hanski. Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 onko -70 lukuset 180mm vauhtipyörät jotenkin muuten erinlaisia verrattaessa vastaavaan 200mm vauhtipyörään.... siis muuta ero kuin kytkimen koko? 180mm pyörät yhtä kestäviä kuin 200mm..?? jos 180 sorvauttaa 200 kytkimelle sopivaksi....onko molemmat silloin yhtä hyviä...?? Quote Link to comment
Guest koivi Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Hyvä siitä tulee,jokiksessa paljon tehty 180mm:stä 200mm:siä. Quote Link to comment
Guest Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 kaytetyista puhuttaessa, 180 vauhtiksen ovat olleet pienien koneiden jatkona, joten vahemmalla rasituksella. Yksiloerot silti varmaan suurin tekija valintaa tehdessa. Isot narmut, urat ja voimakas sinistyminen kitkapinnalla ja hiusmurtumat on aika selkeita hylkayskriteereita. Urautuneen kitkapinnan voi hiotuttaa sileaksi (ja suoraksi) useita kertoja, mutta noi muut ongelmat on aikalailla korjaamattomia. Sinistyminen on merkki kytkimen pahasta luistamisesta, ja vauhtiksen ylikuumenemisesta. Metalli usein muuttaa ominaisuuksiaan kun niin tapahtuu, en luottaisi siniseen vauhtikseen :) Jan Quote Link to comment
hanski. Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 eikös se ollut niin että ehjä vauhtipyörä soi pitkään... eli pitää vauhtista kädessä ja lyödään isolla lenkillä...jos jää soimaan on ehjä...jos ääni murtuu olis halki...??? jm-kaverin juttuja.... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Isot narmut, urat ja voimakas sinistyminen kitkapinnalla ja hiusmurtumat on aika selkeita hylkayskriteereita. Lisäksi stefan tiivistys pinnassa rankempi ruoste, koska ruosteen alta löytyvät huokoset tekee halaa stefan toiminnalle. Jos löytys vakion stefan 90/70/10 tilelle kooa 90/68/10, niin moni vauhtis olis vielä liikenteesä :) Quote Link to comment
Guest Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Kyllä tuota 68x90x10 stefaa löytyy.. Ja vielä useampana eri versiona. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Pärkkele ! Vaihdettava ax-tiiviste kauppiasta :( Quote Link to comment
Guest Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 tiivistekeskukselta löytyy. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Uusia 200mm. vauhtipyöriä, paino n. 5.8 kg. Edullisesti. Quote Link to comment
hanski. Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 hinta tietoa kiitos... Quote Link to comment
Volkkariukko Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 hinta tietoa kiitos... hintoja myös kiiiitos Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 hintojen lisäksi kannattaa kysyä myös materiaali ja valmistusmaa. materiaalilataan ei taida juuri alkuperäisen voittanutta löytyä! Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Kalliita vauhtiksia; http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 6229#46229 Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Vastaus kysymyksiin: Uusi 200mm. ( paino n. 5.8 kg. ) vauhtipyörä = hinta 70 eur. /kpl. Löytyy heti toimitukseen. Keiteleen Kone Oy Espoo Quote Link to comment
metake Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Onko kuplan vauhtiksessa irtohammaskehä startille? Vai onko se koneistettu suoraan vauhtikseen? Jos se on irtonainen, niin saako noita hammaskehiä mistään? Quote Link to comment
hanski. Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 kyllä se on kiinni.... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Hammaskehän saa irti, se on puristesovitteinen. Quote Link to comment
hanski. Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 hmmm....kai se on sitten niin... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Uusissa taitaa olla irtonaisia hammaskehiä, mutta orgiksissa se on kiintee. Orgikset on hyvää kamaa kauttaaltaan, mutta uusissa on kovaa vaan hammaskehä. Tosin kyl se valunen vauhtipyörä ihan suht timmiltä tavaralta sorvatessa tuntu. En tiiä sit miten sen kitkapintana toimii. Quote Link to comment
UltraVW Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Asiasta toiseen tai samaan, miten vaan. Pystyykö 6 volttisesta orggisvauhtiksesta tekemään 200mm kytkimelle sopivan? Joutuuko tekemään kierteet uudestaan asetelmalle? Entä pystyykö kuluneita hammastuksia jotenkin korjaamaan? Quote Link to comment
metake Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Saako noita irtohammaskehiä mistään? Jos vaikka vanhan kuluneen hammastuksen korjais, tai vaikkapa ihan teräsvauhtista... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 eipä o kaikissa uusissakaan irtokehiä. Mie tein ookke penalla rautametallissa noita kehiä taannoin, mut niitä ei o ylimääräsiä enää yhtään. Tarttis itellekin liki tuplaleveen. Quote Link to comment
metake Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 eipä o kaikissa uusissakaan irtokehiä.Mie tein ookke penalla rautametallissa noita kehiä taannoin, mut niitä ei o ylimääräsiä enää yhtään. Tarttis itellekin liki tuplaleveen. Toi olis tietty yks mahdollisuus, Pena on vieläpä puolituttu.. Toisaalta jos teräs vauhtista meinaa tehdä, niin sitten melkein koneistaa samalla hammastuksen siihen suoraan. Olisko 42CrMo4 tai 34CrMoNi6 hyvää vauhtipyörän raaka-aineeksi? Meinaan lähinnä ettei kytkimen pito häiriinny, suuntaan tai toiseen? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Onko kuplan vauhtiksessa irtohammaskehä startille? ** Tehdas kunnostetuissa on näitä ollut Vai onko se koneistettu suoraan vauhtikseen? ** Alkuperäset on kaikki näin Jos se on irtonainen, niin saako noita hammaskehiä mistään? ** ee sua (selvitetty ainakin KK ja AC kanavat) Paikallinen seppä olis ostanu irtokehiä 30-50kpl, mutta saatavuus o heikohkoa Nämä on myös kiinteillä hampailla; T2 215, T4 210 & 215 Sitä en muista oliko 228'ssa kiinteä vai ei. Laitinen hoi, miten se meni? Oliko se sun tekemä VP'n kehä lämmöllä vai sorvilla irrotettu 228'sta? Quote Link to comment
UltraVW Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Mites toi 180mm vauhtiksen sorvaus isommaks eli 200mm:seksi ,onnistuuko? Quote Link to comment
Guest Variant Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Mites toi 180mm vauhtiksen sorvaus isommaks eli 200mm:seksi ,onnistuuko? Onnistuu. Mä teetin Pitäjänmäen gt-motorsissa pari vuotta sitten tommosen. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 miul on sellanen paikoillaan.180sesta sorvautettu 200:nen. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Irrallisia 180-200-215mm. hammaskehiä löytyy todennäköisesti. Montako euroa maksatte hammaskehästä ? Paljonko tilataan ? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 42 cromosta tehtiin. Hammasluku ei ole sama, mutta pelaa hyvin. Meinaan tuolle akselivälille voipi heittää muistaakseni +/-4 hammasta, ellei jopa enemmän niin vierii edelleen loistavasti. Ja hammasvälimitalla saa sen oikeeks ku ottaa hippasen kerrallaan. muistaakseni kolmella lastulla tuli passeli, eikä vielä o mitään ongelmia ollu starttaamisien kanssa... http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/kuva8.jpg http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/kuva9.jpg http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/kuva10.jpg Quote Link to comment
UltraVW Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Eli tällanen. Eli kertokaa miten ton saa 200mm:seks vai saako? Kun noi asetelman kierteet on noin lähellä reunaa? Toi on todella painava möntti 8 kiloa tai enempi ja rautaa. Hammastuksetkin aika ok kunnossa. Toi olis vaan hyvä aihio tehdä 200mm 109 hampaan vauhtis. Keventelis myös vähän (pari kiloo). Vai paljonko olis hyvä kevennys? Quote Link to comment
nalleolut Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 väärältä puolelta kuva ,ei taida paljoa auttaa. Quote Link to comment
Guest Variant Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Eli kertokaa miten ton saa 200mm:seks vai saako? Kun noi asetelman kierteet on noin lähellä reunaa? Saa. Viet vaikka normaalin 200mm vauhtiksen malliksi. Siitä täytyy mitata upotuksen syvyys ja uusien kierteiden paikat. Upotuksen syvyyshän täytyy olla tarkka ja tarvittaessa se saadaan oikeaksi sorvaamalla kiinnityspintaa, johon tulee paineasetelma kiinni. 200mm asetelma ei kiinnity enää noihin vanhoihin 180mm asetelman kierteisiin. Kannattaisi ehkä harkita alkuperäisen 6V 200mm vauhtiksen ostoa. Niitä näyttää joskus liikkuvan 20-30 eurolla näillä palstoilla. Quote Link to comment
UltraVW Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Niin varmaan olis viisainta, mutta toi vaan näyttäs olevan kunnon rautaa. Mulla oli pari sellasta ennen siis 200mm 6 voltin vauhtista ja ne ei todellakaan näyttäneet samalta kamalta kun toi orggis 6 voltin vauhtis. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Irrallisia 180-200-215mm. hammaskehiä löytyy todennäköisesti.Montako euroa maksatte hammaskehästä ? Paljonko tilataan ? Ai? Nyt näitä löytyykin yllättäen. No soita Mikolle ja tinkaa suoraan hänen kanssaan. Määrät oli joku aika sitten 30-50kpl kerta ostolla. Roskapöntöön menee noita kiihtyvällä tahdilla. Luulis kohta jo markkonoiden kyllästyvän noista vauhtiksista... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.