Guest tomi väisänen Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Käykö t1 vm-72:n rumpu jarrullisen etupyörän laakerit levyjarrulliseen? Ainakin motonet tarjoaa kumpaankin omansa, mutta hotcars:in sivuilla tarjotaan vaan yhtä mallia. Quote Link to comment
Guest Sgegis Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Voisin näin näppituntumalta sanoo et käy. Tosin korjatkaa jos väärässä... Quote Link to comment
Racing Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Ei välttämättä,riippuu olka-akselista,kuplan 67-> on 3 erilaista laakerisarjaa saatavana eteen. En muista mutta jomman kumman laakerin sisähalkaisijassa yms on eroja. Ulkomitat oli muistaakseni samat. Uusimmassa laakerisarjassa oli muistaakseni samat osat kun vento/golf takapyörän laakerisarjassa. Quote Link to comment
Sami Leskinen Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 juu <-67 laakereissa sisemmän laakerin sisäkehä on pienempi. Quote Link to comment
Guest haeppy Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Kysytääs tässä samassa. Kuinkas kireelle nuo etuakseleiden ööh onkos ne napamutterit pitää laittaa kiinni. Alfamerin kirjasta joskus löysin tuon ohjeen mutta en enää. Jotenki sillee että rengas/rumpu liikkuu ~2mm jarrua painettaessa? Meneekös noin oikein? Toinen etupyörä pitää aika kovaa mekkalaa ajettaessa ja jarruttaessa rahina katoaa ni aattelin et oiskos paikat liian löysällä. Quote Link to comment
Tomppa Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Sormitiukkuuteen, eli sen mitä jaksat sorminesi vääntää. Quote Link to comment
Marko Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Ensin kiristät kunnolla ja sen jälkeen auki ja sormitiukkuuteen, lopuksi sokka paikalleen Quote Link to comment
Guest tomi väisänen Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Mittasin äsken levy ja rumpujarrujen olka-akselit. Näyttäsivät olevan samanlaiset. Toisen levyjarru olan kasasin kokeeksi rummun laakereilla ja vaikuttas toimivan. Quote Link to comment
Marko Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 sokka? etupyörässä? Jaa nii siihän tais olla prikka vai oliko mutterin kaulus mikä nuijitaan kasaan. Quote Link to comment
Guest Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 vanhemmassa etufillarin navassa on kaksi mutteria jotka kiristetaan toisiaan vasten. Uudemmassa on iso mutteri joka on yhdelta syrjalta halki, ja halkeamaa puristetaan kiinnemmas kuusiokoloruuvilla joka menee poikittain mutterin lapi. Kuva kertois enempi ku kaikki mun sanat :) Tiukkuus on kaikissa sama: niin kirealle ettei klappia tunnu, mutta ruuvimeisselin karjella ylettaa tokkimaan mutterin alla olevaa paksua prikkaa, ja se liikkuu sivusuunnassa ilman suurta voimaa. Jan Quote Link to comment
Marko Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Taitaa itel olla lähemmäs 10v kun on tarvinnut aiheeseen perehtyä :-) Quote Link to comment
Guest haeppy Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Kiitoksia taas neuvoista. Ja kyseessä on juuri tuo kuusiokololla lukittava versio. Quote Link to comment
Fileas Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Kertokaas uudemman laakerin numerosarja. se isompi, eli sisempi.. nimim. droppi olat ois Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.