Jump to content

Vaihdelaatikon stefa.


Recommended Posts

Posted

Moro. Onko vaihdelaatikon stefoja olemassa erikokoisia? Mulla rupes valumaan laatikkoöljyt pitkin maailmaa ja syyksi paljastui huono stefa kytkinakselilla. No uusi tilattiin ja asennettiin ja siinä on milli tolkulla väljää akseliin nähden. Mikä meni pieleen? En tullut asennusvaiheessa katsoneeksi että onko siellä joku hentoinen huuli joka tiivistyy akselia vasten, mutta sitäkin epäilen kun nippuside menee akselia pitkin laatikon sisälle ilman minkäänlaista vastusta. Joten neuvokaas viisaammat tyhmempää. Laatikkona on oletettavasti 65 mallinen kuplan laatikko, 6 volttisesta se ainakin on. 

Posted (edited)

Muistaisin että kaikkiin typ1 manuaalilootiin menee sama stefa 8/60 alkaen loppuun asti. Luonnollisesti junis ja kolkki samalla stefalla. Palliksessa taitaa olla vielä sama stefa myös. Tuskin sulla oikee on jos nippari menee välistä sisään, toki se jousi ei oo kovin tiukka, jos jousellinen malli on, mutta ei ny tuulikaan puhalla raosta. 

 

Mitat 22/40 ja ulkokehän paksuus 11mm, sisäkehän noin 16mm stefan huulesta huuleen.

Osanumero 113 311 113A

SmartSelect_20250712-214544_Chrome.thumb.jpg.d03b6f2496fa485be635a2bfd1a188b6.jpg

Tätä pystyy passaamaan pesässä eri kohtaan jos on akselissa paha raita jo vanhan stefan takia.

 

Edited by ovaaliheppu
Posted

Se sama akselitiiviste löytyy vielä t4 mallin transportteristakin. Ja ei todellakaan ole väljä kytkinakselille vaan oikeestaan aika tiukka sovite.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...