Janne_V Posted February 18 Share Posted February 18 Hei. Täältä löytyy taatusti askartelijoita jotka on olleet samassa tilanteessa kuin minä nyt. Mikä putki sattuu öljynsuodattimen kanssa. käärmeenpesä putkistoissa on maininta ettei satu jalallisen suodatinpumpun kanssa. Mieluusti pulttaamalla kiinni. Quote Link to comment
WESTY Posted February 18 Share Posted February 18 Csp sarja mulla ja mahtuu kyllä. Toki saattaa myös lämmittää öljyä. Quote Link to comment
Racing Posted February 18 Share Posted February 18 Yleisesti ottaen muut paitsi juuri tuo ja merged sopii. Mergedkin menee pikku muokkauksella. Jos öljyn lämmitys epäilyttää niin ei tuohon ole homma eikä mikään lämmöneristyspelti askarrella. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted February 21 Share Posted February 21 Ajattelin itsekin, että jalallinen suodatinpumppu on huono, kun kuuma jäähdytysilma lämmittää ennestään kuumaa öljyä suodattimessa. Kunnes luin täällä Palstalla erään harrastajan kirjoituksen. Hän oli töissään paljon tekemisissä lämpötilojen kanssa, ja päätyi kuplan koneen osalta siihen, että jäähdytysilman lämpötila on alhaisempi kuin öljyn, joten jäähdytysilma itse asiassa jäähdyttää öljyä suodattimessa. Sen jälkeen uskalsin asentaa jalallisen suodatinpumpun Talvikuplaan, ja hyvin on tältä osin mennyt. Kannattaa myös muistaa, että Meksiko kuplissa jalallinen suodatinpumppu oli vakiona. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 21 Share Posted February 21 (edited) 3 hours ago, Etelän Hetelmä said: Ajattelin itsekin, että jalallinen suodatinpumppu on huono, kun kuuma jäähdytysilma lämmittää ennestään kuumaa öljyä suodattimessa. Kunnes luin täällä Palstalla erään harrastajan kirjoituksen. Hän oli töissään paljon tekemisissä lämpötilojen kanssa, ja päätyi kuplan koneen osalta siihen, että jäähdytysilman lämpötila on alhaisempi kuin öljyn, joten jäähdytysilma itse asiassa jäähdyttää öljyä suodattimessa. Sen jälkeen uskalsin asentaa jalallisen suodatinpumpun Talvikuplaan, ja hyvin on tältä osin mennyt. Kannattaa myös muistaa, että Meksiko kuplissa jalallinen suodatinpumppu oli vakiona. Juu varmaan jäähdytysilma on kylmempää kuin öljy, mutta itse näkisin pakoputken vieressä isompana ongelmana. Varsinkin kun nykyään hyvin saatavilla pumppuja joissa sisään ja ulostulo jolloin suodattimen saa kivasti ihan mihin haluaa. Toisaaltaan suodatinjalallinen pumppu vaikkakin lämpimässä paikassa parempi kuin ei suodatinta ollenkaan. Edited February 21 by Tanhis Quote Link to comment
Recommended Posts