Kharon Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 -57 teollisuuskoneesta projektoidaan Kuplan kone ja teollisuuskoneessahan ei ole lämmönvaihtimien lähtöjä joten tarvitaan Kuplan koppa 30-heppaisesta (ovaalin?) koneesta. Vaihdossa löytyy seuraavaa mallia (60-luku alkua) oleva koppa jos siitä on iloa, mutta rahaakin maksetaan. YV tavoittaa, mutta tekstarikikin tulee perille: nol-nel-viis 127 1408. Kharon aka Tuomas Quote Link to comment
metake Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Ei ole lämmitykseen puhalluslähtöjä kuplan kopassa ennen vuotta -63, eli 34 hp koneessa...Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Kharon Posted January 30, 2021 Author Share Posted January 30, 2021 On 1/26/2021 at 5:32 PM, metake said: Ei ole lämmitykseen puhalluslähtöjä kuplan kopassa ennen vuotta -63, eli 34 hp koneessa.. Tosiaan, ei ole lämmönvaihtimiakaan. Ei taas muistanut. Mutta koppa silti olisi tarpeen, tuo mikä nyt on, on liian uutta mallia. Quote Link to comment
nikke911 Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Multa taitaa löytyä.. Quote Link to comment
vwagen Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Onko moottoriin siis vaihdettu uudempi koppa ja porattu siihen reikä öljynjäähdyttimen yläkiinnitykselle?Vai jotain muuta?En nyt oikein ymmärrä. Tavallisia 30 hv koppia mulla on useita,Kirkkonummella. Quote Link to comment
aki Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Kyllä kiinteäjalkaisissa lämmönvaihtimet on - ne on vaan eri malliset kuin uudemmissa. Koneen alle tulevat kenkälaatikot on teollisuuskoneessa ilman läppiä ja putkien lähtöjä myös, automallissa nuo löytyy. Tosiaan, ei ole lämmönvaihtimiakaan. Ei taas muistanut. Mutta koppa silti olisi tarpeen, tuo mikä nyt on, on liian uutta mallia. Quote Link to comment
metake Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Kyllä kiinteäjalkaisissa lämmönvaihtimet on - ne on vaan eri malliset kuin uudemmissa. Koneen alle tulevat kenkälaatikot on teollisuuskoneessa ilman läppiä ja putkien lähtöjä myös, automallissa nuo löytyy.Eikö nuo ole vain läpät jotka ohjaa jäähdytysilman sisälle? Pakokaasuista lämmön talteen ottavat lämmönvaihtimet tuli käsittääkseni vasta -63 vuosimalliin?Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
vwagen Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Kyllä vanhanmallisessa lämmityksessäkin lämmönvaihtimet on,tosin vain pelkkä J-putki peltikotelon sisällä,30 hv moottorissa vain putken käyrä osuus on kotelon sisällä,34 hv mallissa lähes koko putki. Quote Link to comment
Kharon Posted February 2, 2021 Author Share Posted February 2, 2021 Juniksessa minullakin jo tosiaan on tuollainen, se kun on -61: Se ei paljoa lämmitä, varsinkaan bussissa. En yhtään ihmettele että tehdas meni varsinaiseen lämmönvaihtimeen varsin nopeasti, lämmöntuotto on ihan toisessa kertaluokassa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.