-Puide- Posted April 12, 2011 Posted April 12, 2011 No olipas melekosen paikkansapitävä lista, voisin tehdä samanalaisen:... Lista oli melekosen paikkansapitävä silloin kun sen itse tein joskus noin vuonna 1994. Tee itse parempi tälle päivälle! Tätäpä juuri tarkoitin, vanha lista mutta toki varmasti paikkansapitävä ollut tuonna mainitsemanasi vuonna, ei mitään henkilökohtaista listan tekijää kohtaan... :) Ja taisi olla metakella tarkoutuksena todistaa että Jamppa tietää jotain moottoreista... Ei pelekoo että tekisin itse moista, alkaa muutenkin keskustelu karata ihan pikkusen aiheesta. -Puide- Quote
Jarmo Lummi Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Vaparikoneet nyt 2011. Viestiketjun alkulähde noin 200hv moottorin rakentaminen halvimmilla komponenteilla ilmeisestikkin vain dynotuksen kestävä kone? Vakio moottoreista ei ole täs kyse(vesi eikä muun merkkisistä). Viestiketjussa muuttunu juoni ja välillä puhutaan katumoottoreista ( monta ajatustapaa ja katekoriaa ) kisakoneista yms. yms.. Monta variaatiota sekä ajatusta käyttötavoista on vaan millainen on katumoottori? Luokittelisin ja mielipiteeni on kestävä, huoleton ja varmatoiminen ( VW vaatii aina hyvät huollot ja järkevää käsittelyä katukoneena ). Katuauto on harrastekohde josta pidetään huolta. Usein alle 200hv VW ilmajäähy vapari. Katu/kisa ja katukisailu eli kireempi kone vaatii si jo paljon enemmän huolenpitoa sekä vähemmän kadulla ajoa siis enemmän kisoissa ajelua. Sellainen pikkase yli 200hv moottori katukisa autossa on ittellä ollu jolla myös cruisailtu mutta ei mitään maailman ympäri ajeluja tehty. ( rakenneltu 90 luvulla ) Kisakone usein reilusti yli 200hv jossa puristus 12-15:1 ja kaikki osat sen mukaan, auto ultrakevyt kokonaisuus? Onko muut samassa ajatuksessa? Millaisia koneita on nyt tehty halvimmillaan 200hv eli speksit? Millasia speksejä kireemmissä katukoneissa on käytetty ja si ne upeet kisakoneet? Tuossa eräältä toiselta foorumilta lainattua juttua jonne nimeni oli eksynyt myös..... http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,15077.0.html http://cal-look.no/lounge/index.php/top ... 7.120.html Quote
Jarmo Lummi Posted August 19, 2011 Posted August 19, 2011 Hyvä Puide. FK46 ja reippaasti yli 200hv kone Quote
-Alex- Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Tulevaisuuden tehotavoite: 201 hv :D Hys hys... Quote
-Puide- Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Hyvä Puide. FK46 ja reippaasti yli 200hv kone Jees eli 234hp/266NMtulee koneesta seuraavalla paketilla 2386cc 94 mahlen mukit 94 Wisecot venataskuilla 86mm CB nitrattu kampi 5,7# H-profiili kanget superflow kannet 44x37 venoilla 12,5:1 ruttu 1,5 pautterin rulla keinut FK46 nokka ajotus osu 0:aan tahallaan, joten tossa olis tekemistä vielä 41 sisä reijjällä oleva merged pakari 48 läppärungot + Mega squirt (imusarjojen pituuksissa tekemistä vielä) kärjetön sytty ( petronix, ei toiminu ihan niinku haluttiin (seli seli)) 98 pensa laturin remmi luonnollisesti kiinni. =) Ja kuulostaa tältäpenkissä. Ens kesänä tolla koneella koitetaan ajaa myös kadulla niin saa katu kone hyväksynnän myös foorumilaisilta. =) -Puide- Quote
Guest fgronlun Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 Jees eli 234hp/266NMtulee koneesta seuraavalla paketilla 2386cc 94 mahlen mukit 94 Wisecot venataskuilla 86mm CB nitrattu kampi 5,7# H-profiili kanget superflow kannet 44x37 venoilla 12,5:1 ruttu 1,5 pautterin rulla keinut FK46 nokka ajotus osu 0:aan tahallaan, joten tossa olis tekemistä vielä 41 sisä reijjällä oleva merged pakari 48 läppärungot + Mega squirt (imusarjojen pituuksissa tekemistä vielä) kärjetön sytty ( petronix, ei toiminu ihan niinku haluttiin (seli seli)) 98 pensa laturin remmi luonnollisesti kiinni. =) Ja kuulostaa penkissä. Ens kesänä tolla koneella koitetaan ajaa myös kadulla niin saa katu kone hyväksynnän myös foorumilaisilta. =) -Puide- Tässä resepti toiseen mosaan joka rakenteilla vaasan seudulla. Tavote saada +100hv/l ja kokoa on 1776.. Ei ihan 200hv stroker mutta toivonmukaan katu pirteä "old school" kone. - Mag lohko - 90.5 mahlet - Vp 69 kampi - 5.4" kanget - Berg 311 nokka ja 1.5 berg keinut - Suupar flou kannet 42 imuilla ja talli kairauksella.. Näistä tulee vielä virtaus paprutkin - cr ~12 - Dellorto 48 - Pipemax ohjelmalla katottu imu/pako sarjojen pituudet. Numeropyörittämisellä kone teho pitäis asettua 170-185hv paikkeille. Penkitys tullaan toivonmukaan tekeen tässä syksyn aikana.. Quote
mikan Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 Paljonko pitää 1776:n kiertää, että irtoaa nuo lukemat? t. Mika Quote
Guest fgronlun Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 Paljonko pitää 1776:n kiertää, että irtoaa nuo lukemat? t. Mika 7600-7800rpm riippuu hieman millä BMEP:llä tuon laskee.. Omissa laskelmissa käytän 12bar mutta 14bariin pääsee ku kaikki palaset osuu kohdilleen... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.