Jump to content

Tontitus vakiovanteilla


Guest mpn

Recommended Posts

Kuinkahan paljon kärsii tontitella vakkari peltivanteiden kanssa?

Tarkoituksena heittää eteen dropit ja takana yksi napsu alas.

Tällä hetkellä kumit on -72- vuodelta olevat mahottomat donitsit.

Ajatuksena olis säilytellä orkkisvanteet alla.

Link to comment

Olen kyllä eri mieltä.

 

Droppien kanssa ei mahtunut pyörimään vakiovanteilla 165/80 renkaat eikä ristivyöt. Matalampaa profiilia tarvii.

 

Takana ei mitään ongelmaa.

 

-Tuomas

 

Edit: vaikka kuvassa takana onkin bermit niin edessä vakiot

post-1242-13888359085063_thumb.jpg

Link to comment

Jep, tulee kyllä kuvan mukaan lähemmäksi mitä mie ajattelin, riippuu toki tosiaan rengaskoosta (60-luvun ainakin alkupään malleissa oemina 155/80) ja siitä onko jousitus jo vuosien saatossa väsynyt.

 

Ittellä 145/80:t salli aika topakan tontituksen ilman ongelmia, ero renkaan yhden reunan korkeudessa 1.6cm verrattuna 168/80:n = sallii vähintään sen 3.2cm enempi tonttia (käytännössä vähän enemmänkin kun rengas myös kapenee).

 

Dropithan tiputtaa viitisen senttiä, ja leventävät keulaa vähän joten se muuttaa toki asiaa.

 

34 vuotta vanhat kumit kannattanee vaihtaa joka tapauksessa. Pelkillä dropeilla tiputettu keula on ainakin miun makuun vielä melkoinen maasturi, joten kapeeta matalaa nakkia vaan eteen!

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
Olen kyllä eri mieltä.

 

Droppien kanssa ei mahtunut pyörimään vakiovanteilla 165/80 renkaat eikä ristivyöt. Matalampaa profiilia tarvii.

 

Takana ei mitään ongelmaa.

 

-Tuomas

 

Edit: vaikka kuvassa takana onkin bermit niin edessä vakiot

 

Mikä rengastus sulla on nyt alla edessä ja onko vakio keula yms.???

Link to comment
Guest Mika Raussi
Eihän sitä itse hitsailla saa (:

 

Saapas.

 

t. Mika

Kumisaapas. Avikset saa hitsailla ihan ite. Jos joku inssi rupee kitisemään, niin miulta löytyy maili, jossa moisten hitsaukseen annetaan AKE:n edustajan toimesta yleispätevä lupa.

Link to comment

Ultravw:

2" kavennettu säätöakseli csp:ltä.

4,5" brm:t

 

Ensin ajelin 135 continentaleilla ja ne oli liian littanat. Nyt on 145/80 ja muuten hyvät mutta ei voi säätää keulaa optimiksi offsetin takia. Optimi mulle = renkaan yläreuna just loksun tasolla. Silloin raapii.

 

nyt alla vakio vanteet ja rättirenkaat. Istuu mainiosti. Pitää ettiä vanteet lähempää vakioioden et:tä...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...