Jump to content

Kupla hyytyi...


Guest ville.kumpunen

Recommended Posts

Guest ville.kumpunen

nyt tartteis tyhmä apuja...

 

Tilanne oli...

 

Kuplalla ajoin tälläsen suojatie hidasteen yli ja noin kymmenkunta metriä tämän jälkeen pakoputkesta kuului kova pamaus. Samaan aikaan veto loppui ja kone sammui...

Virta-avaimesta ei tapahdu yhtikäs mitään eli on mykkä koko laitos. Valot syttyvät kuitenkin katkasijasta...

 

Mistäköhän ois fiksuinta alkaa etsiä vikaa....

Link to comment
Guest ville.kumpunen

niinkuin sanoin, virta-avaimesta ei sano yhtään mitään...

käsin en oo viel koittanu pyörittää kun rupes niin vituttaan että työnsin ruutuun ja jätin siihen...

Link to comment
Guest ville.kumpunen
Viittais melko paljon virtalukkoon.

 

Heiluuko pyyhkijät?

 

Nopeasti parkkarilla tuli pyörähdettyä..

 

Ei heilu pyyhkijät, kone pyörii kun käsin pyörittää...

Samoten koitin virtakynäl virtalukosta avainreijästä, ei tuu virtasta...

 

Eli oiskos se sitten niinkun virtalukon pohjassa se häikkä...

 

Mitenkäs sinne pääsee hepoiten käsiks, etuluukun kautta?

 

Kuuppeli -66

Link to comment
Guest Mika Raussi

Virtalukon pohja melko selkeesti. Ellei sinne menevä (punanen?) poiuha oo syystä tai toisesta irronnu sulakerasialta ja sulakkeet on ehjät. Tarkista nää ekaks.

 

Kuitenkin jos sulla ei toimi pyyhkijätkään, niin puuttuu sytkävirrat kokonaan ja startin ohjaus. Eli siis kaikki mitä virtalukon kautta menee.

 

Minkäs ikänen peli siulla oli?

Link to comment
Guest ville.kumpunen

iltapäivällä ois tarkotus palata kuplan kimppuun...

 

Virtalukkoonko ja sen pohjaan pääsee parhaiten käsiksi nokkapelti ylös ja kimppuun vai parempaa kikkaa?

Link to comment

Hm... Tee hyppylanka suoraan akulta puolalle, näin saat selville onko se tosiaan virtalukonpohja, sulakerasian pohja, tms. paikka minne virta häviää.

 

Toisaalta joudut kuitenkin putsailemaan/käymään läpi nuo virta tsydeemit muutenkin joten...

Link to comment

Nii onhan se puolan + kiinni eikä mikää ryypyn tai tyhjäkäyntisolenoidin johto ota runkoon kiinni? Mulla irtos kerran töyssyssä muistaakseni puolan + johto ja otti maihin ja virtalukko suli. Siinä puolan + johdossahan ei oo mitää sulaketta. Ainakaa mun -72 ei ollu.

Link to comment
Guest ville.kumpunen

Nyt ois tutkiskeltu hieman...

 

Sulakerasialta virtalukolle menevä virtapiuha polttaa sulakkeen joka on tässä piuhassa. Palaa siis heti startatessa. Onko oikkari siis virtalukon pohjassa. Sulekarasian päässä oleva sulake pysyy kuitenkin ehjänä. Eli oikkari välillä virtalukko---virtajohto ennen sulakerasiaa?

 

Kuinkas ois helpoin irrottaa se virtalukon pohja? On siis koetaulussa...

 

Apuja....?!!

Link to comment
Guest ville.kumpunen

eikös se onnistu sieltä tavaratilan puolelta niin että napataan pohjasta piuhat irti ja maa+virta yhteen...jos lähtee käyntiin ni vikahan sillon virtalukos/pohjassa...

 

taasen jos sulke edelleen kärvähtää niin sitten kärvähtää jo hermokin...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...