hanski. Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 hionta käyttöön ostin aikanaan rälläkän kierrosluvun säädöllä, vähentää lämpenemistä ja tämän jälkeen alkoi lamellilaikatkin kestämään pitempään, suosittelen! Quote Link to comment
Henkar Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 On 2/21/2022 at 3:35 PM, -tipi- said: Josta tulikin mieleeni, että jarrunesteellähän se maali lähtee varsin tehokkaasti. Onko hyviä vinkkejä kuinka jarrunestettä voi käyttää maalin poistossa? 😁 Kokeileva tallimme (siis minä) nimittäin kokeili sitäkin noiden samojen maalien poistoon mitä tuossa aiemmin mainitsin. Ei ainakaan perus dot4 muutaman kerran/päivän sivelyllä tehnyt mitään maalille. Tai no jätti vain semmoisen tummemman läikän kun kuivahti pintaan. Oma epäilys, on että jarruneste pitkässä juoksussa vie kyllä maalin, mutta se vaatii sitten viikkojen likoamisen tms. Quote Link to comment
TeemuM Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 Oon parista autosta poistanut maalit rälläkkään tulevalla teräsharjalaikalla. Ei mitenkään nopeaa ja laikkoja kuluu paljon, mut ei juurikaan tuu lämpöä eikä ole pellit vedellyt. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 9 hours ago, Henkar said: Onko hyviä vinkkejä kuinka jarrunestettä voi käyttää maalin poistossa? 😁 Kokeileva tallimme (siis minä) nimittäin kokeili sitäkin noiden samojen maalien poistoon mitä tuossa aiemmin mainitsin. Ei ainakaan perus dot4 muutaman kerran/päivän sivelyllä tehnyt mitään maalille. Tai no jätti vain semmoisen tummemman läikän kun kuivahti pintaan. Oma epäilys, on että jarruneste pitkässä juoksussa vie kyllä maalin, mutta se vaatii sitten viikkojen likoamisen tms. Googlesta varmaan löytyy tietoa vaikka millä mitoin, ei välttämättä toimi kaikille maaleille (2K?). Mutta esim. pienoismallimaalit ja sprayt on dot4:lla sulaneet. Ja lähti joskus jonkun Kuplanikin loksusta maali jarrunestetipan alta. Quote Link to comment
hanski. Posted March 27, 2022 Author Share Posted March 27, 2022 (edited) On 1/30/2022 at 7:11 PM, PZQ said: https://www.solmaster.fi/tuotteet/mp-eko-maalinpoistoaine/ "EU Lakia noudattaen" myytävistä kaupallisista tuotteista paras, tällä olen yhden putsannut 6 v sitten peltipuhtaaksi ja koppa ei ruostu käsittelyn jälkeen. Maalit lähti vkl aikana, elmukelmu päälle ja suurinosa lähtee kelmun mukana pois (On maalamatta vieläkin) Nitromorse jne lirut ei poista muutakun rahat, Solmaster ainoa mikä toimii edit. Tämä siis yksi konsti, ei paras mutta aika helppo, Kaikkein paras konsti on lähettää koppa happopesuun UK Tämä on kyllä hyvää ainetta, tällä maalit ja kitit lähtee irti ja vielä melko nopeasti toimii. Muovilla tosiaan kannattaa peittää, ettei kuivu liian nopeasti. Edited March 27, 2022 by hanski. 3 Quote Link to comment
Recommended Posts