Tupu Posted July 6 Posted July 6 Uskon, että kyseessä ei ole ensimmäinen käyntihäikkää koskeva ketju, mutta: Potilaana -65 1200 6V kupla, oirehtii seuraavanlaisesti: Tyhjäkäyntiä käy täysin normaalisti. Kylmällä koneella lähtee hyvin käyntiin ja toimii suht normaalisti. Lämmettyään alkaa armoton nykiminen ja arpominen ja puutuminen. Satunnaisesti pystyy pikkuhetken ajamaan normaalisti, mutta pääosin ajaminen on melkoista tuskaa. Lämpimänä ei oikein tahdo lähteä käyntiin. Kärkiväliä on koitettu säätää. Kun sen säätää 0.4mm arvoon, ei lähde enää käyntiin vaan vaatii pienemmän kärkivälin. Toista puolaa voisi kokeilla mutta tarkoitus olisi saada tuo 12-volttiseksi joten en mielelläni laittais enää rahaa 6V kamoihin. Onko raadilla hyviä vinkkejä ja/tai esim. toimivaa puolaa jolla kokeilla? Saa tuota viisaampi tulla hämmästelemäänkin, löytyy Espoon suunnilta. Toki jos löytyy tekijähenkilö tuon muuttamiseksi 12-volttiseksi korvausta vastaan, olen kiinnostunut! Quote
Tanhis Posted July 6 Posted July 6 No tulpat ja sytkän ja kärkivälin säätö tulisi ekana mieleen jos ei 6v puolaa halua ostaa. Tietty myös konkka voi aiheuttaa kipuilua, mutta tuskin tässä siittä kyse. 1 Quote
Kharon Posted Sunday at 10:45 PM Posted Sunday at 10:45 PM Koitapa uudella (tai toisella) pyörijällä. Itselläni oli samantapainen vika ja se oli pyörijän sisällä. 1 Quote
Matti-Pekka Posted Monday at 07:46 AM Posted Monday at 07:46 AM Mulla oli kanssa samanlaista ongelmaa kerran ja kysymys oli liian matalasta pyörijästä jakajan kansi malliin...antoi ajaa n. 1/2 tuntia ja sitten alko pätkimen ja lopuksi matka tyssäs..helken odotteluu ja taas mentiin hieman lyhyempi pätkä, kunnes hiili ei taas ottanut kunnolla pyörijään. vaikee vika oli löytää..vaihtamalla osa kerrallaan se vihdoin paikallistui. 2 Quote
Tupu Posted Tuesday at 07:23 AM Author Posted Tuesday at 07:23 AM Kiitos vastanneille, kokeillaan tuoreella pyörijällä että miten vaikuttaa. Eipä tässä taida juuri olla muita vaihtoehtoja kuin vähän kerrallaan uusia sytkäpuolen hiluja ja katsoa auttaako. Ilmeisesti kuitenkin ongelmat lämpimänä viittaisivat enemmän sytytys- kuin bensapuolelle? Quote
Matti-Pekka Posted Tuesday at 10:22 AM Posted Tuesday at 10:22 AM No..yksi ostoslistan kärkeen laitettava hankinta on ajoituslamppu (strobo) sellainen halpa "tyhmä" malli joka välähtää aina kun kipinä liikkuu. Sillä on helppo tarkistaa kun ongelma on päällä että tuleeko kipinää ,,vai pätkiikö kipinä. Kun sen kytkee puolan+ ja -maahan ja tunnistin vaikka suoraan puolanjohtoon pitäis tasaseen välkkyy joka sylinterillä..jos kakominen ja välkkyjen puuttuminen on samanrytmistä..on vika ilmeisesti kipinässä. 2 Quote
Kharon Posted Tuesday at 09:44 PM Posted Tuesday at 09:44 PM 11 hours ago, Matti-Pekka said: No..yksi ostoslistan kärkeen laitettava hankinta on ajoituslamppu (strobo) sellainen halpa "tyhmä" malli joka välähtää aina kun kipinä liikkuu. Eikä maksa paljoa. Huono puoli siinä on että näkee miten kulunut jakaja antaa kipinää vähän miten sattuu (yleensä myöhässä) eikä aina ollenkaan. Quote
Jorrma Posted Wednesday at 04:38 AM Posted Wednesday at 04:38 AM 6 hours ago, Kharon said: Eikä maksa paljoa. Huono puoli siinä on että näkee miten kulunut jakaja antaa kipinää vähän miten sattuu (yleensä myöhässä) eikä aina ollenkaan. Eihän se ole huono puoli jos vian löytää. Quote
Kharon Posted Wednesday at 10:17 AM Posted Wednesday at 10:17 AM 5 hours ago, Jorrma said: Eihän se ole huono puoli jos vian löytää. Tavallaan ei, mutta korjaaminen ei ole ihan ilmaista niin kyllä se harmittaa. Quote
Tupu Posted Thursday at 02:39 PM Author Posted Thursday at 02:39 PM Raati ehdotti pyörijää vian aiheuttajaksi. Minulla on tapana kuunnella viisampiani joten vaihdoin pyörijän kun löysin toisella yrittämällä sopivan. Lopputuloksena: auto toimii varsin mallikkaasti ja loma alkaa huomisen jälkeen! Asiat ovat siis hetkellisesti varsin kelvollisesti, kiitos siis osallistuneille. PS. Edelleen oon kiinnostunut jos löytyy joku askartelemaan 12V-konversion ja parin muun jutun kanssa, luonnollisesti korvausta vastaan! 1 Quote
Kharon Posted yesterday at 11:05 AM Posted yesterday at 11:05 AM 12V-konversio ei ole vaikea tehdä: Vanha laturi ja akku kuuseen ja uudet tilalle. Enempi vähempi pakollisia vaihdettavia on kaikki lamput, vilkkurele, valorele jos sellainen on. Latausrele jos se ei ole laturin mukana tullut. Harkintaan ainakin samalla päivitys vaihtovirtalaturiin, jolloin pitää vaihtaa myös laturin jalka ja lataussäädin/rele. Startin ja pyyhkijän moottorin voi jättää alkuvaiheessa paikalleen, molemmat kestävät kohtuullisessa määrin väärinkäyttöä 12 voltilla. Itsellä on Karmannissa edelleen 6V pyyhkimen moottori 12v konversion jälkeen, ei ole mennyt miksikään kun käyttää kertapyyhkäisyyn. Lasi pysyy sateessa puhtaana kemikaalien voimalla, niin ei pyyhintä juuri tarvitsekaan. Unohtuikohan jotain? Kuplassahan ei kovin montaa sähkövehjettä ole. Quote
Tanhis Posted yesterday at 12:49 PM Posted yesterday at 12:49 PM 1 hour ago, Kharon said: 12V-konversio ei ole vaikea tehdä: Vanha laturi ja akku kuuseen ja uudet tilalle. Enempi vähempi pakollisia vaihdettavia on kaikki lamput, vilkkurele, valorele jos sellainen on. Latausrele jos se ei ole laturin mukana tullut. Harkintaan ainakin samalla päivitys vaihtovirtalaturiin, jolloin pitää vaihtaa myös laturin jalka ja lataussäädin/rele. Startin ja pyyhkijän moottorin voi jättää alkuvaiheessa paikalleen, molemmat kestävät kohtuullisessa määrin väärinkäyttöä 12 voltilla. Itsellä on Karmannissa edelleen 6V pyyhkimen moottori 12v konversion jälkeen, ei ole mennyt miksikään kun käyttää kertapyyhkäisyyn. Lasi pysyy sateessa puhtaana kemikaalien voimalla, niin ei pyyhintä juuri tarvitsekaan. Unohtuikohan jotain? Kuplassahan ei kovin montaa sähkövehjettä ole. Kaasarin solenoidi ja ryypyn vastus. Tietty puolakin ihan hyvä vaihtaa. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.