janskuk Posted July 18, 2007 Share Posted July 18, 2007 Nonni asiantuntijat! Kertokaahan nyt lyhyesti ja ytimekkäästi,montako erilaista lohkotyyppiä on olemassa, mitä eroa niillä on ja mistä mallista???....esim. AB..... Onko joku malli esim.huomattavasti vahvempi kuin muut tms. Ja tarkoitan lähinnä kuplan lohkoja. Selviääkö kirjaimista varmuudella mm. öljykanavien koko ? Kaikki muutkin "tuntomerkit" ovat tervetulleita! Kiitos etukäteen. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Tyyppejä on tusinoittain Perusperaatteet: * Kaksi kirjainta lohkossa = 2 ö-jousta = suuret kanavat * Yksi kirjain lohkossa (tai pelkät nro't) = 1 ö-jousi = pienet kanavat * Pinnapulttejja 8 ja 10 miten sattuu (tuoreimmat & tehdas rempatut 8mm) Poikkeuksena kunnostetut lohkot joissqa on mm: * 1300ccm'n F ja 1200 H lohkoissa 8mm pinnoja * Perus F lohkoja jotka on tehty 2öp lohkoihin 1970 luvulla Lisäksi kun sotketaan kolkin lohkot, takakannake typ-2 lohkot ja ns universaalit niin soppa onkin jo kasassa AS21 tai (AS41) valut periaatteessa ihan hailee mitä käytät, kaikki 2öp ja suuret kanavat. Katto vaan semmoset joissa on miellyttävä pinnapultti paksuus... Quote Link to comment
metake Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Poikkeuksena kunnostetut lohkot joissqa on mm: * 1300ccm'n F ja 1200 H lohkoissa 8mm pinnoja * Perus F lohkoja jotka on tehty 2öp lohkoihin 1970 luvulla Noi F-lohkot tuntuu olevan melkoisia kummajaisia. Itsellä on aiemmassa kuplassa F-lohko jossa on 2 öp-venttiiliä ja isot kanavat. Nyt viimeisimmässä hankinnassa on F-lohko kahdella öp-venttiilillä ja isoilla kanavilla, mutta lisäksi 8 mm pinnapultit ja AS41-valu, sekä type 3:n mittatikun paikka... Quote Link to comment
janskuk Posted July 19, 2007 Author Share Posted July 19, 2007 Kiitos paljon! Pojat tuntuvat olevan perillä asioista. Tuota soppaa on kyllä mahdoton selittää yksinkertaisesti. Kuudennen lukukerran jälkeen jo lähes puolet jäi korvien väliin. (Aamulla taas tyhjä!) Paras ottaa nuo tiedot paperille,voi sitten saunaillassa kaivaa taskusta, pitää lohkoista tunnin esitelmän ja vähän vängätä ennen päähänlyönti-kisoja..:-) No ei vaan! Taitaa olla viisainta keskittyä vaan noihin kanaviin ja pultteihin. Jos jollain vielä lisää tietoa lohkoista,antaa tulla vaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Tuossa lisää moottorikoodeja: http://www.phnet.fi/public/hefor1/eng/vwinfoen.htm Quote Link to comment
janskuk Posted July 19, 2007 Author Share Posted July 19, 2007 Ja aina vaan paranee... TIPILLE vois kyllä pistää kylmän kaljan tuosta hyvästä! On siinä saunaehtoossa kavereilla naamat pitkiä ja vihreitä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.