ossi Posted June 7 Posted June 7 (edited) Tarve toimivalle 6v startille jossa ei tartte käyttää puslaa vaihdelaatikon päässä. Onko näitä nyt sitten käytetty mm automaattilaatikoiden kanssa vai mikä näiden funktio on ollut. Kaksi rikkinäistä löytyy, molemmissa ankkuri ottaa kenttään kiinni. Vaihtoehtoisesti jos joku osaa neuvoa kuka tämmöisiä korjaa, tai mistä löytyy korjaussarjaa niin vinkkiä. Edittiä. Eli saa olla myös 12v moottori, mutta 6v hammastus Puhelimeen viestiä tai soittoa 0405630157 Edited June 7 by ossi Quote
ovaaliheppu Posted June 7 Posted June 7 (edited) Wosp tekee, malli:LMS1107-6V-2.0 hinta tosin vähän raju esim verrattuna 12V startille 6V hammastuksella. Hyvinkäällä oli aikanaan joku mesta joka korjasi noita, en tiedä onko Bosch car service just se minkä muistaisin olevan, Hämeen autosähköstäkin kannattanee kysästä Edited June 7 by ovaaliheppu 1 Quote
ossi Posted June 7 Author Posted June 7 Itseasiassa 12v startti käy myös mutta 6v hammastuksella Quote
ovaaliheppu Posted June 7 Posted June 7 No sit selviit noin 250 eurolla. Malli LMS1105. Mä tilasin wospilta suoraan omani, tais olla sillon halvin niin Quote
ossi Posted June 7 Author Posted June 7 Hyvä tietää kiitos! Tarve ois lähes välitön, mutta jos alkaa näyttämään ettei löydy läheltä, niin tilaan tuolta. Quote
ovaaliheppu Posted June 9 Posted June 9 Hinnat nousseet aika rajusti muutamassa vuodessa näköjään. Kaivelin kuitit, AESin kautta otin, niillä hyllyssä molempia, 1kW LMS1105 ja 1,4kW LMS1107 Hi Torque Starter Motors > Porsche - Porsche 356 - Auto Electric Supplies Website CSP:llä vastaava Quote
arvuuttaja Posted June 9 Posted June 9 En tiedä, mutta joskus tuli värkättyä 6v startteja, joihin sain liitettyä 12v hammasrattaan ja nehän pelasi. Ajatuksena, että miksei asia voisi toimia toisinkin päin ja ei ole tullut aiheeseen perehdyttyä ainakaan vielä.. Quote
ovaaliheppu Posted June 10 Posted June 10 (edited) Samaa ajatusta yritin toisinpäin 25 vuotta sitten, mutta kymmenkunta erilaista starttia pilkottuani totesin ettei oo ihan simppeli homma. 6 ja 12V malleja on yllättävän monta varianttia. Toisinpäin onnistuu helpommin, tais olla niin että noi 6V rataskamat ei mahtunu mihinkään 12V kuoriin, toki ois voinu istua helpommin jos 12V sähköiset osat ois runtannu 6V kuoriin, siinäkin oli jotain sen verran työlästä että oli helpompi hommata kaupasta valmis vaivaan nähden. Jos jollakulla on valmis resepti ja osanumerot mitkä startit saa naitettua, kertokoon ihmeessä. Tossa kaksi 6V mallia, olemassa on noiden väliltä kaksi kokoa ja yksi pienempi ku vasemmanpuoleimen. Ja noissa ei keskenäänkään osat olleet täysin vaihtokelpoisia Edited June 10 by ovaaliheppu Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.