JaniM Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Eli minkälaista nokkaa suositellaan seuraavaan setuppiin. Pitäisi lähteä vääntämään ja toimia alueella ~1500-6000+ RPM, sekä oltava luotettava, lähinnä jokapäiväseen ajoon ja satunnaiseen teinien härnäilyyn. Tähän mennessä valmiiksi mietitty/valittu: Vastapainoin 78*90,5 Kannet 043 vena koko ? (ku ei tullut mitattua vielä) pieni hiplaus kanaville. Vakio venajouset vai jäykemmät??? Puristus ?? Ruiskulla bensat ohjataan Pakopuolle ?? Vauhtis ?? Tönärit ?? Keinut ?? Jotain mikä puuttuu listasta. Eli mitä laiteltaisiin osia, keskustelua asian tiimoilta kaivataan. Quote
DWL_Puavo Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Ka tässä ens alkuun jotta lähtee keskusteluu käyntiin: - Nokka engle W-120 tai vastaava, 1,25 keinut TAI - Suunnilleen samoilla asteilla Englen VZ-nokka tai vastaava 1,1 keinuilla TAI - Samat speksit, Englen FK-nokka 1,4 keiniulla - Uudet nostajat, nokan valmistajan suosittelemat - 1-kertaiset kireet jouset tai tuplajouset - Kiinteät keinuvipujen akselit (pultattavat) - Cro-mo -tönärit mittaan lyhennettynä - Vakioveivit stroke-käsiteltyinä, tasapainotettuina, hifistit lasikuulapuhaltais ja kiillottais ja hiplais. - Puristukset 9 - Vauhtis pari kiloo sipastu 200mm 8-tapilla, hihnapyöräksi vakiokoko-equaliseri tai japp-eq, nippuun tasapainoitus - T4-öljyjäähdytin vakio- doghouse-koppaan (no pitää sitä vähän syventää sitä hahloa) - Isompirattainen ö-pumppu, lähdöllinen kansi, fram HP1-suodatin, paluu full-flow ...Ja jos lisää tehoa haluttais: - 94 mäntä-pyttysatsi, ja sitten joku kireämpi nokka (W-125, 130 tms.) - ropeli pakoputkeen Eipä nyt tullu esitettyjä mitään radikaaleja. Pahus. Pistetään sit vaikka teaseriksi sellainen sytkä joka aistii kaasuläpän/läppien kummallakin puolella olevan (ali)paineen. Jaa mistäs JaniM ostit muuten tuon 78-kammen ja oliko se takokampi? Mitä maksoi, moinen miullekin kelpaisi. Puavo@dwl.fi Quote
JaniM Posted August 31, 2004 Author Posted August 31, 2004 No kampi on liimattu vakio, et se kammesta. Kone on kolkin eli jäähdytys sydeemit sen mukaiset. Eq omasta takaa siinä ropellissa. (hitecciä suoraan volkkarilta!). Eli muutoksia * Full flow on jo * Ö-pumppu * Vauhtis 4->8 muutetaan ja sipastaan keveemmäksi * Jäykät jouset kanteen ja samalla uudet venat/ohjurit * Veivit hifistellään * Cro-mo tikut * Voitaisiin varmaan pysyä vakiokeinuissa, pultattavat. * Puristukset maltilliset 9 * Pytyt on valittu tuo koko eli ei isompia, eikä ropellia vielä ainaskaan. Toi sytkän ohjaus jakajaton suunnitteilla vasta seuraavaan talveen, ehkä. Mutta vakiosytkää ei kuiteskaan, ohjaus ruiskulta osittain. Eli jos vakiokiikuilla niin VZ-nokka olis noista? Mites noi kierrosalueet sopii? Jaahas lisää pähkäilyä ja muilta tietoa tai mutua. Mieluummin kokemusperästä dataa. Eikun etsimään tietoa ja valintakriteerejä nokista. Onkos mitään saittia mistä opetella nokkateoriaa, hyvää sellasta?? Niin ja jos ei halua yleisesti jakaa tietoa voi ottaa yhteyttä minuun vaikka YV:llä Quote
-tipi- Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Täältä löytyy parin (78x90,5) 2007cc koneen speksit: http://www.johnmaherracing.co.uk/perfor ... maries.htm Quote
JaniM Posted August 31, 2004 Author Posted August 31, 2004 Joo, 190 Hp kiukaasta irti, hmm, jos ny 100 ens alkuun olis varmaan ihan hyvä tavoite, niin ei pety pahasti. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.