Jump to content

Keski- vai nurkkakaasarit?


Recommended Posts

Posted

Nyt siis rakenteilla ensimmäinen kone kuplaan. 1600cc W-110 nokalla ja välitetyillä keinuilla. Tarkoitus olisi saada kuitenkin mahdollisimman "daily" ystävällinen käyttökokemus, kesäisin tulee ajettua joka päivä töihin konetietä kuplalla. Kannattaako em. koneeseen laittaa keskikaasari, esim 40 IDF vai nurkkatuplat? Ilmeisesti keskikaasarilla jäätymisongelmia jne, mutta tapahtuuko sitäkään kuitenkaan kesäkeleillä? 
 

Myös kaasutinsuosituksia otetaan erittäin mielellään vastaan.

Posted

Aina nurkat on paremmat.

Joko pienet tuplat tai ykskurkkuset.

  • Like 1
Posted (edited)

Eikös keskikaasarikin toimi jos siinä on lämmitys? Mulla oli viime kesänä 1641cc koneessa drla36 kylmällä imusarjalla ja se ei toiminut päivääkään kunnolla. Imusarja oli helteilläkin aivan hileessä ulko ja miks ei sisäpuoleltakin. Nyt tulee 1915cc nurkka drla40 joten jännä nähdä mitä tapahtuu. 

Edited by IsoT
Posted
1 hour ago, IsoT said:

Eikös keskikaasarikin toimi jos siinä on lämmitys? Mulla oli viime kesänä 1641cc koneessa drla36 kylmällä imusarjalla ja se ei toiminut päivääkään kunnolla. Imusarja oli helteilläkin aivan hileessä ulko ja miks ei sisäpuoleltakin. Nyt tulee 1915cc nurkka drla40 joten jännä nähdä mitä tapahtuu. 

Keskikaasarin suurin ongelma on kanavien virtausnopeus. Se että se toimii kun on urku auki stripillä tai roskapönttö kisoissa ei tarkoita sitä että sillä cruisailtaisiin sivistyneesti pintakaasulla. Vakio kaasari ja imusarjakin riittää yllättävän pitkälle pienin muutoksin. Mutta jos toimivuutta hakee niin nurkkakaasarit joko yksikurkkuisina tai kaksikurkkuisina pienillä kurkuilla ovat ne millä suosittelen jatkamaan eteenpäin.

  • Like 3
Posted

Mitä mieltä raati on noista progressiivisista kaasareista, eli keskelle weberin dfev 32/36? Onko kokemuksia? Luulis että toimii hyvin pintakaasulla sekä hanat auki.

Posted

No samat ongelmat sen kanssa tulee kuin ykskurkkusellakin keskikaasarilla johtuen ylipitkistä imusarjoista. Ainoa oikea vaihtoehto on nurkkatuplat, jos viritellään eikä mennä ruiskuun. Muuten voi mennä orkkiksella.

Posted

Vakion näköistä 39mm kaasarin saa ainakin osakaupasta sopuhintaan, riittänee johonkin asti, ehkä 60 konia.

Posted
6 hours ago, -tipi- said:

No samat ongelmat sen kanssa tulee kuin ykskurkkusellakin keskikaasarilla johtuen ylipitkistä imusarjoista. Ainoa oikea vaihtoehto on nurkkatuplat, jos viritellään eikä mennä ruiskuun. Muuten voi mennä orkkiksella.

32/36 progella on tullut ajeltua joskus tuhansia kilometrejä ilman ongelmia. Eikä ne imusarjat siinä mitään ylipitkiä ole, vaan ihan saman mittaisia kuin orggis 2-reikäisenkin. 

Posted (edited)

 Vakiokin chillaa kun lämpötila on about 1-2 astetta plussalla. Ei montaa kertaa vuodessa tätä oo käyny, vaikkei esilämmitystä oo, ja ajan noin maaliskuusta noin joulukuulle. Ajossa en oo mitään oiretta havainnu.

 

20250324_182456.thumb.jpg.f207a35d7ce5c6f7ae3b0606d8cd1090.jpg

Edited by ovaaliheppu
Posted
11 hours ago, Mäki said:

32/36 progella on tullut ajeltua joskus tuhansia kilometrejä ilman ongelmia. Eikä ne imusarjat siinä mitään ylipitkiä ole, vaan ihan saman mittaisia kuin orggis 2-reikäisenkin. 

Eikös niissä progesarjoissa ole yleensä esilämmitysputketkin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...