Guest mpn Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Kuinkahan paljon kärsii tontitella vakkari peltivanteiden kanssa? Tarkoituksena heittää eteen dropit ja takana yksi napsu alas. Tällä hetkellä kumit on -72- vuodelta olevat mahottomat donitsit. Ajatuksena olis säilytellä orkkisvanteet alla. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Ei tee tuo määrä tiukkaa edes vanhojen donuttien kanssa, jos laittaa pienempiprofiilista niin voi tontittaa vielä helposti toisen moisen ennenkun tarvitsee harkitakaan kavennettuja etuakseleita, offsettejä tms. Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
tmm Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Olen kyllä eri mieltä. Droppien kanssa ei mahtunut pyörimään vakiovanteilla 165/80 renkaat eikä ristivyöt. Matalampaa profiilia tarvii. Takana ei mitään ongelmaa. -Tuomas Edit: vaikka kuvassa takana onkin bermit niin edessä vakiot Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Jep, tulee kyllä kuvan mukaan lähemmäksi mitä mie ajattelin, riippuu toki tosiaan rengaskoosta (60-luvun ainakin alkupään malleissa oemina 155/80) ja siitä onko jousitus jo vuosien saatossa väsynyt. Ittellä 145/80:t salli aika topakan tontituksen ilman ongelmia, ero renkaan yhden reunan korkeudessa 1.6cm verrattuna 168/80:n = sallii vähintään sen 3.2cm enempi tonttia (käytännössä vähän enemmänkin kun rengas myös kapenee). Dropithan tiputtaa viitisen senttiä, ja leventävät keulaa vähän joten se muuttaa toki asiaa. 34 vuotta vanhat kumit kannattanee vaihtaa joka tapauksessa. Pelkillä dropeilla tiputettu keula on ainakin miun makuun vielä melkoinen maasturi, joten kapeeta matalaa nakkia vaan eteen! Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest mpn Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Kiitoksia vastauksista. Kyllä taidan hitsailla säätökeulan ja tottakai vaihdella uudet gummit alle eteen 145/65 ja taakse 185/65. Quote Link to comment
Guest Sgegis Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Eihän sitä itse hitsailla saa (: Quote Link to comment
mikan Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Eihän sitä itse hitsailla saa (: Saapas. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Joo kyllä niitä iskarin palkkeja on ainakin katsastajan toimesta oikein käsketty hitsata. Quote Link to comment
Guest mpn Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Taidan hitsailla itse, en tiedä uskallanko 7 vuoden ammattikokemuksella,huih. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Olen kyllä eri mieltä. Droppien kanssa ei mahtunut pyörimään vakiovanteilla 165/80 renkaat eikä ristivyöt. Matalampaa profiilia tarvii. Takana ei mitään ongelmaa. -Tuomas Edit: vaikka kuvassa takana onkin bermit niin edessä vakiot Mikä rengastus sulla on nyt alla edessä ja onko vakio keula yms.??? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Eihän sitä itse hitsailla saa (: Saapas. t. Mika Kumisaapas. Avikset saa hitsailla ihan ite. Jos joku inssi rupee kitisemään, niin miulta löytyy maili, jossa moisten hitsaukseen annetaan AKE:n edustajan toimesta yleispätevä lupa. Quote Link to comment
tmm Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Ultravw: 2" kavennettu säätöakseli csp:ltä. 4,5" brm:t Ensin ajelin 135 continentaleilla ja ne oli liian littanat. Nyt on 145/80 ja muuten hyvät mutta ei voi säätää keulaa optimiksi offsetin takia. Optimi mulle = renkaan yläreuna just loksun tasolla. Silloin raapii. nyt alla vakio vanteet ja rättirenkaat. Istuu mainiosti. Pitää ettiä vanteet lähempää vakioioden et:tä... Quote Link to comment
-MITO- Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 MWS Radareissa fiksumpi ET kuin bermeissä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.