Jump to content

Ei käynnisty.. apuva !!


Guest Japi79

Recommended Posts

Guest Japi79

Eli kleinbus -72 on kyseessä ja ei lähde yht`äkkiä käyntiin startista ollenkaan. pyörittää kyllä tosi hyvin ja kärkiväli on tarkastettu ja kipinää antaa tulpille ja vielä uusi bensapumppu vaihdettu kun oli jemmassa....

Mitähän sitä seuraavaksi yrittäis???

Työntämällä lähtee heti käyntiin ja käy normaalisti.

Missä mättää???

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest Japi79

Jep! pääsi reissusta pois ja taas auton kimppuun.

Eli ei vieläkään lähde avaimesta käyntiin, mäkistartilla lähtee hyvin ja käy hyvin kun saa vaan käyntiin!!

Uusittu puola, tulpat, kärjet, bensapumppu, sytkä säädetty ja liittimiä putsailtu ja muuta pientä. Antaa hyvän kipinän joka tulpalle ja virtalukonpohja on kunnossa. Startatessa sahaa tosi hyvin mut ei vaan hörähdä käyntiin....

Mitähän sitä seuraavaks tekis??? Oisko vinkkejä???

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Japi79

Jeps, taas ehtii remppailla...

 

"""Kokeileppa antaa puolalle suoraan virtaa toiselta akulta samalla kun starttaat,siis toisen akun - auton runkoon ja+puolan +/15.""""

 

Eli kokeiltu tuolla hommalla mut ei vaikutusta. Sit vetästiin paku käyntiin ja hyvin lähti ja annoin käydä koneen kuumaksi. Ja useaan kertaan kokeilin kun kone oli lämmin, hyvin lähti käyntiin, mutta kun kone jäähtyi niin eipäs lähdekkään taas???????

 

Mikähän mättää????

Link to comment

Joskus menneisyydessä törmänny samaan ihan he**etin väljäksi ajetulla koneella. Koneessa ei ole kylmänä tarpeeks puristuksia jotta jaksais käynnistyä, yrittää mutta ei jaksa. Kuumana männät laajenee ja lähtee startista.

 

Onko koneen kunnosta tietoa? Syökö öljyä? Onko puristuksia mitattu?

 

Edit: Sori luin huonosti enkä huomannut tuota "yht'äkkiä", eli tuskin on tuossa kuitenkaan syy.

Link to comment
Guest Japi79

Jeps, taas ehtii remppailla...

 

"""Kokeileppa antaa puolalle suoraan virtaa toiselta akulta samalla kun starttaat,siis toisen akun - auton runkoon ja+puolan +/15.""""

 

Eli kokeiltu tuolla hommalla mut ei vaikutusta. Sit vetästiin paku käyntiin ja hyvin lähti ja annoin käydä koneen kuumaksi. Ja useaan kertaan kokeilin kun kone oli lämmin, hyvin lähti käyntiin, mutta kun kone jäähtyi niin eipäs lähdekkään taas???????

 

Mikähän mättää????

Link to comment
Guest Japi79

"""""Onko koneen kunnosta tietoa? Syökö öljyä? Onko puristuksia mitattu?""""

 

Ei syö öljyä normaalia enempää ja tähän asti muuten toiminut kyllä hyvin.

Mites nuo puristukset mitataan ja millä vehkeellä???

Link to comment
"""""Onko koneen kunnosta tietoa? Syökö öljyä? Onko puristuksia mitattu?""""

 

Ei syö öljyä normaalia enempää ja tähän asti muuten toiminut kyllä hyvin.

Mites nuo puristukset mitataan ja millä vehkeellä???

Tulppa irti ja mittari kiinni ja noh... loput te muutte neuvoa tuon verran minä tiedän.

Link to comment
Guest Japi79

Jep, mittailin puolan +navasta kun on virrat päällä vähän yli 12 volttia. Mut sit kun starttas lukema tippui n. 9,4 volttiin....

 

Eli oisko tuossa syyllinen miks ei lähde startista käyntiin?? Eikai se noin paljoo sais tippua, mutta mistä johtuu, mistä alkas selvittää syytä???

 

puola on uus ja toistakin vielä koitettu. Akku on hyvä ja näyttää lukemaa n. 14 v.

-Thanks-

Link to comment
Jep, mittailin puolan +navasta kun on virrat päällä vähän yli 12 volttia. Mut sit kun starttas lukema tippui n. 9,4 volttiin....

 

Eli oisko tuossa syyllinen miks ei lähde startista käyntiin?? Eikai se noin paljoo sais tippua, mutta mistä johtuu, mistä alkas selvittää syytä???

 

puola on uus ja toistakin vielä koitettu. Akku on hyvä ja näyttää lukemaa n. 14 v.

-Thanks-

 

Monikin asia voi tuon aiheuttaa:

 

- liian ohuet, tai muuten huonot, akkukaapelit

- startti vetelee viimeisiään

- akku vetelee viimeisiään

 

 

Mittaa akun jännite kun starttaat, jos akun jännite putoaa tuonne alle 10:n voltin, on vika todennäköisesti akussa tai startissa. Jos akun jännite pysyy startissa ylhäällä, on vika akun kaapeleissa.

 

Jos akku jännite putosi, niin koeta toisella akulla tai apukaapeleilla, Jos ei auta, niin vika on todennäköisesti startissa, jos auttaa niin akussa.

 

Ja kannattaa tarkastaa myös koneen maadoitus, vaikkka ihan ensiksi, eli apukäynnistyskaapeli moottorista sellaiseen paikkaan korissa, että varmasti maadottaa, tai vaikka suoraan akun miinukseen.

 

 

Edit: Ja jos sulla on akussa jännite 14 ja kuitenkin puolalla vaan 12 voi vika olla myös puolalle tulevassa johdossa, tai siis reitissä josta se kiertää. Voit koettaa vetää akulta suoraan väliaikaisen johdon puolalle, jotta se saa varmasti saman jännitteen kuin akussa on. Ja sitten vaan starttaamaan.

Link to comment
Guest Japi79

Jou. Akun jännite mitattu startatessa, ei laske.

Akun + ja puolan + välille laitettu piuha ja testattu, ei vaikutusta.

Putsattu akun kengät ja navat hyvin ja tark. maapiuhat, ei auta.

 

Voisko se olla startti sit kaput, vaikka pyörittää hyvin mut ei örähdä käyntiin?? Sit taas kuitenkin kun työntää käyntiin ja antaa lämmetä niin sit lähtee startista sen aikaa kun on lämmin kone.

 

Eli startti loppu vai mite?????

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...