Jump to content

Fender skirts


Guest Sami W

Recommended Posts

Guest Sami W

Mistähän näitä löytäis nykyään?

Josks oli hc:n hinnastossa mutta nyt en onnistunut löytämään.

Miten skirtit muuten kiinnitetään lokasuojiin? Nehän pitäis kuitenkin olla aika helposti poistettavissa vaikka renkaanvaihdon takia.

Onko kukaan tehnyt itse?

Link to comment

Onko kukaan tehnyt itse?

 

Mä oon ainakin. Pellistä. Oon kuullu että joku olis tehny myös kuitusia.

 

Mä kiinnitin ne lokariin koukuilla mitä pystyy kiristämään alareunasta mutta sisäpuolelta. Hankala selittää.

Link to comment

Jaa julkisivu- vai takapuolelta? Kummastakaan ei oo valmiina.

Tää auto kun on valmistunut n. 20v sitten ja sillon ei oltu kuultukaan digikameroista tai www:stä. Ja kuvia en oo ottanu siitä kun sillon valmistumisen aikaan.

Kaiken lisäksi meidän talouden digikamera on tällä hetkellä jossain lomamatkalla. Jos maltat venaa viikon, niin vois järjestyä.

Link to comment

Vw-heavenissa noita oli 10 vuotta sitten. Olivat kuitua ja kotimaista valmistetta. Itellä oli semmoset kiinni 64sessa. Niissä keskellä ylhäällä piikki ja ala nurkissa pieni reikä, eli lokasuojan reunaan 3 reikää riitti.

Keskimmäiseen se tappi ja alareunoihin nippusiteet. Peltisiä en nippusiteillä kokeilis laittaa. Kuvia tosta ei oo, auto meni valmistuttuaan suoraan automuseoon, ja sieltä se ostettiin samana vuonna.

Link to comment
Guest Sami W

Jotain kynttä lokasuojaan ylhäälle pyörittelin itsekkin mielessä. Ja alhaalle jotkin kiristys-systeemit. Jos tosiaan pellistä alkaa itse tekemään niin olis suotavaa pysyä vauhdissa kiinni.

Tais ne hc:n myymätkin olla kuidusta jos oikein muistan.

Link to comment
Niissä keskellä ylhäällä piikki ja ala nurkissa pieni reikä, eli lokasuojan reunaan 3 reikää riitti. Keskimmäiseen se tappi ja alareunoihin nippusiteet.

 

Itse laitoin omat alareunoista M4 pulteilla ja mutskuilla, mutta olis ne varmaan nippusiteilläkin pysynyt. Pultteihin kun hitsasi pienet putkenpätkät, jotka sopivat just lokarin pokkauksen "kouruun", niin ei tarvinnut kuin ujuttaa pultti paikalleen ja kiristää mutsku kiinni. Siipimutterit olisivat olleet hyvät, mutta niille tilaa ei ollut riittävästi. Siipimutsku ei mahtunut pyörimään.

Link to comment
  • 7 years later...

tossa on mallia mua  fendereistä tehty pellistä ite. kiinnitys silleen että kohdistustappi ylhäällä ja upotus kuusio pultit kummasakin

reunassa

 

kly löytyy aidotkin hyllystä /josta voisin jopa luopua.

post-606-0-30229700-1413188788_thumb.jpg

post-606-0-76755200-1413188991_thumb.jpg

Edited by jaraku
Link to comment

Hittolainen, värimaailmakin kuin tuosta omasta!

 

Mulla ei varmaan taidot riitä ruveta ite tekemään, ainakaan ilman mallia.

Minkälaista hinta pitäisit niillä jotka sieltä hyllystä löytyy, veikkaan etteivät ihan ilmaiset kuitenkaan ole..

 

_full.jpg

Link to comment

Jospa mie kuitenkin koittasin tehä itte kun löysin tommosen aika pätevän tuntusen ohjeen:

 

http://www.rodandcustommagazine.com/techarticles/0604rc_fender_skirts/

 

Eli pikkusen tuosta muokkaamalla ja soveltamalla tekisi putkesta kehikon ja siihen pelti päälle ja

Kiinnitys esimerkiksi tuolla jarakun tyylillä.

Edited by tobbe`
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...