Kharon Posted February 28 Posted February 28 Menee sarjaan höpötystä, mutta olkoon nyt kun ei kovin usein tule tuumittua kirjalliseen muotoon asti. Veteraaniautopörssissä oli ihan siistinnäköinen 412 sedan, kokolailla samanlainen kuin minulla on, vihreä neliovinen, ja pyyntinä oli ~13 tuhatta. En tiedä mistä myyjä on sen tempaissut, mutta minusta se näyttää lähinnä absurdilta: Nelonen ei ole kovin haluttu malli, se on kovasti hankala korjata ja ylläpitää kun osia ei oikein saa, eikä kyseessä ollut edes museoauto. Veteraaniautopörssin sanomalehtipaperille painettu kuva ei tietty kerro kunnosta paljon mitään, mutta se on paljon museokuntoisestakin. Sen verran voi antaa anteeksi että markkinahinta 4-sarjalle on vaikea käsite kun niitä ostetaan/myydään kovasti harvakseen, mutta kyllä jotain vihjettä pitäisi saada jo 5 minuutin työllä hakukoneella .... paitsi tietenkin jos etsii kalleimman mitä on tarjolla ja siihen vähän Suomi-lisää päälle: Maailmalla jotkut pyytävät kovin paljon. Minusta se ei vaan toimi ihan niin ja myyjän vahva usko siihen että on aarrearkku käsissä, on suuri. Yhden omistavana se tietty olisi iloinen asia, mutta minulla ei ihan noin vahvaa uskoa ole. Nelosvolkkareiden(kin) hinnat ovat olleet pikkuhiljaa nousussa sitä mukaa kun ne vähenevät mutta ehjästä joku 5k voisi olla realistinen hinta. Olettaen toki että löytää jonkun joka haluaa sellaisen, niitä ei varmasti ole montaa: Minullakin on yksi vain siksi että se oli myynnissä käytännössä karkkirahalla eikä ollut nelostyyppiä ennestään. Pilkku pyynnistä toiseen kohtaan ja tuostakin tulee ihan kiinnostava .... mutta epäilen että myyjä ei moisesta innostu. Mitäs raati tuumaa? Quote
tolvana Posted February 28 Posted February 28 Joku aika sit ei saanut mr nelkkua myytyä 4000€ millään, läks hollannin suuntaan 3500€ hintaan. Toki hinnat siitä nousseet mut epäilen et myyntiaika mitataan vuosissa yli 10000€ pyynnillä. 1 Quote
Tanhis Posted February 28 Posted February 28 Ostin oman T34 ghian 2009 muutama vuosi tätä aikaisemmin katselin T34 karmanneja ja hinnat alkoi sieltä 5k€ paikkeilla ajokuntoisista. Samaan aikaan kun T14 ghiat oli järjestään jo lähempänä 10k€. Nyt tämäkin väli on tasoittunut vaikkakin T34 harrastaminen on huomattavasti hankalempaa ja kalliimpaa kuin T14 kanssa touhuaminen. Mutta homman nimi alkaa olemaan niin että ei hyvää projektiakaan saa enää alle 10k€ hintaan. Eli jos ajattelee asiaa 41x kannalta niin auto ei ole haluttava, autoon on vaikeaa löytää tiettyjä osia mutta totuus on kuitenkin se että auto on takamoottorinen volkkari ja suurimman osan perusosista voi tilata varaosakatalogista. Oma ruosteeton custom 411 projekti ollut myynnissä 3000€ hintaan twingon räbällä 2022 lähtien ja olisiko yksi kysely ollut tässä välin. Eli ei niitä ainakaan käsistä viedä. Mobile.de näyttäisi olevan muutamat myynnissä ja jos saksan hintataso on 16k€ mintissä kunnossa olevasta sedanista niin ei tuo 12k€ Suomiautosta nyt kuulosta aivan tuulesta temmatulta. Mutta jos kuitenkin ajattelee perus suomiautoja niin todella harvoin ovat virheettömiä. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=412791626&utm_medium=socialmedia&utm_source=email&utm_campaign=Recommend_DES Mutta koontina voisi sanoa että 41x voi vielä nousta jonkun sortin kulttimaineeseen niiden vw harrastajien keskuudessa joilla on oltava jotain muuta kuin suomen harvinaisin kupla jota on valmistettu vain 1,2miljoonaa kappaletta. Mutta sanoisin että hintaa on tällähetkellä parempi verrata kuplaan kuin esim type3. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.