Guest JuMuS Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 Jos vakaana aikomuksena on varustaa Kupla nelostyypin öljynjäähdyttimellä, niin kuinka ison työn teettää? Epäsiisti ylimääräinen doghouse-koppa jo olisi joutilaana nurkissa, eli joutaa surematta joutua modifikaation uhriksi. Mutta joutuuko tulipeltiä avartamaan tms? Muistaakseni ei vakiokokoisenkaan koirankopin ja äänieristeisen tulipellin välille kunnolla sormen mentävää koloa jää, eli taitaapi olla mahtuminen siinä ja siinä. Tai sitten vaan täytyy sisämelun kasvu hyväksyä... Nelostyypin jäähdytin taitaa olla leveydeltään noin puolitoistakertainen ykköstyypin kennostoon verrattuna, eli lienee käytännössä pari kokme senttiä leveämpi? Itse kopan muokkaamisessa ei isoa savottaa taida olla, kunhan vain saa levennyksen tehtyä sen verran jouhevaksi ettei mitään kynnyksiä ilmakanavaan jää. Jäähdyttimen jälkeinen "kulmapala" lienee niin ikään helppo päivittää sopivaksi. Aiheellista saattaa olla myös sen moottoritilan etummaisessa pellissä olevan ilmakanavan reiän suurennus. Mites olette itse tehneet? On vähän hankala itse noita mittoja ja mahtumisia pähkäillä kun moottorinkasauspaikka sijaitsee noin sadan kilometrin päässä paikasta missä auto majailee... Quote Link to comment
UltraVW Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 Kyllä sen pitäisi sinne mahtua . Se on kaksi kennoa leveämpi. Tiedä sitten onko siitä kahdesta kennosta mitään hyötyä. Ameriikan sivuilla väittävät että ei . Korjatkaa jos olen väärässä? Ja miksi? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 arvailkaa ensin mikä on kuumin paikka kuplan koneessa ja miten sen jäähdytys toimii. siit voi vedellä johtopäätöksiä suuntaan ja toiseen. joillain on nelkun jäähdyttimillä öljylämmöt pikkasen laskeneet, toisilla ei yhtään. Quote Link to comment
Racing Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 Noin 10 asteen hyöty on kun omaani laitoin. Konekin on kyllä enemmän muuteltu. harmi kun ei tullut otettua kuvia kun muokkasin puhallinkopan joskus,ei jaksa kirjoittamalla selittää. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Olen jm ja rc-harrastaneilta tahoilta kuullut että nelkun jäähdytin olis aikalailla kustannustehokas tapa pitää öljy hiukan viileämpänä. Kyöstin mainitsemasta 10 asteestakin olen juttua samoin kuullut, eli sitä luokkaa varmaan pudotus on. Kuutiot ja puristukset tulee sen verran vakiota isommiksi, että mielessä on käynyt tuo öljyn viilennyksen tahostaminen. Vakiojäähdyttimen kenno tuossa aihiokoneessa näyttää vuotaneen, eli uusia täytyy joka tapauksessa. Shoptalkfoorumilla näkyvät isot pojat jossain topicissa sanovan, että saavutetut edut on mittaamatta mutta silti noita viritettyihin kupliin suosittelevat varmuuden vuoksi. Mikäs se kuumin paikka kuplan koneessa sitten on? Vesikansia ym en katso aiheelliseksi alkaa virittelemään, kun ei tuosta pahnasta mitään lentokonetta kuitenkaan aleta tekemään. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 ma laitan nelkun coolerin jokaiseen virikoneeseen, kun muutoksen tekee kunnolla niin jaahdytys paranee selkeasti, just ton 10 astetta. Jos taas sen doghousen muotoilee huonosti, niin ne ylimaaraiset kennot ei saa juuri lainkaan ilmaa, ja hyodyt jaa saamatta. Siita se on eniten kiinni. Ilma menee sinne missa virtausvastus on pienin. Se ei pysty omia aikojaan kaantyilemaan esim. kahta 90 asteen mutkaa, jos suoraan meneminen on paljon helpompaa. (Nain kay huonosti modatuissa dokhyyskissa.) Jan Quote Link to comment
UltraVW Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 Eikös gene myynyt jotain valmista satsia eli peltihässäkkää doghouse koppaan juuri tuolle nelkun coolerille. Hinta vaan tais olla suolanen? Kuka tietää? muistaa?? Quote Link to comment
Guest Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 ei riita pelkat irtopellit sinne taakse, koppaa itseaan pitaa myos muotoilla. Eli olisko gene myyny koko koppaa sitten? Jan Quote Link to comment
UltraVW Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 http://www.geneberg.com/product_info.ph ... ts_id=1258 Tais olla tää? Eli ei koko koppaa ,pelkät takapellit Mitä muuta Jan koppaan pitää tehdä? Quote Link to comment
Racing Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 Juuri tuon tyylisesti omanikin levitin,lisäksi hitsasin muotoilun jälkeen doghousepellit molemmat toisiinsa kiinni alempaa peltiä toki levitin yläaukosta ensin. Tuli siitä ainakin hyvä ja toimiva koska lämpöihin vaikutti. Quote Link to comment
Guest Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=20_2830&products_id=1258 Tais olla tää? Eli ei koko koppaa ,pelkät takapellit Mitä muuta Jan koppaan pitää tehdä? Kopasta ulos tuleva ilma ohjautuu kopan muodon takia vain osalle T4 cooleria, koppaa pitaa levittaa jo kaukempaa kuin irtopeltien osalta jotta ilmavirta jakautuisi isommalle pinta-alalle, koko T4 kennoston leveydelta. Ei hyodyta paljoa jos osa kennosta ei saa ilmavirtaa, ja ilma ei pysty tekemaan tiukkoja mutkia jan Quote Link to comment
Racing Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Ja puhallinkopan reuna tulee lähes kiinni paloseinään tuon jälkeen,en muista mahtuuko äänieriste väliin,taitaa se juuri mahtua,mulla ei ole sitä ollenkaan. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 olettekos mitanneet kun ootte tehneet lisäilmalle reittiä isommalle jäähdyttimelle kuinkas paljon sen jälkeen kuskin puolesen kannen lämpötilat nousseet!!! Quote Link to comment
Sakke Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 no,säähän voisit mittoa joutessas. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 entäs jos on jo mitattu:) Quote Link to comment
Sakke Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Sittehän sää voit kertoa miten kävi? :D Ja oliko koppa tehty orggis dog-housesta vai näistä 30HPDogHouselärppättimistä? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 orkkis doghouseen tietty ja kun kyseinen muutos oli tehty painavaan ja pitkävälitteiseen möhköön ei muutos johtanut yhtään mihinkään. kyseinen kombinaatio tarttee sen kaiken ilman mitä on suunniteltu kansille ja nyt menossa uus koppa koneeseen joka muokattu ilmastointilaitteen kompressoria varten ja vakiojäähdytin tulee paikalleen. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Kiitoksia vastauksista. Eilen oli sitten vähän aikaa tuota rupukoppaa silmäillä, ja omaan silmään järkevintä olisi aloittaa tuo kanavan levennys jo sieltä puhallinaukon keskikohdalta. Sitä en kyllä jaksa ymmärtää, miten tuo vaikuttaa kuskin puoleisen kannen lämpötilaan, jos ei samalla kavenneta vasemman puolen "isoa kanavaa" Ilmannotto tuohon hurtanhyyskään tapahtuu ainakin tuossa minun kopassani lähinnä hantin puolelta, joten sieltä lienee poissa se mahdollinen ilmavirran lisääntyminen. Quote Link to comment
Guest veewee Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 tuossa minun versio puhallinkopasta Quote Link to comment
UltraVW Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Laitas lisää kuvia? Quote Link to comment
Guest veewee Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Huomenna voin napsia lisää. Nyt on vaan kalsarit jalassa enkä jaksa mennä enää talliin... Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Vähän tuohon tyyliin ajattelin levennyksen loihtia itekin, tosin tuossa kopassa näyttäisi dh:n hantin puoleinen "ilmankeruukaukalo" jotenkin avarammalta kuin tehtaan tekeleessä. Tai sitten kiilto hämää vanhaa silmää... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Uusia T4 jäähdyttimiä löytyy Keiteleen Koneesta. Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Uusia T4 jäähdyttimiä löytyy Keiteleen Koneesta. http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdoc Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Näyttää oikein hienolta! Onko tuohon pyöreeseen koppaan vaihdettu takalevy ripoineen doghoüsesta vai pelkästään takaseinä+kotelot ilman niitä sisäisiä ilmanohjaimia? ...varmaankin kyllä em tuuliohjaimien kanssa koska ei tuolle öljynjäähdyttimelle taida ilman niitä mennä paljoakaan ilmaa? ...vai onkos kyseessä sittenkin kanttisemmasta orggiskopasta pyöristelty? Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest veewee Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 koppa on tehty kantti kertaa kantti doghouse-kopasta Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Nimimerkit , Aloittelija ja Jerry : Saatte T4 jäähdyttimiä 20 kpl. hintaan 0 eur. ja kaupan päälle 500 litraa Valvoline 20W50 öljyä, jos tulette hakemaan ne kumpikin samalla kulkuvälineellä puolen tunnin sisällä tästä kelloajasta, kello on nyt 02.33. Joten vauhtia-vauhtia nimimerkit. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Kello oli täsmälleen 02.33 kun kirjoitin em:n kelloaikatekstin. Nimimerkit "Aloittelija" ja "Jerry" menettivät yht. 5180 euron edestä öljynjäähdyttimiä ja Valvoline öljyä kun eivät olleet "hereillä" kirjoittelemassa häirikkötekstejä ja liikkeellä tarpeeksi nopeasti. Pitäisikö tarjous toistaa uudelleen? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 tää keskusteluhan voittaa pian pikkukallevitsit... Quote Link to comment
Guest Aloittelija Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Minä ja nimimerkki "Jerry" olimme 10.1. kello 02:52 Keiteleen Koneen pihassa kuorma-autolla, mutta kukaan ei tullut antamaan palkintoa. Oliko kyseessä kaiketi kyseisen yrityksen järjestelmä nk. asiakkaan turha juoksutus? Taisikin käydä niin, että nimimerkkien "Aloittelija" ja "Jerry" 5180 euron menetyksen sijaan itse yrittäjä menettikin kasvonsa. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 mitenkäs todistatte olleenne ko paikassa kyseisenä hetkenä aikuisten oikeesti. Quote Link to comment
Guest Aloittelija Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Meillä molemmilla on "Brosol" lippalakit. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 kuka teidät näki, levotomat liikeenne ko paikalla tallentuneet johonkin valvontakameraan jne... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Tarkistin valvontakameraa yöllä reilun puolentunnin ajan klo. 03.00 asti , mitään kuorma-autoa tai teidän "rekkaa" eikä teitä näkynyt kuvassa. Jos ette ole sitten keksineet näkymätöntä kuorma-autoa tai Brosol piippalakkeja. Kun katselee teidän kirjoituksia tällä Volkkaripalstalla, niin ei tarvitse ihmetellä kauan aikaa touhujanne joista ymmärtää heti mistä on kyse. Quote Link to comment
Sakke Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Eiköhän ritariässän(eli arton, eli aloittelijan?) kannata itekki lopettaa tuo paskanjauhanta. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Eiköhän ritariässän(eli arton, eli aloittelijan?) kannata itekki lopettaa tuo paskanjauhanta. ???????????????????? Quote Link to comment
Sakke Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Se on voivoi jos ei ite älyä.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.