Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vw harrasteet ollu vähän tauolla muutaman vuoden, kun tuli ostettua purku kuntonen hometalo ja jälkikasvuakin on kolme kappaletta ilmestynyt.🙂

Lopulta pääsin siirtämään projekti pallis talliin(tallikin piti tehdä😅). 

Sitten joutui vuoden vetämään happea tallihommien kanssa, kun vuosien saatossa tutuksi ja hyväksi kaveriksi tullut vw harrastaja siirtyi autuaammille harrastus talleille...

IMG_20240308_173610.thumb.jpg.ff63b5e55ae25e8d75b1f9e7bdbe32bf.jpg

 

Auto oli alustaltaan hyvin ruosteella suojattu ja aiemman kokemuksen perusteella, ennen kotiinkuljetusta tuli runkoaisojen alle hitsattua tukirautoja, mihin jäykistin myös torsioputken, niin ei peräpää sorru kuljetuksen aikana.

IMG_20230408_134054.thumb.jpg.bf4d0d399a52faab8458b2e2146943d8.jpg

 

Museoon ei ole aikomusta autoa tehdä, vaan käyttöön. Siinä samalla opetella pellin venytystä ja hitsausta.

Toki viime Bif:ssä poika kysyi, että "voitaisko meidän pallista laskea alemmas?" Perusteluina oli, että pikkuveli pääsisi helpommin autoon ja pois.🤣

 

Edited by Sekajuna
Näppäily häröjä.
  • Like 1
Posted (edited)

Peltiä tuli venyteltyä sen verran, että jää muutama mahdollisesti johonkin toiseen volkkariinkin.

IMG_20230418_095500.thumb.jpg.2831ba9d6e3d38624fdab8e1fef74b31.jpg

IMG_20230418_110109.thumb.jpg.5e8181cecf9a1aea73918b66f0dcea64.jpg

Edited by Sekajuna
Posted

Tavoite olis leima päästä hakemaan ennen classic motor showta, eli leimaamiseen noin 7 viikkoa aikaa.

Yritystä on ollut löytää jostain uudemman juniksen akseli eteen, niin saisi keulaa alemmas ilman, että tukivarret menee säätöpaloilla "hassuun" asentoon.

 

Varastosta löytyis uudemman palliksen akseli ja siihen droppiolat, mutta haluaisin pitää nuo rumpujarrut ja ne ei uudempiin olkiin suoriltaan sovi.

 

Eilen illalla oli talli ilta ja taas askeleen lähempänä leimaa.

Pitäs hommata sähköllä toimivia hiomalaitteita, mitkä olis rälläkkää pienempiä. Tällä hetkellä ruuvikompura eri rakennuksessa ja pihan poikki ei viitsi letkua vetää joka välissä. 

IMG_20240312_211817.thumb.jpg.2d93d7c36784a170b07cc085637f40f3.jpg

 

Kesän tullen olis tarkotus tuota pohjaa hiekalla puhaltaa ja maalata.

IMG-20240312-WA0016.thumb.jpg.2fa1170344ce47402a8c250d8fb7ed99.jpgIMG-20240312-WA0014.thumb.jpg.6d52c7c05cd9d4959db84bd3957a064a.jpg

  • Like 2
  • 5 weeks later...
Posted

Voi olla, että tulee vielä jossain välissä kiire ennen classicmotorshowta. 

 

Kytkin vaijerilla pitäisi varmaankin olla korin ja vaihteiston välissä sellanen joustava vaijerin kuori???

IMG_20240411_205328.thumb.jpg.672cd1cb6fbb62bd72166134c3235cd8.jpg

Tuo vaikuttaa siltä, että joku kyläseppä on katkaissut tavaratilan lattian alla olevan suojaputken ja taivutellut siitä kestävemmän version.🙂

 

Toinen kysymys olis noista mittaristossa olevista ilmanvaihdon/lämmityksen säätövivuista. Montako niitä pitäisi olla ja mitä niistä pitäisi tapahtua?

IMG_20240411_205206.thumb.jpg.4ec385e3bb87cbd4c3196e773632521f.jpg

Nämä 3kpl tuli irrallaan auton mukana, eikä autossa ole paikallaan yhtään.

 

Paruzzi myy tuollaista 4kpl settiä, niin heräsi epäilys, että pitäisikö näitä olla 4kpl?

Screenshot_2024-04-11-21-13-28-91_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.683fc0de07921544a682152cfde3daa8.jpg

 

 

Posted

Yks ohjaa ainakin etusäleikön läppiä, muuta ei palliksessa oikeastaan tarvii. Lämmitys ei kuitenkaan toimi oikein ja ruosteet ja ummehtunut katku tulee kabiiniin. Raitista ilmaa kaikki vain tarvitsee kuitenkin ja se keula on tosi tehokas siihen.

Vanhojen volkkarien lämmitykseen en hirveästi panostais. 

Tuo kytkinvaijerin putki varmasti ihan asiansa ajava, en näe et kumi/metalliputki ois mitenkään parempi.

Posted

Varhaispalliksessa on tosiaan kaksi kutakin vipua. 2 raitisilma ja 2 lämpöä kullekin lämmönvaihtajalle oma vipu ja vaijeri.

Posted
8 hours ago, portu said:

Yks ohjaa ainakin etusäleikön läppiä, muuta ei palliksessa oikeastaan tarvii. Lämmitys ei kuitenkaan toimi oikein ja ruosteet ja ummehtunut katku tulee kabiiniin. Raitista ilmaa kaikki vain tarvitsee kuitenkin ja se keula on tosi tehokas siihen.

Vanhojen volkkarien lämmitykseen en hirveästi panostais. 

Tuo kytkinvaijerin putki varmasti ihan asiansa ajava, en näe et kumi/metalliputki ois mitenkään parempi.

Lähtökohtana voisi lämmitykseen todeta että jos kone näyttää sellaiselta öljystä ja hiekasta kasatulta kakulta ja ylä ja alaosan erottavat pellit/tiivisteet ei ole tallella ja bonuksena vielä vuotava pakoputki niin varmasti saat katkua kabiiniin. Taasen jos kaikki on paikallaan ja ehjää niin silloin ei asian kanssa ole mitään ongelmaa ja vaikka sitä lämmitystä ei 99% ajasta tarvitsisikaan niin se 1% se on aikalailla pakollinen.

  • 3 weeks later...
Posted

Tasan viikkoa aiemmin havahduin, että ensirekisteröinti päivämäärä autolla on 22.4.1969.

Hetken pohdittuani leimalle tarvittavaa työmäärää hairahduin varaamaan katsastusajan 22.4.2024.

Niinhän siinä kävi, että tehtävää oli todellisuudessa liikaa. (Tai siis vuorokaudessa tunteja liian vähän kaiken muun aktiviteetin ohella)🙂

 

Mutta kolmen päivän mittaisen unenpuutteesta johtuvan päänsäryn ansiosta leima tuli paperiin.😂

 

Ennen leimaa oli työlistalla apukuskinpuolelta helman korjaus, tavaratilan lattiaan "muutamia" paikkoja, pitkittäisiin runkoaisoihin torsioputken kohdille paikat, etujalkatilaan ja takalokasuojaan meni myös muutamat paikat, kiinawebaston asennus lämmittimeksi + jotain muuta pikku hommaa.

 

Pari tuntia leimareissun jälkeen keli muuttui oikein kesäiseksi ja ajot jäi vähän vähemmälle.

IMG_20240422_145803.thumb.jpg.a383adba079e86d5223f3b6b248cf06e.jpg

 

  • Like 5

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...