Jump to content

-64 Kuplan etupään CSP madallus


Recommended Posts

Moikka

Nyt olisi vinkit tarpeen, eli talliin tuli CSP:n madalluspalat jotka hitsataan etuakselin ulkopuolelle. Katsoin muutaman löytämäni videon ja kysyisin kuinka nuo on helpoin asentaa ?

Onko niin että voi asentaa ottamatta vääntösauvoja ja laakereita pois, jolloin putki sisään ja kovaa takomista että saa siirrettyä paikaltaan.

Seuraava kysymys onkin että riittääkö "mukkuloiden" kohdan lämmittäminen vai tuleeko ne avata rälläkällä tms. että saa siirrettyä vääntösauvan kiinnikkeen sijansa sivuun ?

 

Sekä onko jotain jota tulisi tietää että onnistun..ja en ole siis ennen tälläistä tehnyt eli kotinikkari ohjeita tarpeen, yksinkertaista, selkeää ...

 

 

 

Kiitos jo etukäteen..

Link to comment

Se ketä sanoo että keskipalan saa hakattua sivuun ja vielä niin että se pala vielä nätisti pyörii samassa kohtaa mistä sen hakattu sivuun niin väittäisin että valehtelun puolelle menee. Eli ne prässäykset on porattava pois. 

Oma suositus olisi asentaa ne palat niin että maksimiasennossa on ns. vakiokorkeudessa. Noiden hitsaamisessa suurin haaste on akselin sisältä valuva rasva joka pilaa sauman. Eli suosittelin että akseli ulos autosta ja siittä sitten väsäämään jos hyvän haluaa. Mutta kyllä homman varmaan auton allakin saa toteutettua.

Link to comment

Kiitos kiitos, näillä pitäisi kyllä pärjätä. Ohjeessa on että laittaisi säätöpalan olemassa olevan reiän molemmin puolin niin taitaa olla parempi kun laittaa olemassa olevan reiän alapuolelle niin saa madallusta maksimi määrän ja korotusta ei tule tällöin ollenkaan.. toki tuota en tiedä kuinka paljon tällöin jo laskee eli meneekö maahan saakka...no katsotaan kuinka käy.

Kiitos vielä ohjeesta..

Link to comment

Kiitos neuvoista, juuri tuota itsekkin ihmettelin että onko mahdollista takoa palaa sivuun kun itselläni on isot prässäykset. 

Mutta nyt tuli uusi mutka matkaan, voiko etuakselini olla joku kiinteä malli ? itse en havaitse että olisi erillinen pala akselin sisällä kun tuon kierteen kohta on niin yhtäpuuta.

 

 

15F034C1-0DDB-4444-B420-ABC2871B7B66.thumb.jpeg.15321ab60aae69b1ac91920325d436ab.jpeg

 

Link to comment
17 hours ago, MikaKä said:

Kiitos kiitos, näillä pitäisi kyllä pärjätä. Ohjeessa on että laittaisi säätöpalan olemassa olevan reiän molemmin puolin niin taitaa olla parempi kun laittaa olemassa olevan reiän alapuolelle niin saa madallusta maksimi määrän ja korotusta ei tule tällöin ollenkaan.. toki tuota en tiedä kuinka paljon tällöin jo laskee eli meneekö maahan saakka...no katsotaan kuinka käy.

Kiitos vielä ohjeesta..

Perus homma, hitsataan niin että tulee maksimimadallus.

Ajellaan hetki ja todetaan että pelkällä säätöakselilla tukivarret menee jyrkkään kulmaan ja keulasta tulee kivireki isolla madalluksella.

Seuraavaksi hankitaan droppiolat ja tässä vaiheessa jeesustellaan että ois pitäny hitsata ne säätöpalat alunperin puoliväliin että sais droppiolkien kanssa leimakorkeuteen. Samalla todetaan että droppiolat vaatii myös akselin kavennusta että renkaat mahtuvat pyörimään.

Summasummarum, kun alkaa madaltamaan vähänkään enemmän -> kavennettu säätöakseli dropeilla.

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...