Guest sönteri Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Onko tietoa, että paljonko noita Teijoja valmistettiin kaikkiaan ja kuinka paljon kumpaakin mallia? Olen kuullut luvut 200, 250 ja n. 600 kpl Quote
Guest Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Kokeilin piruuttani etsiä Teijosta tietoa Googlella, löytyihän sitä ihan riittävästi. ;) Quote
Guest sönteri Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Satuikko löytään mitään vinkkiä tohon mun kysymykseen? Itse en netistä kyllä siihen löytänyt. Jossain alan lehdessä oli muutamia vuosia sitten juttua Teijosta, en nyt vaan muista missä Quote
Jorrma Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 200 vähän päälle veikkaan noita tehdyn, en nyt ehdi kirjastostani etsimään sitä lehtijuttua missä Teijosta kerrottiin. Quote
Guest masakoo Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 muistelisin kans jotain kakkosella alkavaa (250)?? Quote
Roope Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 öö... minkäs näköne tälläne teijjo oikee o ? Quote
-AP- Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Kokeilin piruuttani etsiä Teijosta tietoa Googlella, löytyihän sitä ihan riittävästi. ;) http://images.google.fi/images?svnum=10 ... q=vw+teijo Quote
-MITO- Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 http://www.terovirta.com/images/2001_PickNick_09.jpg http://volkkaripalsta.com/tapahtumat/Wo ... 6_194.html Quote
Roope Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 kattos pärskele yks eksyny tonnekki http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1062551 Quote
-MITO- Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Ois räyhee peli, eikö Nettiautossa ollu joku Teijo pohjanen matkailuautokin? Quote
Guest Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 On tollanen vaan hirvee peli! :D Pikkupoikana asuin kylässä jossa noita tehtiin. Isipapan kanssa ajeltiin talvella polttopuukuormia. Kauheet traumat jäi... Quote
Guest Raggare Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 madaltas kovasti ja.. roukkeri? ja bermit.. on kyllä suunnittelijalla ollu kirves kourassa ku tuota on veistelly miksköhän kaikki suomalaiset autot (urkit ja muut hienoudet) on aina tollasia neliskanttisia Quote
metake Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Pikkupoikana asuin kylässä jossa noita tehtiin. Ollaan sitten asuttu melko lähekkäin :) Joo kyllähän noi Teijon tehtaiden ympäristöt on tutuksi tullut... Quote
multanen Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 http://volkkaripalsta.com/tapahtumat/Wo ... 6_194.html Tuo ei muuten varmaan ookkaan Teijo vaan joku muu vastaava viritys. Aattelin vaan kun keula on erilainen ja ratti on apukartanlukijan puolella... Quote
Guest Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 http://volkkaripalsta.com/tapahtumat/Wo ... 6_194.html Tuo ei muuten varmaan ookkaan Teijo vaan joku muu vastaava viritys. Aattelin vaan kun keula on erilainen ja ratti on apukartanlukijan puolella... Toi Teijohan on jonkunlainen lievästi kopioitu vehje jostain VW:n tekemästä halpis pickupista, jota oli tarkoitus kaupata kehitysmaihin. VW:hän on toimittanut Teijoon koko tekniikan. Moottori, vaihteisto, eturipustukset (huom. etuveto ja pitkittäin olevat vääntösauvat ihan kuin Mopareissa), taka-akseliston ( jäykkä), ohjauksen, nopeusmittarin, pyykijänmoottorin, ym. Se on jännä sekasikiö. Vaihteiston kuoret ja vauhtipyörä on spesiaalit. Muuten kupla osaa. Etujarrut jostain alkupään pallokeulan takajarruista. Iso halkaisijainen 5-pulttinen. Takajarrun sisukset jostain vanhasta Polosta, mutta rummut omat. Ja ulkoapäin 5-kulmaiset, kun pulttikehä on isompi kuin polon takajarrjen halk. Niin ja jos joku ei tiedä, niin hytti on profiiliputkikehikon päälle laminoitu lasikuitu. Kun se putki on pinnoittamatonta, niin voitte arvata missä kunnossa kehikko oli, kun voda on muhinu siellä välissä. Mua hodrod henkisenä (mobilismihan on sairaus) on kaivellu ajatus hytin ja lavan vaihtamisesta johonkin tyylikkäämpään. Ehkä jopa avoon. Koska orgishytin sisällä ei ole kyllä minkäänlaista turvakehikkoa. ps. huhut kertoo että Teijoja vietiin johonkin kehitysaputoimintaa afrikkaan parikymmentä kipaletta. Eli sellaiseen on mahdollista törmätä vaikka jossain Keniassa. Quote
Guest Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Entisessä firmassa jossa olin töissä oli ollut aikoinaan 2teijoa. Ei paljon raksamiehet kehuneet kyseistä ajoneuvoa. Otin selvää missä autot nykyisin majailevat ja pitäis olla kuulemma jossain tallessa, tosin ulkona. Jos jotain kiinnostaa niin voin selvittää autojen tarkan olinpaikan ja ottaa muutamia kuvia jos jotain kiinnostaa. Ja jos autoissa on jotain tekniikan/muita osia tallessa niin saa kuulemma käydä hakemassa pois. Quote
-MITO- Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Eikö samalla kannata ottaa koko Teijot talteen ja koittaa saada vaikka yksi ajokuntoiseksi. Quote
Guest Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 No kunhan ensiks näkis että onko mitään enää tehtävissä. Quote
Guest Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Tänään tuli lisää tietoa! 2-vuotta sitten autot lähteny romunkerääjän matkaan, määränpää tuntematon. Joku oli sitä ennen käyny irrottelemassa moottorit, laatikot ja akselistot parempaan talteen. Quote
Guest Turisti Posted April 15, 2007 Posted April 15, 2007 Teijo myynnissä. http://tinyurl.com/yoqvce Quote
Guest Damien Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Tuosta saisi kyllä melko harvinaisen katseidenkääntäjän kun vähän tontittais ja vetäis vaikka military-mattavihreäksi. Lapset pelkäisi ja aikuiset halveksisi. Kymmenkuntavuotta sitten yksi Teijo pyöri ajossa tuolla savossa erään tunnetun mansikkapitäjän liepeillä. Tiedä vaikka olisi vieläkin tallessa. Quote
Guest Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Faijalla on just menossa museotarkastukseen tollanen. Niinkuin oon täällä jo aikaisemminkin todennu. Hirvee paska. Ei ole ihme että ei ollu myyntihitti. Tontitus olis muuten aika helppoa. Varsinkin edestä. On meinaa pitkittäiset vääntösauvat ja ruuvi säätöiset. Ihan kuin Mopareissa aikoinaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.