Guest Mika Raussi Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Tääl vissiin välillä pyörii semmosia, jotka osain kertoa mimmosia olosuhteita noi uudet vesivärit vaatii noin lämpötilan ja kosteuden suhteen? Ja se kiinnostais kans, että onko kammioissa ihan jotkut ilmankuivaimet ja jos on, niin millä periaatteella moinen toimii? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 159 kertaa tää on sit luettu, mutta ei vielä oo kukaan tienny mitään? Ajatushan oli tehdä nykynen pressuteltta silleen, että saman ilman sais kiertämään. Tähän kun tekis jonkinlaisen ilmankuivaimen, niin voi ehkä maalailla vesiväreilläkin. Ilmeisesti ilmankuivaimet aika pitkälti toimii sillä periaatteella, että se ilma tiivistetään kylmän kennon pinnalle. Quote Link to comment
Guest Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 mulla ei oo muuta tietoo koko hommasta, kuin yhden maalarin toteamus (siis tod. öftöpic), että samanlaisen pinnan saaminen (kuin "oikeilla maaleilla")vaatii 5* työn voin kysäistä siltä kun seuraavan kerran näen sitä -M Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Niin oliko tää kommentti nimenomaan koskien vesivärejä? Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 vesivärit on helppokäyttöisenpiä. Quote Link to comment
mikan Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Jostain muistan kuulleeni että maalarin olisi syytä suojautua entistäkin paremmin. t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Kyllä suojautuminen on tärkeää,maalisumu on erittäin vaarallista ja aiheuttaa syöpää,samoin maali imetyy ihon läpi verenkiertoon,näin kertoi meidän maaliedustaja työmaalla. Tulee kyllä "silikooni" rakkulaa eli reikää jos ei pinta ole 100% rasva/vahapuhdas yhtä lailla. Nämä uudemmat maalit on vaarallisempia ihmiselle kun vanhat,onneksi liuotinpohjaisiakin metallivärejä vielä saa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Eli riittävä ilmanvaihto ja riittävä lämpö piisais? Nyt on semmoset materiaalit saatavilla ilmatteeks, että aika varmasti teen ton ilmanvaihdon uusiks ja siten että se kierrättää ilmaa. Pitää vaan laittaa suodatin viemään maalipöly pois, mutta vesiliukosen kuivumisaikahan pitäs määräytyä sit sen mukaan, että paljonko mie saan otettua raitista ilmaa joukkoon. Eipä tässä nyt voi hävitäkään kun ei maksa juuri mitään. Vähän nauloja yms. Quote Link to comment
Guest Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Niin oliko tää kommentti nimenomaan koskien vesivärejä? jep, just vesivärejä Quote Link to comment
Guest Tomi Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 maalitoimittaja toimitti vesivärien tulon yhteydessä ilmakuivaimet uuniin, katon runoille. Vesiväri kuivuu niiden rikkoessa ilmapatjan auton päältä ja lämmön noston ansiosta paremmin, sadekeli poisluettuna. Samalla tavalla vesivärit reagoivat silikoneihin sekä muihin epäpuhtauksiin, roskien yms poisto tosin huomattavasti hankalampaa kuin liuotin massasta. Eikä sen pinnan saaminen niin vaikeaa ole, samalla tavalla vaatii lakan kuin vanhat liuotin maalitkin. Ainakin suosittelisin ostamaan käsikuivaimen, satajetillä ainakin moinen. 3M:llä kanssa.. Muistelisin ainakin niin. Quote Link to comment
JaniM Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Mitäs tollanen käsikuivain maksaa ja minkä näköinen vekotin. Quote Link to comment
Guest Japi Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Nämä uudemmat maalit on vaarallisempia ihmiselle kun vanhat,onneksi liuotinpohjaisiakin metallivärejä vielä saa. Mikä niistä tekee niistä vaarallisimpia. Eikö näissä(kään) asioissa olla menty eteenpäin? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 No sitä sanovat, että vesiliukonen imeytyy paremmin ihon läpi. Mut sit taas kun asiaa järkeilee, niin ihmisen ihohan on kuitenkin jossain määrin rasvanen, eli luulis liuottimenkin uppoovan. Toki se ei mee ihon pintakerroksia syvemmälle. Quote Link to comment
Racing Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Nämä uudemmat maalit on vaarallisempia ihmiselle kun vanhat,onneksi liuotinpohjaisiakin metallivärejä vielä saa. Mikä niistä tekee niistä vaarallisimpia. Eikö näissä(kään) asioissa olla menty eteenpäin? Ovat ympäristölle vähemmän vaaralllisia mutta ihmiselle enemmän vaarallisia,ei siis väliä että porukka kuolee kunhan maailma pelastuu ;-) ja kyllä imeytyvät ihon läpi ja kuten jo ennenmmin kirjoitin maalisumun hengittäminen saattaa altistaa syövälle yms. Quote Link to comment
Guest Juk_k4 Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Nämä uudemmat maalit on vaarallisempia ihmiselle kun vanhat,onneksi liuotinpohjaisiakin metallivärejä vielä saa. Mikä niistä tekee niistä vaarallisimpia. Eikö näissä(kään) asioissa olla menty eteenpäin? Ovat ympäristölle vähemmän vaaralllisia mutta ihmiselle enemmän vaarallisia,ei siis väliä että porukka kuolee kunhan maailma pelastuu ;-) ja kyllä imeytyvät ihon läpi ja kuten jo ennenmmin kirjoitin maalisumun hengittäminen saattaa altistaa syövälle yms. ja minäkun maalasin vesivärillä auton viikko sitten enkä käyttänyt edes hengitys suojaa kuin lakatessa ja tais siinä olla t-paitakin päällä, no kai mää kuolen sit kohta. mut tosiaan n.20 asteen lämmössä oli lakka kuivanut kosketuskuivaksi noin 10 tunnissa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.