Olppa1 Posted May 14 Posted May 14 Nyt siis rakenteilla ensimmäinen kone kuplaan. 1600cc W-110 nokalla ja välitetyillä keinuilla. Tarkoitus olisi saada kuitenkin mahdollisimman "daily" ystävällinen käyttökokemus, kesäisin tulee ajettua joka päivä töihin konetietä kuplalla. Kannattaako em. koneeseen laittaa keskikaasari, esim 40 IDF vai nurkkatuplat? Ilmeisesti keskikaasarilla jäätymisongelmia jne, mutta tapahtuuko sitäkään kuitenkaan kesäkeleillä? Myös kaasutinsuosituksia otetaan erittäin mielellään vastaan. Quote
IsoT Posted May 14 Posted May 14 (edited) Eikös keskikaasarikin toimi jos siinä on lämmitys? Mulla oli viime kesänä 1641cc koneessa drla36 kylmällä imusarjalla ja se ei toiminut päivääkään kunnolla. Imusarja oli helteilläkin aivan hileessä ulko ja miks ei sisäpuoleltakin. Nyt tulee 1915cc nurkka drla40 joten jännä nähdä mitä tapahtuu. Edited May 14 by IsoT Quote
ovaaliheppu Posted May 14 Posted May 14 1600 menee hyvin 36idf:llä, väittäsin jopa että pelaa paremmin ku kahdella 1 kurkkuisella 1 Quote
Tanhis Posted May 14 Posted May 14 1 hour ago, IsoT said: Eikös keskikaasarikin toimi jos siinä on lämmitys? Mulla oli viime kesänä 1641cc koneessa drla36 kylmällä imusarjalla ja se ei toiminut päivääkään kunnolla. Imusarja oli helteilläkin aivan hileessä ulko ja miks ei sisäpuoleltakin. Nyt tulee 1915cc nurkka drla40 joten jännä nähdä mitä tapahtuu. Keskikaasarin suurin ongelma on kanavien virtausnopeus. Se että se toimii kun on urku auki stripillä tai roskapönttö kisoissa ei tarkoita sitä että sillä cruisailtaisiin sivistyneesti pintakaasulla. Vakio kaasari ja imusarjakin riittää yllättävän pitkälle pienin muutoksin. Mutta jos toimivuutta hakee niin nurkkakaasarit joko yksikurkkuisina tai kaksikurkkuisina pienillä kurkuilla ovat ne millä suosittelen jatkamaan eteenpäin. 3 Quote
Olppa1 Posted May 14 Author Posted May 14 Mitä mieltä raati on noista progressiivisista kaasareista, eli keskelle weberin dfev 32/36? Onko kokemuksia? Luulis että toimii hyvin pintakaasulla sekä hanat auki. Quote
-tipi- Posted May 14 Posted May 14 No samat ongelmat sen kanssa tulee kuin ykskurkkusellakin keskikaasarilla johtuen ylipitkistä imusarjoista. Ainoa oikea vaihtoehto on nurkkatuplat, jos viritellään eikä mennä ruiskuun. Muuten voi mennä orkkiksella. Quote
JM Posted May 14 Posted May 14 Vakion näköistä 39mm kaasarin saa ainakin osakaupasta sopuhintaan, riittänee johonkin asti, ehkä 60 konia. Quote
Mäki Posted May 14 Posted May 14 6 hours ago, -tipi- said: No samat ongelmat sen kanssa tulee kuin ykskurkkusellakin keskikaasarilla johtuen ylipitkistä imusarjoista. Ainoa oikea vaihtoehto on nurkkatuplat, jos viritellään eikä mennä ruiskuun. Muuten voi mennä orkkiksella. 32/36 progella on tullut ajeltua joskus tuhansia kilometrejä ilman ongelmia. Eikä ne imusarjat siinä mitään ylipitkiä ole, vaan ihan saman mittaisia kuin orggis 2-reikäisenkin. Quote
ovaaliheppu Posted May 15 Posted May 15 (edited) Vakiokin chillaa kun lämpötila on about 1-2 astetta plussalla. Ei montaa kertaa vuodessa tätä oo käyny, vaikkei esilämmitystä oo, ja ajan noin maaliskuusta noin joulukuulle. Ajossa en oo mitään oiretta havainnu. Edited May 15 by ovaaliheppu Quote
Tanhis Posted May 15 Posted May 15 11 hours ago, Mäki said: 32/36 progella on tullut ajeltua joskus tuhansia kilometrejä ilman ongelmia. Eikä ne imusarjat siinä mitään ylipitkiä ole, vaan ihan saman mittaisia kuin orggis 2-reikäisenkin. Eikös niissä progesarjoissa ole yleensä esilämmitysputketkin. Quote
Mäki Posted Saturday at 06:11 AM Posted Saturday at 06:11 AM On 5/15/2025 at 7:03 AM, Tanhis said: Eikös niissä progesarjoissa ole yleensä esilämmitysputketkin. Niitä saa ainakin Paruzzilta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.