Sekajuna Posted March 8 Share Posted March 8 (edited) Vw harrasteet ollu vähän tauolla muutaman vuoden, kun tuli ostettua purku kuntonen hometalo ja jälkikasvuakin on kolme kappaletta ilmestynyt.🙂 Lopulta pääsin siirtämään projekti pallis talliin(tallikin piti tehdä😅). Sitten joutui vuoden vetämään happea tallihommien kanssa, kun vuosien saatossa tutuksi ja hyväksi kaveriksi tullut vw harrastaja siirtyi autuaammille harrastus talleille... Auto oli alustaltaan hyvin ruosteella suojattu ja aiemman kokemuksen perusteella, ennen kotiinkuljetusta tuli runkoaisojen alle hitsattua tukirautoja, mihin jäykistin myös torsioputken, niin ei peräpää sorru kuljetuksen aikana. Museoon ei ole aikomusta autoa tehdä, vaan käyttöön. Siinä samalla opetella pellin venytystä ja hitsausta. Toki viime Bif:ssä poika kysyi, että "voitaisko meidän pallista laskea alemmas?" Perusteluina oli, että pikkuveli pääsisi helpommin autoon ja pois.🤣 Edited March 13 by Sekajuna Näppäily häröjä. 1 Quote Link to comment
Sekajuna Posted March 8 Author Share Posted March 8 (edited) Eipäs. Edited March 8 by Sekajuna Quote Link to comment
Sekajuna Posted March 8 Author Share Posted March 8 (edited) Peltiä tuli venyteltyä sen verran, että jää muutama mahdollisesti johonkin toiseen volkkariinkin. Edited March 13 by Sekajuna Quote Link to comment
Sekajuna Posted March 13 Author Share Posted March 13 Tavoite olis leima päästä hakemaan ennen classic motor showta, eli leimaamiseen noin 7 viikkoa aikaa. Yritystä on ollut löytää jostain uudemman juniksen akseli eteen, niin saisi keulaa alemmas ilman, että tukivarret menee säätöpaloilla "hassuun" asentoon. Varastosta löytyis uudemman palliksen akseli ja siihen droppiolat, mutta haluaisin pitää nuo rumpujarrut ja ne ei uudempiin olkiin suoriltaan sovi. Eilen illalla oli talli ilta ja taas askeleen lähempänä leimaa. Pitäs hommata sähköllä toimivia hiomalaitteita, mitkä olis rälläkkää pienempiä. Tällä hetkellä ruuvikompura eri rakennuksessa ja pihan poikki ei viitsi letkua vetää joka välissä. Kesän tullen olis tarkotus tuota pohjaa hiekalla puhaltaa ja maalata. 2 Quote Link to comment
Sekajuna Posted April 11 Author Share Posted April 11 Voi olla, että tulee vielä jossain välissä kiire ennen classicmotorshowta. Kytkin vaijerilla pitäisi varmaankin olla korin ja vaihteiston välissä sellanen joustava vaijerin kuori??? Tuo vaikuttaa siltä, että joku kyläseppä on katkaissut tavaratilan lattian alla olevan suojaputken ja taivutellut siitä kestävemmän version.🙂 Toinen kysymys olis noista mittaristossa olevista ilmanvaihdon/lämmityksen säätövivuista. Montako niitä pitäisi olla ja mitä niistä pitäisi tapahtua? Nämä 3kpl tuli irrallaan auton mukana, eikä autossa ole paikallaan yhtään. Paruzzi myy tuollaista 4kpl settiä, niin heräsi epäilys, että pitäisikö näitä olla 4kpl? Quote Link to comment
portu Posted April 11 Share Posted April 11 Yks ohjaa ainakin etusäleikön läppiä, muuta ei palliksessa oikeastaan tarvii. Lämmitys ei kuitenkaan toimi oikein ja ruosteet ja ummehtunut katku tulee kabiiniin. Raitista ilmaa kaikki vain tarvitsee kuitenkin ja se keula on tosi tehokas siihen. Vanhojen volkkarien lämmitykseen en hirveästi panostais. Tuo kytkinvaijerin putki varmasti ihan asiansa ajava, en näe et kumi/metalliputki ois mitenkään parempi. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted April 12 Share Posted April 12 Varhaispalliksessa on tosiaan kaksi kutakin vipua. 2 raitisilma ja 2 lämpöä kullekin lämmönvaihtajalle oma vipu ja vaijeri. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 12 Share Posted April 12 8 hours ago, portu said: Yks ohjaa ainakin etusäleikön läppiä, muuta ei palliksessa oikeastaan tarvii. Lämmitys ei kuitenkaan toimi oikein ja ruosteet ja ummehtunut katku tulee kabiiniin. Raitista ilmaa kaikki vain tarvitsee kuitenkin ja se keula on tosi tehokas siihen. Vanhojen volkkarien lämmitykseen en hirveästi panostais. Tuo kytkinvaijerin putki varmasti ihan asiansa ajava, en näe et kumi/metalliputki ois mitenkään parempi. Lähtökohtana voisi lämmitykseen todeta että jos kone näyttää sellaiselta öljystä ja hiekasta kasatulta kakulta ja ylä ja alaosan erottavat pellit/tiivisteet ei ole tallella ja bonuksena vielä vuotava pakoputki niin varmasti saat katkua kabiiniin. Taasen jos kaikki on paikallaan ja ehjää niin silloin ei asian kanssa ole mitään ongelmaa ja vaikka sitä lämmitystä ei 99% ajasta tarvitsisikaan niin se 1% se on aikalailla pakollinen. Quote Link to comment
Sekajuna Posted April 28 Author Share Posted April 28 Tasan viikkoa aiemmin havahduin, että ensirekisteröinti päivämäärä autolla on 22.4.1969. Hetken pohdittuani leimalle tarvittavaa työmäärää hairahduin varaamaan katsastusajan 22.4.2024. Niinhän siinä kävi, että tehtävää oli todellisuudessa liikaa. (Tai siis vuorokaudessa tunteja liian vähän kaiken muun aktiviteetin ohella)🙂 Mutta kolmen päivän mittaisen unenpuutteesta johtuvan päänsäryn ansiosta leima tuli paperiin.😂 Ennen leimaa oli työlistalla apukuskinpuolelta helman korjaus, tavaratilan lattiaan "muutamia" paikkoja, pitkittäisiin runkoaisoihin torsioputken kohdille paikat, etujalkatilaan ja takalokasuojaan meni myös muutamat paikat, kiinawebaston asennus lämmittimeksi + jotain muuta pikku hommaa. Pari tuntia leimareissun jälkeen keli muuttui oikein kesäiseksi ja ajot jäi vähän vähemmälle. 5 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.