Jump to content

Öljynsuodatus ja pakoputki


Recommended Posts

Hei.

Täältä löytyy taatusti askartelijoita jotka on olleet samassa tilanteessa kuin minä nyt.

Mikä putki sattuu öljynsuodattimen kanssa.

käärmeenpesä putkistoissa on maininta ettei satu jalallisen suodatinpumpun kanssa.

Mieluusti pulttaamalla kiinni.

IMG_1059.jpeg

IMG_1057.jpeg

Link to comment

Ajattelin itsekin, että jalallinen suodatinpumppu on huono, kun kuuma jäähdytysilma lämmittää ennestään kuumaa öljyä suodattimessa. Kunnes luin täällä Palstalla erään harrastajan kirjoituksen. Hän oli töissään paljon tekemisissä lämpötilojen kanssa, ja päätyi kuplan koneen osalta siihen, että jäähdytysilman lämpötila on alhaisempi kuin öljyn, joten jäähdytysilma itse asiassa jäähdyttää öljyä suodattimessa. Sen jälkeen uskalsin asentaa jalallisen suodatinpumpun Talvikuplaan, ja hyvin on tältä osin mennyt. Kannattaa myös muistaa, että Meksiko kuplissa jalallinen suodatinpumppu oli vakiona.

Link to comment
3 hours ago, Etelän Hetelmä said:

Ajattelin itsekin, että jalallinen suodatinpumppu on huono, kun kuuma jäähdytysilma lämmittää ennestään kuumaa öljyä suodattimessa. Kunnes luin täällä Palstalla erään harrastajan kirjoituksen. Hän oli töissään paljon tekemisissä lämpötilojen kanssa, ja päätyi kuplan koneen osalta siihen, että jäähdytysilman lämpötila on alhaisempi kuin öljyn, joten jäähdytysilma itse asiassa jäähdyttää öljyä suodattimessa. Sen jälkeen uskalsin asentaa jalallisen suodatinpumpun Talvikuplaan, ja hyvin on tältä osin mennyt. Kannattaa myös muistaa, että Meksiko kuplissa jalallinen suodatinpumppu oli vakiona.

Juu varmaan jäähdytysilma on kylmempää kuin öljy, mutta itse näkisin pakoputken vieressä isompana ongelmana. Varsinkin kun nykyään hyvin saatavilla pumppuja joissa sisään ja ulostulo jolloin suodattimen saa kivasti ihan mihin haluaa. Toisaaltaan suodatinjalallinen pumppu vaikkakin lämpimässä paikassa parempi kuin ei suodatinta ollenkaan.

Edited by Tanhis
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...