Jump to content

Teijo pakettiauto


Guest sönteri

Recommended Posts

Guest sönteri

Satuikko löytään mitään vinkkiä tohon mun kysymykseen? Itse en netistä kyllä siihen löytänyt. Jossain alan lehdessä oli muutamia vuosia sitten juttua Teijosta, en nyt vaan muista missä

Link to comment
Guest Raggare

madaltas kovasti ja.. roukkeri? ja bermit.. on kyllä suunnittelijalla ollu kirves kourassa ku tuota on veistelly

miksköhän kaikki suomalaiset autot (urkit ja muut hienoudet) on aina tollasia neliskanttisia

Link to comment

 

Tuo ei muuten varmaan ookkaan Teijo vaan joku muu vastaava viritys. Aattelin vaan kun keula on erilainen ja ratti on apukartanlukijan puolella...

 

Toi Teijohan on jonkunlainen lievästi kopioitu vehje jostain VW:n tekemästä halpis pickupista, jota oli tarkoitus kaupata kehitysmaihin.

 

VW:hän on toimittanut Teijoon koko tekniikan. Moottori, vaihteisto, eturipustukset (huom. etuveto ja pitkittäin olevat vääntösauvat ihan kuin Mopareissa), taka-akseliston ( jäykkä), ohjauksen, nopeusmittarin, pyykijänmoottorin, ym.

 

Se on jännä sekasikiö. Vaihteiston kuoret ja vauhtipyörä on spesiaalit. Muuten kupla osaa. Etujarrut jostain alkupään pallokeulan takajarruista. Iso halkaisijainen 5-pulttinen. Takajarrun sisukset jostain vanhasta Polosta, mutta rummut omat. Ja ulkoapäin 5-kulmaiset, kun pulttikehä on isompi kuin polon takajarrjen halk.

 

Niin ja jos joku ei tiedä, niin hytti on profiiliputkikehikon päälle laminoitu lasikuitu. Kun se putki on pinnoittamatonta, niin voitte arvata missä kunnossa kehikko oli, kun voda on muhinu siellä välissä.

 

 

Mua hodrod henkisenä (mobilismihan on sairaus) on kaivellu ajatus hytin ja lavan vaihtamisesta johonkin tyylikkäämpään. Ehkä jopa avoon.

Koska orgishytin sisällä ei ole kyllä minkäänlaista turvakehikkoa.

 

ps. huhut kertoo että Teijoja vietiin johonkin kehitysaputoimintaa afrikkaan

parikymmentä kipaletta. Eli sellaiseen on mahdollista törmätä vaikka jossain Keniassa.

Link to comment

Entisessä firmassa jossa olin töissä oli ollut aikoinaan 2teijoa. Ei paljon raksamiehet kehuneet kyseistä ajoneuvoa. Otin selvää missä autot nykyisin majailevat ja pitäis olla kuulemma jossain tallessa, tosin ulkona. Jos jotain kiinnostaa niin voin selvittää autojen tarkan olinpaikan ja ottaa muutamia kuvia jos jotain kiinnostaa. Ja jos autoissa on jotain tekniikan/muita osia tallessa niin saa kuulemma käydä hakemassa pois.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tänään tuli lisää tietoa! 2-vuotta sitten autot lähteny romunkerääjän matkaan, määränpää tuntematon.

Joku oli sitä ennen käyny irrottelemassa moottorit, laatikot ja akselistot parempaan talteen.

Link to comment
  • 2 months later...
Guest Damien

Tuosta saisi kyllä melko harvinaisen katseidenkääntäjän kun vähän tontittais ja vetäis vaikka military-mattavihreäksi. Lapset pelkäisi ja aikuiset halveksisi.

 

Kymmenkuntavuotta sitten yksi Teijo pyöri ajossa tuolla savossa erään tunnetun mansikkapitäjän liepeillä. Tiedä vaikka olisi vieläkin tallessa.

Link to comment

Faijalla on just menossa museotarkastukseen tollanen.

Niinkuin oon täällä jo aikaisemminkin todennu. Hirvee paska. Ei ole ihme että ei ollu myyntihitti.

 

Tontitus olis muuten aika helppoa. Varsinkin edestä. On meinaa pitkittäiset vääntösauvat ja ruuvi säätöiset. Ihan kuin Mopareissa aikoinaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...