Guest ville.kumpunen Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 nyt tartteis tyhmä apuja... Tilanne oli... Kuplalla ajoin tälläsen suojatie hidasteen yli ja noin kymmenkunta metriä tämän jälkeen pakoputkesta kuului kova pamaus. Samaan aikaan veto loppui ja kone sammui... Virta-avaimesta ei tapahdu yhtikäs mitään eli on mykkä koko laitos. Valot syttyvät kuitenkin katkasijasta... Mistäköhän ois fiksuinta alkaa etsiä vikaa.... Quote Link to comment
-MITO- Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Koetinkynä käteen. Onko akussa virtaa -> tuleeko virtalukolle virtaa -> jne... Sulakkeiden tarkistus ja pyörittely myös kiinnikkeissään. Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 No akussa tuntus olevan virtasta kun valot kerran syttyy... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 puola piuhat löyhällä? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Virta-avaimesta ei tapahdu yhtikäs mitään eli on mykkä koko laitos. Valot syttyvät kuitenkin katkasijasta... Mistäköhän ois fiksuinta alkaa etsiä vikaa.... Siis eikö kone edes pyöri startilla. Pyöriikö käsin pyörittämällä? Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 niinkuin sanoin, virta-avaimesta ei sano yhtään mitään... käsin en oo viel koittanu pyörittää kun rupes niin vituttaan että työnsin ruutuun ja jätin siihen... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 startista herätinjohto irti? Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 startista herätinjohto irti? Sillon ei pitäis kai kuitenkaan kesken ajon sammua.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Viittais melko paljon virtalukkoon. Heiluuko pyyhkijät? Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Viittais melko paljon virtalukkoon. Heiluuko pyyhkijät? Nopeasti parkkarilla tuli pyörähdettyä.. Ei heilu pyyhkijät, kone pyörii kun käsin pyörittää... Samoten koitin virtakynäl virtalukosta avainreijästä, ei tuu virtasta... Eli oiskos se sitten niinkun virtalukon pohjassa se häikkä... Mitenkäs sinne pääsee hepoiten käsiks, etuluukun kautta? Kuuppeli -66 Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Virtalukon pohja melko selkeesti. Ellei sinne menevä (punanen?) poiuha oo syystä tai toisesta irronnu sulakerasialta ja sulakkeet on ehjät. Tarkista nää ekaks. Kuitenkin jos sulla ei toimi pyyhkijätkään, niin puuttuu sytkävirrat kokonaan ja startin ohjaus. Eli siis kaikki mitä virtalukon kautta menee. Minkäs ikänen peli siulla oli? Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 niin, kupla on -66, 12v sähköillä... Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 iltapäivällä ois tarkotus palata kuplan kimppuun... Virtalukkoonko ja sen pohjaan pääsee parhaiten käsiksi nokkapelti ylös ja kimppuun vai parempaa kikkaa? Quote Link to comment
NO H2O Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Hm... Tee hyppylanka suoraan akulta puolalle, näin saat selville onko se tosiaan virtalukonpohja, sulakerasian pohja, tms. paikka minne virta häviää. Toisaalta joudut kuitenkin putsailemaan/käymään läpi nuo virta tsydeemit muutenkin joten... Quote Link to comment
HSuomi Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Nii onhan se puolan + kiinni eikä mikää ryypyn tai tyhjäkäyntisolenoidin johto ota runkoon kiinni? Mulla irtos kerran töyssyssä muistaakseni puolan + johto ja otti maihin ja virtalukko suli. Siinä puolan + johdossahan ei oo mitää sulaketta. Ainakaa mun -72 ei ollu. Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Nyt ois tutkiskeltu hieman... Sulakerasialta virtalukolle menevä virtapiuha polttaa sulakkeen joka on tässä piuhassa. Palaa siis heti startatessa. Onko oikkari siis virtalukon pohjassa. Sulekarasian päässä oleva sulake pysyy kuitenkin ehjänä. Eli oikkari välillä virtalukko---virtajohto ennen sulakerasiaa? Kuinkas ois helpoin irrottaa se virtalukon pohja? On siis koetaulussa... Apuja....?!! Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Ei kellään tietoa miten ois helpointa irrottaa virtalukon pohja? Kun ei ainakaan ihan vetämällä lähtenyt irti... Quote Link to comment
-MITO- Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Jos kuplasi on -66 vuosimallia niin koko virtalukko on yhdellä ruuvvilla kiinni. Virtalukko irti ja voit koittaa vaikka johdonpäillä käynnistää autosi. Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 eikös se onnistu sieltä tavaratilan puolelta niin että napataan pohjasta piuhat irti ja maa+virta yhteen...jos lähtee käyntiin ni vikahan sillon virtalukos/pohjassa... taasen jos sulke edelleen kärvähtää niin sitten kärvähtää jo hermokin... Quote Link to comment
-MITO- Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Onnistuu joo. Uusi tai käytetty virtalukko ei paljoa maksa. Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Ja taas peuhaa!!! Moottoritilasta puolalta lähtevä maa oli hapettunut.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.