emsund Posted Saturday at 04:11 AM Share Posted Saturday at 04:11 AM Hei. Korjaan juuri kuplassa olevaa ruostetta. Lämmityskanavat ovat alhaalta hieman pehmeitä, mutta muuten hyvässä kunnossa, joten ajattelin vaihtaa vain pohjaosan. Huomasin, että Paruzzilla on Klokkerholmin peltiä, joka on 0,75 mm paksua. Neoretrolla on todennäköisesti samaa, mutta myös kalliimpi pelti, jonka paksuus on 1,2 mm. Onko kenelläkään kokemusta Klokkerholmin pellistä? Ainakin ruotsalaisilla foorumeilla se arvostellaan huonoksi. Kannattaako maksaa melkein kaksinkertainen hinta paksummasta pellistä? Vaihdoin myös lattiapellit muutama vuosi sitten. Ostin uutta peltiä Neoretrolta ja silloin sain ilmeisesti ohuempaa peltiä. En ole vielä asentanut koria takaisin, joten en tiedä, miten se istuu, mutta muuten en pitänyt lattiapeltejä niin huonoina. Quote Link to comment
mikko k Posted Saturday at 05:25 AM Share Posted Saturday at 05:25 AM Ohut pelti on ohutta.. Laita paksumpaa ellei projekti kaadu siihen hintaeroon. 1 Quote Link to comment
Kharon Posted Saturday at 07:35 AM Share Posted Saturday at 07:35 AM Lämmityskanavan pohja ja kynnyskotelon pohja ovat eri asioita ja veikkaan että tässä on kuitenkin kyse kynnyskotelosta? Lämmityskanava on ihan vain lämmintä ilmaa varten, siihen se 0,75mm riittää ihan hyvin, mutta kynnyskotelon pohja on kantava rakenne ja se ei ole vahingossa paksumpaa peltiä tehtaalta, kiinnityspulteille koriin pitää olla tukeva alusta. Kannattaa muuten uusia lämmityskanavat samalla kun kynnyskotelo on auki, paitsi jos ne jostain syystä eivät ole umpiruosteessa. 1 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted Saturday at 07:46 AM Share Posted Saturday at 07:46 AM (edited) Sijoita säästöt paksumpaan, niissä on muodotkin lähempänä alkuperäistä. Virtanen restoration panels tekee mielestäni tuohon parhaat mahdolliset pohjat, ja ihan kotimaista "käsityötä" Nämä ainakin vuoteen 60 asti käyvät. Väittäisin että käy paljon uudempaankin https://restorationpanels.com/product/heater-channel-closing-panels/ https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1624779 115€ + alv Ja vinkkinä tosiaan, kannattaa avata koko pohja putsata suojata ja laittaa täysmittainen kerralla. Jos jossain on pehmeää, löytyy sitä jatkossa vähän sieltä sun täältä Lattiapellin ohuus tuntuu eniten siinä, kun auto on kasattu, lattia pänksähtelee ajaessa, penkit keinuu sivuun kaarteissa ja jarruttaessa eestaas. Arvokkaitahan paksut reprot ovat, mutta melko monelle se on iso EI jos on autoa ostamassa ja huomaa, että klokkerholmin sokeiden lapsityöläisten tekemillä universaaleilla korjauspaloilla korjattu... Edited Saturday at 07:47 AM by ovaaliheppu 2 Quote Link to comment
mikko k Posted Saturday at 08:39 AM Share Posted Saturday at 08:39 AM Tuolta näyttää itse lämmityskanava esim. -74 möhkössä. Sun autossa se lienee vastaava. Kynnyskotelon pohja on kuitenkin osa korin kantavaa rakennetta. 2 Quote Link to comment
Beetle Posted Saturday at 02:20 PM Share Posted Saturday at 02:20 PM Klokkerholmin pelleissä vaikuttaa olevan kovasti laatuvaihteluita. Viimeksi Klokkerholmin tarrojen alta löytyi Embo tuotemerkin tarra ja valmistumaa oli Italia. Mm. toinen lokasuoja istui kohtuu hyvin, mutta toista en alkanut edes yrittämään, kun oli niin paljon heittoa joka suuntaan. Pelti oli myös tosi ohutta. Joten varauksella- Quote Link to comment
Kharon Posted Saturday at 02:21 PM Share Posted Saturday at 02:21 PM 5 hours ago, mikko k said: Tuolta näyttää itse lämmityskanava esim. -74 möhkössä. Tuo on hyvä osa, halvat uustuotanto-osat on tehty ihan vain pyöreästä putkesta. Helpompaa ja halvempaa, mutta poikkipinta-alasta häviää samalla melkoinen osa. Quote Link to comment
emsund Posted Saturday at 03:51 PM Author Share Posted Saturday at 03:51 PM (edited) Ilmaisin itseäni vähän väärin, tarkoitin tietenkin kynnyskotelon pohjaa, ei lämmityskanavan pohjaa. Avasin tänään kynnyskotelon siitä kohdasta, missä pelti oli huono. Yllätyin, että sisäpuoli on hyvässä kunnossa, samoin lämmityskanava, jossa on vain pintaruostetta. Pohjapellin puolikas oli huono vanhojen korjausten kohdalla, mutta loput tuntuvat täysin ehjiltä. Joten vaikka olisi hyvä avata ja käsitellä sisäpuolta, se ei tunnu kovin houkuttelevalta, kun pelti on täysin siisti. Tässä tapauksessa luulen, että teen vain pienempi korjauksen. Ajattelin kuitenkin käsitellä kynnyskotelon sisäpuolen niin hyvin kuin mahdollista. Uskon, että se kestää riittävän kauan joka tapauksessa. Edited Saturday at 03:53 PM by emsund 1 Quote Link to comment
mikko k Posted Saturday at 03:56 PM Share Posted Saturday at 03:56 PM 1 hour ago, Kharon said: Tuo on hyvä osa, halvat uustuotanto-osat on tehty ihan vain pyöreästä putkesta. Helpompaa ja halvempaa, mutta poikkipinta-alasta häviää samalla melkoinen osa. Joo, se on ihan vw tehtaan originaali osa otettu ulos kynnyskotelosta. Avattu saumoista, siivottu sisältä öljystä ja hiekasta, hinkattu alkuperäiset maalit pois ja lopuksi maalattu uudelleen happomaalilla. Molemmille puolille tehty sama operaatio. Menee takaisin kynnyksiin kun aika koittaa. 1 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted Saturday at 05:15 PM Share Posted Saturday at 05:15 PM Virtaselta saa myös pätkinä noita pohjia helmakoteloon, jos sellaisia tarvitsee. Hitsausprimeri väliin ja kun kaikki paketissa niin Sika cavity wax 6220S pitkällä suutinpäällä suojaa aika kivasti. Löytyy vaikkapa motonetista 2 Quote Link to comment
Kharon Posted 13 hours ago Share Posted 13 hours ago On 10/26/2024 at 6:51 PM, emsund said: Joten vaikka olisi hyvä avata ja käsitellä sisäpuolta, se ei tunnu kovin houkuttelevalta, kun pelti on täysin siisti. Tässä tapauksessa luulen, että teen vain pienempi korjauksen. Ajattelin kuitenkin käsitellä kynnyskotelon sisäpuolen niin hyvin kuin mahdollista. Uskon, että se kestää riittävän kauan joka tapauksessa. Pintaruosteen eteneminkin pysyy aika hyvin kurissa nykyisillä ruostesuojauksilla ja sehän olisi helppo tehdä kun se on noinkin paljon auki. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.