Guest Metu2 Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Mikä olis hyvä rengas-sarja kuppeliin,nyt siinä on edessä 155 r15 ja takana 165 r15 aika hassun näköinen.Viikon alussa katastus ,eivät pääse niistä ainakaan rähiseen.Vakiona olen kuiteskin pitäny edessä 195/50/15 ja takana 205/60/15.kuppeli on normi loksuilla ja mallia 1303.Jostain kuulin että sellane olis asiallinen sarja ku 185/65/15,mut miten lie sitte oikeesti vanteena siinä on normaali kuplan kromipinnotteinen peltivanne.Ehdotuksia. T:Metu Quote Link to comment
Guest ERKKI SUOMINEN Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Ittellä -67. Renkaat 185/65/15. Vanteet 5,5/15. Tulee sopivasti loksun reunaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Mukava yleiskayttoon sopiva koko tuo 186/65 15. Tarttee tosiaan 5.5 vanteen. Mulla on ollut se kaikissa kuplissa, 60 ja 70 lukulaisissa. Sama koko joka nurkassa yleensa, niin tulee aika tasapainoinen ajettava. Vakiokummeihin verrattuna kulkee kuin juna kiskoilla. Jan Quote Link to comment
Roope Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Muuten meneekös 165/50 r15 rengas kuplan omalle 5p vanteelle ? Quote Link to comment
mikan Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 165/50-15 renkaan mittavanne taulukossa on 5". Kapeampi ei käy. t. Mika Quote Link to comment
Sakke Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 165/50-15 renkaan mittavanne taulukossa on 5". Kapeampi ei käy. t. Mika 4.5" possun vanteelle menee mainiosti. Quote Link to comment
-AP- Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Menee ja menee ... Kai kamelikin menee neulansilmästä, jos tarpeeksi houkuttelee. STRO-normin mukaan 165/50R15 normivanne on 6" ja sallittuja vannekokoja 5½", ja 6½", muille sitä ei saa asentaa. Ei siis ainakaan Kuplan 5-pulttiseen nelituumaiseen ... EDIT jo ennen viestin lähetystä - näemmä normikirjan kohdassa 'Hyväksytyt vanteet' on tuo yllä mainittu, mutta 'normaalitaulukossa' annetaan kyseiselle renkaalle normivanteeksi tosiaan 5", hassua, ruåtsalaisilla normitaulukoissa 'epäsäännöllisyyksiä' ... Mutta oli miten oli, ei 4" vanteelle"! Quote Link to comment
Fileas Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 http://ffp-motorsport.com/tuning/stro/index.php Tuo ON raamattu katsastuskonttorilla. ja periaatteessa mittarin näyttämä on korjattava.. eli neula irti , ja siirto oikeaan kohtaan, jos rengaskoko on vallan eri. Quote Link to comment
mikan Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 84 -> mittari pakollinen. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 84 -> mittari pakollinen. t. Mika Korjatkaa jos olen vaarassa, mutta muistaakseni omaani kun kustomoin, niin sanoivat etta nopeusmittari ei noin vanhassa ole pakollinen (68) mutta jos se on paikoillaan, niin sen on toimittava. Joku muu kertoi vuosia sitten kuulleensa katsastusmiehelta etta nopeusmittari ei ole pakollinen mutta kuljettajan on jostain muusta vehkeesta pystyttava toteamaan auton kulkunopeus - kierroslukumittari riittaa, jos kuski tietaa milla vaihteella mikakin kierrosluku vastaa mitakin nopeutta. Lieneeko pystyttava todistamaan, en osaa sanoa. Nykypaivana voisi kuvitella kojelautaan ripustettavan GPS paikantimen kelpaavan nopeuden kertomiseen riittavalla tarkkuudella. :) Jan Quote Link to comment
Fileas Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Juu vauhti on tiedettävä.. jos mittari on paikoillan sen pitää toimia. sama on turvavyön kanssakkin, jos ne on , ni pitää toimia... otin omani pois ihan kiusalleen :D Quote Link to comment
mikan Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Olisko jollain kertoa mistä lain kohdassa tuo on määritelty? Siis että nopeus täytyy tietää vaikka mittari ei ole pakollinen. t. Mika Quote Link to comment
Fileas Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Oisko se jokaisen nähtävillä pyöreässä merkissä tien varsilla? Ylinopeuttahan ei saa ajaa :P Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.