KimmoH Posted March 8 Posted March 8 Pari kuukautta tiivistettä odottelin ja sitten kuriiria melkein toiset saman verran mutta lopulta se tupakki-ikkunan tiivisterullakin saapui pihaan. Nyt olen sitten arponut että tuleeko tästä mitään vaiko ei enkä ole käytännössä vielä ehtinyt alkaa edes yrittämään. Ikkunan rungossa kolonen on 8mm leveä. Tää tiiviste-aihio on 3mm paksua ja ikkuna itsessään 5mm paksu. Matikka menee siis 3+5+3=11 eli ei tuu mahtumaan tuohon 8mm koloseen. Vanha tiiviste mitä olen useammastakin ikkunan rungosta purkanut on kaikissa järjestään 2mm paksua. Onko mulle myyty nyt jotain mikä ei näihin passaa vai onko usko vain loppu ja se tulisi sinne mahtumaan voimaa käyttäen ? Etrat sun muut kävin jo kiertämässä ja mistään ei tällaista vastaavaa löydy 2mm paksuisena. Tässähän on sellainen prässätty röpöpinta mikä auttaa ilmeisesti ikkunan/tiivisteen paikalla pysymistä. Vastaava näyttää olevan myös orggis tiivisteen jämissä. Quote
Kurre Posted March 9 Posted March 9 Paljonko se ohenee, kun venytät sen lasin päälle? Käsittääkseni se liimataan ensin lasiin venytettynä ja sen jälkeen asenneteaan kehykseen. Quote
KimmoH Posted March 9 Author Posted March 9 Ei tuo kauheasti veny tai painu kasaan. Ei saa esim mauserillakaan puristettua niin paljon reunasta että ohenisi 2 milliin. Itse kuvittelin että lasi vain painetaan tiivisteen kanssa uraan, leikellään ylimääräiset pois ja se on sitten siinä. Ei nuo yksikään alkuperäinenkään ollut millään liimoilla kiinni. Quote
MU Posted March 9 Posted March 9 Samaan ongelmaan olen törmännyt. Pariin autoon olen nyt tehnyt tiivisteen fillarin sisuskumista,ajaa asiansa. Ja pysyy vaikka ilman liimojakin. Quote
KimmoH Posted March 9 Author Posted March 9 Huomasin tässä juuri aamukahvilla että esim. VWHeritage myy tuota kuvassani näkyvää tiivistettä vain 50-67 T2:seen eikä kuplaan ollenkaan. Just sitten hokasin että löytyyhänän tähän ihan oikeaakin tiivistettä https://www.mecatechnic.com/en-GB/frame-and-window-seal-for-volkswagen-beetle-08-1965_VA13185.htm Kele, tuota en sitten ollut huomannut tai sitten sitä ei silloin pari kuukautta sitten ollut edes tarjolla ja ostin sitten universaalia mitä mulle tyrkytettiin kuplaan sopivaksi. Nyt tuo oikean mallinen tiiviste osui silmään heti kun lähdin etsimään että mitäs siinä universaalin rullan kohdalla luvattiinkaan. Tää ongelma taiskin ratketa tällä, onneksi en hosunut 😄 Quote
Castaway Posted March 9 Posted March 9 Jbugsin sivulla ohjeistetaan lämmittämään tiivistettä ennen asennusta, Installation Tip:The seal should be heated in hot water or the sun to make it pliable for installation. The seal will stick out past frame when installed. This is normal. Trim excess seal with a blade after the glass has been seated in the frame and vent wing assembly has been installed back in car. Quote
KimmoH Posted March 9 Author Posted March 9 Jep, mutta eipä tuota kannata alkaa väsäämään ainakaan kuplan ikkunoihin kun kerta löytyi tuo ihan oikeasti tähän sopiva ja valmiiksi muotoonsa leikelty tiiviste. 1 Quote
KimmoH Posted March 14 Author Posted March 14 Eilen postipoika tipautti ovelle tiivisteet ja nää on luonnossakin oikeanlaiset eli pääsee niputtamaan vihdoinkin ikkunoita kasaan 👍 2 Quote
Recommended Posts