MikaKä Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 Moikka Nyt olisi vinkit tarpeen, eli talliin tuli CSP:n madalluspalat jotka hitsataan etuakselin ulkopuolelle. Katsoin muutaman löytämäni videon ja kysyisin kuinka nuo on helpoin asentaa ? Onko niin että voi asentaa ottamatta vääntösauvoja ja laakereita pois, jolloin putki sisään ja kovaa takomista että saa siirrettyä paikaltaan. Seuraava kysymys onkin että riittääkö "mukkuloiden" kohdan lämmittäminen vai tuleeko ne avata rälläkällä tms. että saa siirrettyä vääntösauvan kiinnikkeen sijansa sivuun ? Sekä onko jotain jota tulisi tietää että onnistun..ja en ole siis ennen tälläistä tehnyt eli kotinikkari ohjeita tarpeen, yksinkertaista, selkeää ... Kiitos jo etukäteen.. Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 On 10/18/2014 at 3:16 PM, pahanapuhallin said: Quote Link to comment
Tanhis Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 Se ketä sanoo että keskipalan saa hakattua sivuun ja vielä niin että se pala vielä nätisti pyörii samassa kohtaa mistä sen hakattu sivuun niin väittäisin että valehtelun puolelle menee. Eli ne prässäykset on porattava pois. Oma suositus olisi asentaa ne palat niin että maksimiasennossa on ns. vakiokorkeudessa. Noiden hitsaamisessa suurin haaste on akselin sisältä valuva rasva joka pilaa sauman. Eli suosittelin että akseli ulos autosta ja siittä sitten väsäämään jos hyvän haluaa. Mutta kyllä homman varmaan auton allakin saa toteutettua. Quote Link to comment
MikaKä Posted June 5, 2021 Author Share Posted June 5, 2021 Kiitos kiitos, näillä pitäisi kyllä pärjätä. Ohjeessa on että laittaisi säätöpalan olemassa olevan reiän molemmin puolin niin taitaa olla parempi kun laittaa olemassa olevan reiän alapuolelle niin saa madallusta maksimi määrän ja korotusta ei tule tällöin ollenkaan.. toki tuota en tiedä kuinka paljon tällöin jo laskee eli meneekö maahan saakka...no katsotaan kuinka käy. Kiitos vielä ohjeesta.. Quote Link to comment
MikaKä Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 Kiitos neuvoista, juuri tuota itsekkin ihmettelin että onko mahdollista takoa palaa sivuun kun itselläni on isot prässäykset. Mutta nyt tuli uusi mutka matkaan, voiko etuakselini olla joku kiinteä malli ? itse en havaitse että olisi erillinen pala akselin sisällä kun tuon kierteen kohta on niin yhtäpuuta. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 17 hours ago, MikaKä said: Kiitos kiitos, näillä pitäisi kyllä pärjätä. Ohjeessa on että laittaisi säätöpalan olemassa olevan reiän molemmin puolin niin taitaa olla parempi kun laittaa olemassa olevan reiän alapuolelle niin saa madallusta maksimi määrän ja korotusta ei tule tällöin ollenkaan.. toki tuota en tiedä kuinka paljon tällöin jo laskee eli meneekö maahan saakka...no katsotaan kuinka käy. Kiitos vielä ohjeesta.. Perus homma, hitsataan niin että tulee maksimimadallus. Ajellaan hetki ja todetaan että pelkällä säätöakselilla tukivarret menee jyrkkään kulmaan ja keulasta tulee kivireki isolla madalluksella. Seuraavaksi hankitaan droppiolat ja tässä vaiheessa jeesustellaan että ois pitäny hitsata ne säätöpalat alunperin puoliväliin että sais droppiolkien kanssa leimakorkeuteen. Samalla todetaan että droppiolat vaatii myös akselin kavennusta että renkaat mahtuvat pyörimään. Summasummarum, kun alkaa madaltamaan vähänkään enemmän -> kavennettu säätöakseli dropeilla. 2 Quote Link to comment
mikan Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 (edited) Avis-palojen kanssa muistaakseni 12 ja 14 mm poranterät oli sopivat. Sivuun takomista tuli kokeiltua ilman poraamista, mutta se kannattaa unohtaa. Edited June 6, 2021 by mikan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.