyppy. Sitä en ikinä saanu toimimaan kunnolla. Tarkoittaa noin minuutin lämmityskäyttöä ennen kun lähtee ajaa ihan kylmällä koneella.

Link to comment
Guest Zatiainen

Pakko kirjailla omat mausteet soppaa.

 

Rakentelin muutama vuosi sitten koneen, Heinolassa. Speksit:

88männät

295 nokka

puristukset ysin luokkaa

muuten vakio ja tietenkin prog weber.

 

Ajoin kaksi kesää ja ongelmia oli aivan perkuleesti. Vetoja ei löytynyt, kulutus oli valtava, tyhjäkäynti aaltoili eikä tehojakaan mielestäni ollut vakiota enemmän. KUNNES oli pakko alkaa miettimään mistä kaikki ongelmat johtuivat. Ensinnäkin luulin ettei suuttimet olleet sopivia ja vaihtelin niitä melkoiseti. Lopuksi olin jo melkein epätoivoinen ja aloin etismään nurkkakaasareita. Eräs viisas harrastaja kuitenkin kertoi "ettei ne nurkat mitenkään autuaaksi teet, säätää ne pitää nekin ja se on pirun vaikeaa ilman mittareita".

 

Nyt kaasutin on säädöissä ja ennen kaikkea kaikki muutkin moottorissa on kunnossa (syttyosat, imusarjankumit) ja nyt olen kaasuttimeen aivan älyttömän tyytyväinen. Olen löytänyt koneeseen sopivat suuttimet, imusarja on esilämmitetty ja kaasuttimessa on sähköinen ryyppy joka toimii myös todella hyvin. Ei pomputa ja tyhjäkäynti kulkupuoli ja ennenkaikkea kiihtyvyys on kunnossa. Tehoja tuli todella paljon lisää, kumi nimittäin palaa kakkosellakin. Auto muuttui aivan toiseksi autoksi.

 

Kannatan ehdottomasti kunnon prog weberin hankintaa, on toimiva peli, olen erittäin tyytyväinen.

Link to comment
Pakko kirjailla omat mausteet soppaa.

 

Rakentelin muutama vuosi sitten koneen, Heinolassa. Speksit:

88männät

295 nokka

puristukset ysin luokkaa

muuten vakio ja tietenkin prog weber.

 

Ajoin kaksi kesää ja ongelmia oli aivan perkuleesti. Vetoja ei löytynyt, kulutus oli valtava, tyhjäkäynti aaltoili eikä tehojakaan mielestäni ollut vakiota enemmän. KUNNES oli pakko alkaa miettimään mistä kaikki ongelmat johtuivat. Ensinnäkin luulin ettei suuttimet olleet sopivia ja vaihtelin niitä melkoiseti. Lopuksi olin jo melkein epätoivoinen ja aloin etismään nurkkakaasareita. Eräs viisas harrastaja kuitenkin kertoi "ettei ne nurkat mitenkään autuaaksi teet, säätää ne pitää nekin ja se on pirun vaikeaa ilman mittareita".

 

Nyt kaasutin on säädöissä ja ennen kaikkea kaikki muutkin moottorissa on kunnossa (syttyosat, imusarjankumit) ja nyt olen kaasuttimeen aivan älyttömän tyytyväinen. Olen löytänyt koneeseen sopivat suuttimet, imusarja on esilämmitetty ja kaasuttimessa on sähköinen ryyppy joka toimii myös todella hyvin. Ei pomputa ja tyhjäkäynti kulkupuoli ja ennenkaikkea kiihtyvyys on kunnossa. Tehoja tuli todella paljon lisää, kumi nimittäin palaa kakkosellakin. Auto muuttui aivan toiseksi autoksi.

 

Kannatan ehdottomasti kunnon prog weberin hankintaa, on toimiva peli, olen erittäin tyytyväinen.

 

Jos saat tuolla koneella kumin palamaan kakkosellakin kuivalla asfaltilla niin hatunnoston mukainen temppu!

Link to comment
Guest Zatiainen

On tärkeää kaasuttimen asennuksessa että käyttää molempien kurkkujen läpät kunnolla auki, eli vaijerin on liikuttava kunnolla. Kyllä tehoa nimittöin löytyy.

 

Ja viimeksi eilen kumi paloi.....

Link to comment

No mulla oli tollasessa 88-koneessa progeveberi about 10 vuotta. Pienellä säädöllä lähti toimimaan hyvin. Ei paha kulutus. Suuttimien vaihto on vähän perseestä kun kysessä ei ole virityskaasari, missä suuttimet hiukka fiksummin sijoitettu.

 

Mielummin yrittäisin elää ton kanssa kuin sohleksin. Eiku heitä kiinni, pelaa säätöjen kanssa viikko ja aja huolettomia kilometrejä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...