UltraVW Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Eli ,heiluriperään kumpi on parempi tämä cb:n http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=463 vai kuvassa oleva KOKEMUKSIA? äkkiseltään tuo cb:n versio tuntuu järkevämmältä kun siinä on nuo ns.siteet Quote Link to comment
Sami Leskinen Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Mulla on toi kuvan vakaaja. Hyvin tuntuis pelittävän. Quote Link to comment
Teevee Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Ei toimi madalletussa perässä ollenkaan.. Mut orkkiksessa kyllä. Quote Link to comment
Sami Leskinen Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Juu, madaltaa lisää painamalla jousia länään. Vakiokorkuiseen kyllä ehdoton lisäväruste, kun muistaa vaihtaa laatikon öljyt ennen asennusta. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 3, 2007 Author Share Posted May 3, 2007 Onko kellään tuota toista vakaajaa(cb vakaaja) käytössä? Kokemuksia? Quote Link to comment
Tomppa Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Tuo Sway-awayn versio toimi kyllä minulla madalletussa perässä ihan hyvin. Mutkaan pystyi ampaisemaan melko reippaasti ja perä pyrki ennemmin irtoamaan, kuin kori kiertymään pituusakselinsa ympäri. Nopealla korjausliikkellä meni ysikymppisestäkin mutkasta läpi reippaalla vauhdilla. Melkein ihan rupes pelottamaan, että miten ihmeessä se kupla tohonkin saumaan taipui... CB:n versiohan on käytännössä suora kopio alkuperäisestä EMPI -vakaajasta, kun taas Sway on paljon nuorempaa designia. Tiedä sitten ovatko vuodet auttaneet yhtään kehitystyössä. EMPI:stä ei ole omaa kokemusta, mutta todettiin sen jo 50 vuotta sitten avittavan mutkissa merkittävästi, joten hyvä tuote sekin lienee. - Tomppa Quote Link to comment
Guest jarsat Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 asennuksesta sen verran, että ilmeisesti laatikon alareunasta otetaan irti 2 pinnapulttia/per puoli ja laitetaan pidemmät tilalle.? Quote Link to comment
JM Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Eilen asensin ton cb version vaimon autoon. Mutkaan pystyy tosiaan ajamaan kovempaa, perä ei irtoa/mene linkkuun niinkun aiemmin. En vaihtanut niitä pinnapultteja vaan ruuvasin noin 5 mm aukipäin. Sitä osaa joutui hieman rälläköimään, pinnapulttijako ei yllätäen käynyt. Quote Link to comment
NO H2O Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Eilen asensin ton cb version vaimon autoon. Mutkaan pystyy tosiaan ajamaan kovempaa,pekä ei irtoa/mene linkkuun niinkun aiemmin. En vaihtanut niitä pinnapultteja vaan ruuvasin noin 5 mm aukipäin. Sitä osaa joutui hieman rälläköimään, pinnapulttijako ei yllätäen käynyt. Mitä muuta olet tehnyt tuolle vaimosi auton taka-akselille? Oletko uusinut iskareita, tai noita kumimuhveja, yms.? Onko auton perä edelleen vakiokorkeudessa? Madalsiko tuon compensaattorin asentaminen perää? Kuinka leveät vanteet autossa on ja mikä niiden ET on? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 tosta fiksumpi versio on sellainen joka tulee haarukkaan kiinni, eikä lootan pariin pulttiin. Sen saa ihan kahdella pultilla puristettua siihen kynteen haarukoitten väliin... Ei täten kisko lootaa sinne tänne kumien varassa Quote Link to comment
NO H2O Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 tosta fiksumpi versio on sellainen joka tulee haarukkaan kiinni, eikä lootan pariin pulttiin. Sen saa ihan kahdella pultilla puristettua siihen kynteen haarukoitten väliin... Ei täten kisko lootaa sinne tänne kumien varassa Olisiko tuosta linkkivinkkiä, kuvaa taikka ns. virallista nimeä? Quote Link to comment
pantse1 Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Eilen asensin ton cb version vaimon autoon. Mutkaan pystyy tosiaan ajamaan kovempaa,pekä ei irtoa/mene linkkuun niinkun aiemmin. Vaimolla raskas kaasujalka? :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Nyt hei täytyy sanoa, että mie en oikeen ymmärrä. Mikä järki on ulkommaisen pyörän joustaessa vääntää sisempää ulospäin? Vai onko toi niin kovasti pänningillä, että lopulta kuitenkin pitää sisäpyörää joustamasta liikaa ulos? Quote Link to comment
Guest jarsat Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 tuo ei mahdu niiden muttereiden alle on meinaan mutterit pinnapulttien päässä ja camber on keskeltä kunnon lattarautaa. joten kai sitä täytyy yrittää vääntää pinnapultit pois Quote Link to comment
Anssi Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Ihmettelin tuota kovasti kanssa aikoinaan ja kävi ilmi että toi rautahan on 356 porschesta kopioitu: Idea tuossa on että takapää ei mene ikinä positiivisen camberin puolelle, eli hoitaa samaa virkaa kuin se -67 ja uudempien z-tanko Varsinaista kallistuksenvakaajaa taas ei takamoottorisessa kai kantsis käyttää kun silloin auto yliohjaa entistä vahvemmin Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Mie oon huomannu, että jäykkä etuvakaaja on ihan pirun toimiva ratkasu. Mietin vaan, että kannattaiskohan sitä enää takapäälle edes tehä mitään? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 voin skannaa kuvan tosta aisoihin tulevasta kiinnityksestä, himassa sen yhdestä kirjasta löysin. Quote Link to comment
Teevee Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Mulla oli niin tuon camper compensatorin kanssa, et paikallaan ollessa tyynyjen ja akselin välissä oli hiukan tyhjää, mut mulla on kyllä melko reilusti madallettu perä. Ajossa en ainakaan huomannu mitään aiemmasta poikkeavaa joten heivasin koko compensatorin mäkeen ja ostin semmosen tangon. Quote Link to comment
JM Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Eilen asensin ton cb version vaimon autoon. Mutkaan pystyy tosiaan ajamaan kovempaa,pekä ei irtoa/mene linkkuun niinkun aiemmin. En vaihtanut niitä pinnapultteja vaan ruuvasin noin 5 mm aukipäin. Sitä osaa joutui hieman rälläköimään, pinnapulttijako ei yllätäen käynyt. Mitä muuta olet tehnyt tuolle vaimosi auton taka-akselille? Oletko uusinut iskareita, tai noita kumimuhveja, yms.? Onko auton perä edelleen vakiokorkeudessa? Madalsiko tuon compensaattorin asentaminen perää? Kuinka leveät vanteet autossa on ja mikä niiden ET on? No, laitoin samoilla lämpösillä 19mm etuvakaajan. Autossa on nyt 165/80R15 nastarenkaat vakio 4 1/2 vanteilla. Vakiokorkeudella on, iskareihin en koskenut(konit ympäriinsä). Madalluksesta en osaa sanoa, korkeintaan muutaman millin. Pienelle jännitykselle se jäi ehkä 10 kilon voimalla joutu vääntämään että sai toisen puolen siteen paikalleen. Quote Link to comment
JM Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Eilen asensin ton cb version vaimon autoon. Mutkaan pystyy tosiaan ajamaan kovempaa,pekä ei irtoa/mene linkkuun niinkun aiemmin. Vaimolla raskas kaasujalka? :) Erittäin Quote Link to comment
JM Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 tuo ei mahdu niiden muttereiden alle on meinaan mutterit pinnapulttien päässä ja camber on keskeltä kunnon lattarautaa. joten kai sitä täytyy yrittää vääntää pinnapultit pois Kyllä menee,kierrät niitä pinnapultteja vähän ulommas. Toi rauta toimii samalla kallistuksenvakaajana eihän tää pääse vapaasti liikkumaan kun ihan vähän. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 okei täytyypi huomenna koittaa kiertää niitä ulospäin. kiitokset kuvasta Quote Link to comment
Guest kdf Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Noi siteet kannattaa hitsata vetareiden suojaputkiin. Muutamalla jenkkilässä käynyt kovassa ajossa niin että pulttien kireys ei riittänyt pitämään siteitä paikoillaan, ja kun toi antivakaaja pääsee liikahtamaan niin tilanne on edessä. Onneksi ei ole käynyt pahemmin. Toi sway away toimii kuulemma ihan ok, ei ole ollut samaa ongelmaa. Mä valitsisin silti hitsatun CB:n. Quote Link to comment
JM Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Noi siteet kannattaa hitsata vetareiden suojaputkiin. Muutamalla jenkkilässä käynyt kovassa ajossa niin että pulttien kireys ei riittänyt pitämään siteitä paikoillaan, ja kun toi antivakaaja pääsee liikahtamaan niin tilanne on edessä. Onneksi ei ole käynyt pahemmin. Toi sway away toimii kuulemma ihan ok, ei ole ollut samaa ongelmaa. Mä valitsisin silti hitsatun CB:n. Hitsata? Nehän on muovia/kangasta. Ei ymmärrä? Selitä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.